Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #162200:
V Petržalke je príklad ako by mali vyzerať nosné linky. Trasa čo najpriamejšia najrýchlejšia a hustý interval. Jasné že by to malo byť podložené dopravným prieskumom zo Segnárov, ale aby každých 5 min. v RŠ (obojsmerne) zachádzal autobus s 40 ľuďmi 3 min. niekam mimo trasu, kde v priemere do každého spoja nastúpi max. 1 človek...
A prečo pod most? No tam by nahradila 37, ktorá by išla iba po Patrónku, resp. by bola zakomponovaná do BID spolu s linkou do Mariánky.
V 21. storočí ťahať novú nosnú autobusovú linku priamo do centra... to si myslím (a dúfam) že v Ba nikdy neprejde.
63 viem že sú kĺbaky, v špičke majú svoj význam, lebo to zabezpečuje spojenie Patrónka - Šancová - Trnavské mýto - (Bajkalská), ktoré je dnes podľa mňa dokonca nedostatočné. Ale to by skôr chcelo tú kĺbovú 204, ktorá by išla už obojsmerne cez Patrónku a na Voj. Nemocnicu
Reply on: no.ev.di. #162200:
A k tej 63. Ako protiargument, prečo donedávna tá linka premávala len v špičke, zatiaľ čo 30 (26) pod ten most premáva desaťročia.
Reply on: Peon #162199:
Musim sa opravit. Vtedy to bola este L48,ktoru takto rozdelili a nie L51 ako som pisal. Takze dost davno.
Pred precislovanim chodila do Mierovej Kolonie L68 ,kde sa aj tocila.Bol tam 20 min.int. s dierami na prestavku.
Reply on: no.ev.di. #162200:
Ako som už povedal, mne vadí najmä to, že stále niečo riešiš bez podkladov. Tie tvoje "merania" mi pripomínajú jeden článok v časopise, čo si hovorí dopravný a odborný, kde nejaký inžinier počítal hospodársky výsledok IC vlakov. A počítal to bohužiaľ, ako ty. V KE je plná polka vozňa, v Poprade sa vlak silnejšie zaplní v ZA je vlak skoro plný, tak na 90%. A aby som mu nekrivdil, mám dojem, že odhadol koľko % je študentov. A z toho vypočítal daný človek tržbu, ktorú 1 IC vlak v nedeľu vytvorí. Hoci keď chcel robiť relevantnú štúdiu, mal ísť do ZSSK a požiadať ich o info za dlhšie časové obdobie, koľko je predaných miesteniek do daného vlaku, odkiaľ a kam sú vydané, a pod..
Reply on: no.ev.di. #162196:
Čo sa týka 81, už som Ruslanovi napísal. A k Lamaču, toto už vyzerá celkom rozumne. Aj keď imho, tieto tvoje zmeny a reorganizácie od stola, aj tak podľa mňa nemôžu byť dobré. Ale pokiaľ poznáš výsledky dopravných prieskumov, tak beriem späť. ?
Reply on: Ruslan #162195:
82 bola dobrá pokým chodila na stanicu.
Reply on: derik #162202:
Keby tam aspoň chodník pre chodcov urobili, keď sa všetci odvolávajú na toto priecestie, že sa dá tadiaľ prejsť peši na Trnávku.
Reply on: Vladimír #162203:
Úplne súhlasím, k budu 2 len dodám, že súčasná L83 na 90% pokrýva nostalgickú L81. Na Záporožskú sa dá pohodlne dostať prestupom z L93 na L80 a toto má lepší interval ako nostalgická L81.
Reply on: Ruslan #162195:
Oukej, tak mala cez víkend 15, nie 20... Lenže pointa je v tom, že v roku 2005 bolo treba hľadať úspory a tie sa našli v racionalizácii namiesto plošného škrtania spojov.

Takže:
1. Veľká časť Petržalčanov ani po piatich rokoch nepochopila, že alternatívou súčasného CP nie je pôvodný CP, ale pôvodné linky s ešte zhoršenými intervalmi.

2. Bavme sa o intervaloch, bavme sa o prekladoch, bavme sa o nadväznostiach, len už konečne upustime od nostalgickej spomienky na nejakú L81, v ktorej trase dnes okrem jednej jedinej zastávky jazdí L83!
Reply on: Mike #162198:
To by sa obyvatelia Segnárov "potešili" - 23 a hlavne 38 majú neatraktívny interval a cestovanie do centra mesta či na opačný koniec mesta by bolo pre nich veľmi komplikované.

Okrem toho, ako ty určite vieš, cez víkend je chrono na 23-ke veľmi natesno. Už teraz ten jeden voz odjazdí 60-minútový interval len tak-tak; vodič sa "točí jak na kolotoči"..
Reply on: Mike #162198:
dík za upozornenie na int. L86. Pozri si ale, ako dnes chodia L30 a 37 "vyťažené" v úseku Patrónka - Nový most. Nehovorím, že je to na zrušenie, či oslabenie, no zaviesť tam jedinú nosnú linku pre Lamač a ešte k tomu tam držať aj L37 je od veci. Ako hlavný prepravný prúd pre Lamač by som bral smer Pražská - centrum. Keď sa na Lamač potiahnú troleje môže sa spraviť t-busová linka Lamač - (Segnáre) - Lamačská - (Tesco Lamač) - Patrónka - Pražská (využije sa tak trať Brnianska - Hroboňova) a linka bude pokračovať po Štefánikovej na Kollárovo nám. kde bude končiť v centre a tak bude mať Lamač spojenie s centrom, aj možnosť prestupu na električkové linky (ktoré sa dúfam dovtedy podarí znormalizovať).
Ešte by som rád poznal dôvod z akého by ste na tomto DF preferovali v prípade, že by mala existovať jedna jediná nosná linka pre Lamač, linku práve pod Nový most namiesto linky 63 kde asi nejazdia kĺbové vozidlá len tak pre nič za nič. A tiež asi by boli klbáky na L30 keby bola tak strašne vyťažená a nie na L63, takže odhadujem, že po L63 bude aj väčší dopyt ako po L30. Čo sa týka Segnárov,že by boli obslúžené iba L23 a 38, tak ja by som to aj schválil, len čo by ti na to povedali ostatní.
Reply on: david1 #162179:
To fakt? V ktorom roku približne? To si vôbec nepamätám (nie som z tej oblasti). Teda keď išla 58-ka na Nobelovu, tak na Mierovú kolóniu (príp. až na Technickú) nepremávalo dočasne nič?
Reply on: no.ev.di. #162196:
Len opravím, 86 nikdy nemala v rannej špičke 10 min. interval, v 2005 keď skončila bol cez šk. rok interval 12/15/12.
a k Lamaču: čo takto nosná linka č. 30 bez zachádzky na Segnáre (L23, 38) a Tesca.. (L37, 38..) ale pod Nový Most, smerom na SAV, Trnavské Mýto prestup na nosnú L21, a ideálne 204/212 ktoré by išli cez Patrónku obojsmerne.
Reply on: Ruslan #162195:
interval taký nemala no poviem ti osobne, že bol ten stav na riť lebo linky premávajúce z oblasti Háje mali intervaly :
L80 : 12/20/12//20
L81 : 8/12/10//15
L83 : 8/15/10//12
Cez víkendy ak mi ušlo niečo, tak to bolo teda "pocestováníčko", že ma mohlo poraziť ? Hlavne cesty na Záporožskú ma vedeli vytočiť, dnes je to s L88 lepšie až na prípady keď ju nestihnem, kvôli trochu nesediacemu intervalu keď na ňu prestupujem z L95 ? ale z Nám.hraničiarov idem kopu krát aj pešo domov, neponáhľam sa, takže to beriem ako priamy odvoz domov.
Reply on: Ruslan #162195:
ale aby som ti nejak objasnil ako to vyzeralo! L81 premávala spolu s linkami 78,85,92,97 po Romanovej ulici a intervaly liniek boli takéto :
78 : 8/15/8//-
81 : 8/12/10//15
85 : 12/-/15//-
92 : 20/-/20//-
97 : 12/20/12//20
Na tomto príklade vidíš, že jediné čo sa dalo preložiť boli L78+81 v RŠ, a L81 s 92 v PŠ. Dnes je obsluha Romanovej hlavne v sedle a cez víkend neporovnateľne lepšia a to, že tam jazdia iba dve linky 83 a 95, ktoré sa neprekladajú je úplne v pohode narozdiel od stavu keď tam bolo 5 liniek a chodilo to kade ako!

Stav na Jiráskovej ulici :
L68 : 6/18/8//- (expres linka, vynechávajúca zastávky)
L80 : 12/20/12//20
L86 : 10/12/12//15
L95 : 8/15/8//12-15
L96 : 8/-/10//-
Opäť na tomto príklade vidíš, že linky na všetky smery, preložiť možno tak 3 linky, aj to iba jedna dvojica v RŠ, 1 v PŠ a jedna cez víkend.

Ďalej by ma zaujímalo, že kde si bol zalezený keď tvrdíš, že tu si 5 rokov ale nikto sa ma nezastal, keď som chcel obnoviť linku. Aspoň ty AAA by si sa mohol ozvať, že to bolo tak, že aj ty si na mňa tu hromžil spolu s ďalšími prispievajucími, že som nenormálny keď chcem obnoviť L81.

Pre AAA : Tak dobre, pre tvoje "pleasure" môžem tú L63 rozdeliť na dve L63 : Lamač - Trnavské mýto a späť a L39 Avion - Rožňavská - Račianske mýto. Are you happy now? A nasral si ma aj tým, že si vôbec nereagoval na to, že kapacita sa mi znížila v Lamači iba o 25 ľudí počas RŠ, 20 cez PŠ a 10 cez S,N ?
Teraz bez irónie : Teda ak ti fakt uniká pred očami to, že zachovávam kapacitu pre Lamač a silou mocou tam chceš aspoň 6min, tak budiš. Mohla by premávať čiste iba jedna nosná linka pre Lamač, obsluhovaná sólami (aby bol kratší interval, obdobný ťah ako s L50) v i=5/10/6//10 v trase Lamač - Segnáre (každý druhý spoj) - Tesco Lamač (spoje vynechávajúce Segnáre zájdu cez Tesco, aby sa vyrovnal ich náskok voči zachádzajúcim cez Segnáre) - Patrónka - Predstaničné nám. - Račianske mýto - Trnavské mýto a späť, a L39 by premávala v trase : Avion - Galvaniho - Trnavská - Trnavské mýto - Račianske mýto v i=8/15/10//15
Reply on: Vladimír #162193:
L81 nemala pred zmenou 20-30 min. interval, ale ak sa nemýlim, tak mala podobný interval ako dnešná L83 (t.j. 8/15/10/15/víkend 15) . Dalo by sa povedať, že to bola silná linka oproti tým zbytočným (82,85,86...), ktoré išli odvšadial všade v 15-20 min. intervale v špičke.
Reply on: no.ev.di. #162175:
Divil by si sa, koľko ľudí chodí do okolia Avionu do práce, nie nakupovať.

Ešte predtým, ako sa 96 predĺžila na letisko, som mal nápad, ešte vtedajšiu 96 rozdeliť na dve linky, pričom jedna by šla na Nové Mesto, druhá do Avionu po Maxa Hella, Trnavskej a Ivanskej ceste. (Ámos potom kričal po mne, ako je zlé linky deliť, hlavne, že rok potom sa 96 aj tak rozdelila)
Ak by nebolo potrebné jazdiť na Nové Mesto, mohla by po Avion chodiť tadiaľto komplet všetky spoje 96+196 a ďalej na letisko spoje dnešej 96.
Nevýhodou je zhoršenie spojenia do voz. Trnávka a zápchy na Maxa Hella ?
Reply on: Ruslan #162183:
Ty vole, toto je argument jak z košického DF. Treba mať dve duplicitné linky, lebo čo keď jedna vynechá... Spoje nemajú čo vynechávať, o to sa má v maximálnej miere snažiť dopravca. A keď sa niečo také stane, vždy je to pre cestujúceho menšia bolesť na linke s hustým intervalom.

Pamätám si, ako bola obslúžená Petržalka pred zmenou a po zmene. A nikdy by som to naspäť nevracal. Som rozhodne proti rozbíjaniu silných liniek nejakým obnovovaním L81. Linky s 20-30min. intervalom sú to posledné, čo 130-tisícová Petržalka potrebuje.
Reply on: AAA #162191:
za pekného počasia sa to dá, ale v zime a s batožinou? Či sa odvezieš, alebo sa prejdeš pešo, ta či tak, tam musíš nejaký ten čas na L83 počkať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.