Reply on: m@rtin #163445:
ale v podstate nič proti SORom nemám ?
A to očíslovanie - dávať ju do súvislosti s 26 ma nenapadlo, ale je to asi fakt najlogickejšie, toto vysvetlenie celkom dáva zmysel, najmä keď, ako hovoríš, jazdila len cez pracovné dni a 41 len cez vikendy.
Či 127 jazdila aj poobede jednosmerne nazad, si už nepamätám, tunajšia sekcia histórie tvrdí, že áno.
Aj to som písal, že takmer kopírovali pôvodné linky 43 a 47 - s tými rozdielmi, že nestáli všade a nešli na stanicu ale na Vazovku, čo som nešpecifikoval. 
Čiže okrem väčšiny trasy vlastne pôvodná 100 s dnešnou 31 nemajú vôbec nič spoločné, nie je medzi nimi nijaká následnosť ani súvislosť.
N/A
Cena vlkm u Jančuru je takmer taká istá, nedokazal by voziť v súčasnosti platný cp na trati 131 lacnejšie.
ZSSK z direktívy ministerstva nemôže svojvôlne pridať vlaky na trať 131 (a všetky ostatné), neboli by jej preplatené. Regiojet dostal dvojnásobné množstvo vlkm (1,2 mil.) s takmer tak isto vysokou dotáciou na 1 vlkm, ale tp vozidiel a personálu bude mať rovnakú vďaka celodennému taktu. Takže bude mať nižšie jednotkové náklady, no dotáciu na jeden vlkm rovnako štedrú.
Spomínané navýšenie vlkm na trať 131 bude ZSSK ubraté, to znamená, že 600 000 vlkm sa uberie vďaka trati 131 z ostatných tratí na Slovensku (čo v podstate nie je zlé, nemá zmysel obsluhovať mnoho tratí mizerným gvd), no nijako ministerstvo nezohladní úspory, ktoré takt na trati 131 prinesie a nezníži sa cena vlkm na úroveň Českých dráh.
Rovnako naše ministerstvo s Figelom ešte viac ide podporovať ŽOSky, už sa zdalo, že nezmysel 757 skončí, nakoniec sa bude pokračovať a dokonca sa v druhom kole z eurofondov ide kúpiť ďaľších 33 predražených jednotiek 861 zo ŽOS Vrútky, ktoré už 3/4roka meškajú...