Reply on: pepino23 #160791:
Ak niekto ukradne v obchode zuvacky a prichytia ho, tak musi tie zuvacky vratit a je stihany (neviem, ake su sankcie za kradez tovaru v hodnote 50 centov). Obchod vsak z toho nema nic okrem tych vratenych zuvaciek.
Ak cestujuci nezaplati za sluzbu v hodnote 50 centov (slovom: PATDESIAT CENTOV!) a je prichyteny, musi zaplatit takmer 100-nasobok, ktory ide do kasy DPB. Takze DP na rozdiel od obchodu na prichyteni cierneho pasaziera vyrazne profituje. Zda sa, ze mat ciernych pasazierov (najma tych prilezitostnych, neumyselnych) sa DP celkom vyplaca.
Takze v tom je ten rozdiel medzi kradezou v obchode a cestovanim na cierno.
derik
Výška pokuty sa stupňuje od počtu prichytení revízorom. Je to jeden z dobrých nápadov ako čiastočne eliminovať notorických čiernych pasažierov, ktorí špekulujú o výhodnosti pokuty vs. električenky.
Ďalší fakt: revízori by mali chodiť vo všetkých lokalitách, linkách a časoch, napr. ja cestujem pravidelne 28 a len raz v živote som tam stretol revízora, čiže pre mňa štatisticky by bolo výhodnejšie zaplatiť tú pokutu (bola by iba jadna za 3 roky) ako 3 ročné električenky. A takéto špekulácie je potrebné odstrániť.