Reply on: JeJe #163886:
môže byť aj väčší bus, však keď to je potreba prečo nie. Ale DPB sa vždy rád nechával počuť ako chce šetriť a kúpi naftožrúta, navyše za najdrahší možný peniaz. Ešte si spomínam, že ako DPB rozbehol plynofikáciu a nakupoval CNG Solarisy a mal rečí jak koza bobkov, že chcú ísť už iba cestou ekologickej MHD a, že ak autobusy, tak iba CNG. Hneď na to ponakupovali kopu naftových SORiek, Citelisy a MBCC.Ma napadlo, že ako štátne podniky a štát dvojako posudzujú tendre. Buď vyhrá účastník s ponukou za najnižšiu cenu, bez ohľadu na kvalitu alebo vyhrá účastník, ktorý ponúka najvyššiu cenu a podnik/štát sa oháňa kvalitou, čo potom po porovaní a prepočtov výjde ako najmenej výhodná ponuka.
ano, to zachovali.. je to stare uz miesac, teraz to len schvalili co ma tesi
s tym, ze pozemky by museli zostat mestske..
JeJe
Áno, hovorím z vlastnej skúsenosti, v Japonsku som bol niekoľkokrát a žil som tam aj dlhší čas. Keď hovoríš o Mercedesoch CC - to nebol krok do 21. storočia, to bol najhorší krok aký kedy DPB urobil. V Japonsku napríklad nenájdeš autobus tohto typu. Je to monštrum, ktoré priveľa žerie a priveľa váži (a teda aj viac opotrebováva vozovku ako bežné autobusy) a jeho pozitíva neprevyšujú negatíva, ktoré so sebou prináša. Ale hlavne týchto obrov mesto a DPB kúpilo v situácii, keď si to vôbec nemohlo dovoliť - a za to budeme všetci pykať ešte pekných pár rokov.
Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie.