Len je zaujímavé, že 69 ročný dôchodca, ktorý platí ti nevadí. Inak nečudoval by som sa keby, to raz niekto dal na Ústavný súd ako diskrimináciu. Rovnako tak potom by nemuseli platiť ani ľudia v hmotnej núdzi a pod..
Toto hodnotím ako veľmi pozitívny prístup v diskusii. Konečne niekto, kto konštatuje z vlastnej skúsenosti, nielen čo "videl" alebo "počul". ?
Mám ešte otázku: čím CC v BA viac opotrebováva vozovku? CC v iných veľkomestách ju neopotrebováva? Nie je rozdiel v kvalite práce alebo povrchu "koberca"? A čo potom kamióny v meste?
môže byť aj väčší bus, však keď to je potreba prečo nie. Ale DPB sa vždy rád nechával počuť ako chce šetriť a kúpi naftožrúta, navyše za najdrahší možný peniaz. Ešte si spomínam, že ako DPB rozbehol plynofikáciu a nakupoval CNG Solarisy a mal rečí jak koza bobkov, že chcú ísť už iba cestou ekologickej MHD a, že ak autobusy, tak iba CNG. Hneď na to ponakupovali kopu naftových SORiek, Citelisy a MBCC.
Ma napadlo, že ako štátne podniky a štát dvojako posudzujú tendre. Buď vyhrá účastník s ponukou za najnižšiu cenu, bez ohľadu na kvalitu alebo vyhrá účastník, ktorý ponúka najvyššiu cenu a podnik/štát sa oháňa kvalitou, čo potom po porovaní a prepočtov výjde ako najmenej výhodná ponuka.
Deti do 6 rokov, psov a ocenených vojakov nestretávam v električkách každý deň a hlavne netvoria takmer polovicu cestujúcich vo vozidle ako je tomu s "duochodcami" nad 70 na niektorých linkách.
nevyznam sa vo financovani a hospodareni DPB, ale pokial viem, tak aj cena listka je symbolicka a skutocne naklady su daleko vyssie.
Niekde som cital dokonca taku vec, ze keby sa zrusili listky, tak by sa usetrilo na revizoroch a udrzbe automatov, ktora je "udajne" velmi podobna "ziskom" z liskov. Nevies, co je na tom pravdy?
Áno, hovorím z vlastnej skúsenosti, v Japonsku som bol niekoľkokrát a žil som tam aj dlhší čas. Keď hovoríš o Mercedesoch CC - to nebol krok do 21. storočia, to bol najhorší krok aký kedy DPB urobil. V Japonsku napríklad nenájdeš autobus tohto typu. Je to monštrum, ktoré priveľa žerie a priveľa váži (a teda aj viac opotrebováva vozovku ako bežné autobusy) a jeho pozitíva neprevyšujú negatíva, ktoré so sebou prináša. Ale hlavne týchto obrov mesto a DPB kúpilo v situácii, keď si to vôbec nemohlo dovoliť - a za to budeme všetci pykať ešte pekných pár rokov.
Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie.
Dôchodcovia sú na tomto fóre u veľa ľudí vypichnutá "problematická" skupina. Nielen oni majú prepravu zadarmo. Koho všetkého "sponzoruješ", sa dočítaš v prepravnom poriadku. Okrem iného deti do 6 rokov, pes zadarmo, ocenení vojaci zadarmo...Nemá byť potom jednaký meter pre všetkých?
a čo ho chcú usušiť tam jak jablko? ? pre DPB memento aspoň, že nemá tak ľahko rozdávať nádejné historičáky. Ale je pekné aspoň, že sa DPB snaží, snáď im to výjde, neviem či je to iba môj subjektívny dojem, ale električky vedia naši dať skôr dokopy do stavu na historičák, než trolejbusy či autobusy, veď. koľko už dávajú dokopy Sanos
Hovoríš z vlastnej skúsenosti? Lebo táto téma je na dlhú polemiku. Ja nemám vlastnú skúsenosť so životnou úrovňou v Japonsku, ale dovolím si domnienku, že japonskí dôchodcovia, ktorí sú na to porovnateľne s našimi, nebývajú tam, kde potrebujú verejnú dopravu. Tiež podotýkam, že verejná doprava v japonských veľkomestách a tiež na regionálnej úrovni je niekde úplne inde, ako naša v Bratislave a ešte jedna SAD-ka za hodinu a pol v odľahlejších regiónoch+vlaky na úrovni "sibírskej lokálky", aj tak riedko premávajúce. 25 kusov CapaCity je síce krok do 21.storočia, na plošnej úrovni ale takmer nepatrný.
Dobre, nech je teda MHD pre dôchodcov 70+ aj naďalej zadarmo a nech si cestujú hore dole aj celý deň. Niekto však tú ich prepravu zaplatiť musí. Máš nejaký návrh, kto by to mal byť?
Čudoval by si sa, koľko japonských dôchodcov nie je na tom vôbec lepšie ako sú tí naši. Mnohí z nich žijú veľmi skromne a bezplatná MHD by sa im určite zišla.
Toto sa nepodarí. Naši ľudia nie sú na toto zvyknutí. Pokiaľ sa pozitívum viditeľne hneď nepreukáže, výsledkom bude ďalší odliv cestujúcich a v konečnom dôsledku tak stratí len DPB. Cestujúci sa pozerá na vec inak ako niekto, kto dáva návrhy na obmedzenia a jeho sa to v konečnom dôsledku nedotkne. Cestujúcemu je jedno, že mesto má dlh, že DPB má dva - on sa potrebuje REGULÉRNE DOPRAVIŤ. Obávam sa, ž nervy cestujúceho boli v posledných rokoch už toľkokrát skúšané (a vždy pre jeho dobro), že sa to nemusí stretnúť s pozitívnym ohlasom. Aj ja som za šetrenie - ale musí byť nastavené citlivo a na správnom mieste. Aby cestujúcemu nezostal pocit, že je ten posledný, pre koho to celé funguje.
Z