pozri, ak sú na nich sťažnosti tak určite nie všetky sú neoprávnené. Čo sa týka nároku na revízorov zo strany DPB, tak pochybujem, že DPB k nim vie zaujať aj kritický postoj nakoľko nikde nespomenuli, že by s revízorom, ktorý zobral zahraničnej študentke pas a vyhrážal sa jej rozviazali pracovný pomer! Za hentaký prúser by som ho vyhodil a ešte dal aj pokutu finančnú zaplatiť ak to dačo DPB stalo. O sebareflexii DPB svedčí aj to, že problém sa riešil 2 mesiace, namiesto toho aby DPB promptne zareagoval, tak to ešte musel aj ambasáda riešiť. A "lov" turistov na L61 či na linkách z Hl.st. mi príde ako chrapúňstvo a vrchol vychcanosti. Namiesto toho aby revízori napr. chytali vo Vrakuni či Petržalke tých vagabundov na L99.
Stazuju sa vacsinou ludia, ktori sa citia byt ukrivdeni, a casto pravom. Vcera sme tu diskutovali o cihani revizorov na hlavnej stanici. Aj jednej mojej pribuznej, ktora nebyva v Ba a nema skusenosti s nasou MHD, sa stalo, ze jej chvilu trvalo, kym si po nastupeni do trolejbusu na hl.st. ulozila batozinu. Kym si stihla oznacit poctivo zakupeny listok, uz boli oznacovace zablokovane. Ked takuto osobu niekto kriminalizuje a nazyva ju zlodejom (ako to urobili viaceri ucastnici tejto diskusie), tak sa pravom citi dotknuta a ukrivdena.
Jednak, že u nás by to nefungovalo a okrem toho by to bolo pre rozhodujúcu väčšinu cestujúcich zhoršením služieb. A ja by som s buzerovaním väčšiny kvôli nejakým neplatičom nesúhlasil - na tých čakajú revízori aj s tými pokutami ako si popísal.
Špecifikom našej kultúry je skôr to, že nie my plačeme, že máme ľudí, ktorí za cestovanie neplatia, keď im to náš systém celkom pohodlne umožňuje, ale práve tí, ktorí tento systém zneužívajú pri náhodnom odchytení revízorom plačú, bojujú a obracajú sa na ombudsmanov, novinárov a pod.
Existencia ciernych pasazierov je umoznena nedokonalym systemom platenia za sluzby poskytovane dopravcom. Su krajiny, kde cestovanie nacierno vobec nepoznaju. Napr. Japonsko. V metre su turnikety pri vstupe aj vystupe, ktore cloveka bez platneho listka jednoducho nepustia, v autobusoch sa vystupuje iba prednymi dverami pri soferovi a peniaze sa hadzu do specialnej pokladnicky podla poctu prejdenych zastavok. U nas by toto asi nefungovalo, ale potom neplacme, ze mame ludi, ktori za cestovanie neplatia, ked im to nas system celkom pohodlne (a bez velkeho rizika) umoznuje.
Neviem a preto sa k nim ani nevyjadrujem ako ty. Si prečítaj, čo si napísal:
"Pri takom nábore a požiadavkách DPB na revízorov, tam určite bude tak 100 hrubianov a buranov, takže pokiaľ DPB nemá nejaké striktné požiadavky na revízorov ohľadne vystupovania a správania sa k pasažierom ako aj znalosti ich práv a povinností ako aj práv a povinnosti cestujúceho"
Tak čo vlastne chceš? Len pyčovať za každú cenu?
Ak niekto ukradne v obchode zuvacky a prichytia ho, tak musi tie zuvacky vratit a je stihany (neviem, ake su sankcie za kradez tovaru v hodnote 50 centov). Obchod vsak z toho nema nic okrem tych vratenych zuvaciek.
Ak cestujuci nezaplati za sluzbu v hodnote 50 centov (slovom: PATDESIAT CENTOV!) a je prichyteny, musi zaplatit takmer 100-nasobok, ktory ide do kasy DPB. Takze DP na rozdiel od obchodu na prichyteni cierneho pasaziera vyrazne profituje. Zda sa, ze mat ciernych pasazierov (najma tych prilezitostnych, neumyselnych) sa DP celkom vyplaca.
Takze v tom je ten rozdiel medzi kradezou v obchode a cestovanim na cierno.
"Dobrý den. Snad se již blížíme k cíli, jímž je pro nás vývoj aplikace pro platformy iPhone OS, Android a BADA (Samsung). Poté zvažujeme několik měsíců ověřovací distribuce a pokud bude aplikace úspěšná, připravíme i verzi pro Symbian a Windows Phone 7."
no ďakujem pekne teda... Pri takom nábore a požiadavkách DPB na revízorov, tam určite bude tak 100 hrubianov a buranov, takže pokiaľ DPB nemá nejaké striktné požiadavky na revízorov ohľadne vystupovania a správania sa k pasažierom ako aj znalosti ich práv a povinností ako aj práv a povinnosti cestujúceho, tak radšej nech ich je zatiaľ koľko je. Na tú hanbu to stačí.
hlavne je smiešne, ako je v BA málo revízorov..... 26 či kolko, aj to sa striedajú doobeda a poobede....v Budapešti je revízorov ovela viac, na jedne trase ma kontrolujú aj 2x, fakt na každom kroku ... mali by spraviť nejaký nábor, nech ich je tu aspoň 200 a po celom meste... nie iba v okolí Nív a hlavnej stanice a letiska
Zaujímavá diskusia o čiernych pasažieroch a pokutách. Ja len dávam ešte jeden dobrý návrh, ktorý funguje napr. vo Švajčiarsku:
Výška pokuty sa stupňuje od počtu prichytení revízorom. Je to jeden z dobrých nápadov ako čiastočne eliminovať notorických čiernych pasažierov, ktorí špekulujú o výhodnosti pokuty vs. električenky.
Ďalší fakt: revízori by mali chodiť vo všetkých lokalitách, linkách a časoch, napr. ja cestujem pravidelne 28 a len raz v živote som tam stretol revízora, čiže pre mňa štatisticky by bolo výhodnejšie zaplatiť tú pokutu (bola by iba jadna za 3 roky) ako 3 ročné električenky. A takéto špekulácie je potrebné odstrániť.
bločky sú číslované ako písal AAA v príspevku #160785, takže bloček je v prípade vypísania pokuty ešte akási administratívna formalita, aby bol na svete doklad o zaplatení pokuty, kde by mali byť info platiaceho. Toto zas poslúži dobre ako kontrola na revízorov aby nebrali tie pokuty do vačku, takže ak by cestujúci platil na mieste, tak by mal dostať aj to potvrdenie o zaplatení pokuty.
OK, vzdavam sa. Som na Slovensku, cestujem bez listka, pristihnu ma, zaplatim pokutu hned a ked chcu odo mna nejaky doklad, tak im ho neukazem. Naco? Aby vedeli, kto cestoval nacierno? Preco mam ukazovat moje ,,sukromne,, udaje nejakemu cudziemu cloveku/revizorovi? Co to odomna vobec vyzaduje?! Ved ja mam svoje prava.
Moj pocitac je ti k dispozicii na skontrolovanie. Oslo, Bogstadveien 30/509. Len dufam, ze nikomu nedas tieto udaje, nerad by som ukazoval moje doklady pri pristihnuti, ze mam PC plne nelegalneho softveru, hudby, videi a mnohych dalsich veci. Vdaka.
Stručne. 1) Pravda,definitívne pripadnutie Burgenlandu bolo v tom roku. -človek si všetko nevybaví "z voleja"...
2) Ja som myslel klasické Paneldomy ktorých je plná Petržalka (Engerau). Budovy z Liateho betónu sa stavajú samozrejme tak ako v Oe-reich-u tak aj v SR. Ale pre Wien sú typické ulice z Tehlovou zástavbou vačšinou v Secesnom Štýle.
3) So schon sila zvyku ?
Zhrniem -ja nemám nič proti Slovákom, nech sú aj v Bratislave, nemám Problém s Pluralitou Národností ale myslím si, že by región mohol spravovať ten národ ktorý to vie lepšie z vačšími skúsenosťami. Aký je stav Spolkovej Krajiny Rakúsko a stav SR netreba rozpisovať - platy, pamiatková starostlivosť, aj úroveň MHD, Železníc a pod....
Bohužial ja som si to nevymyslel.
Aby som tu len tak nepísal tzv. OT.
Napíšem moj pohľad aký by bol vývoj dopravy keby vtedajší Pressburg pripadol Rakúsku.
Celé mesto by samozrejme bolo menšie ako tu bolo spomínané, odhadujem veľkosť Wiener Neustadt.
Električková sieť by bola dnes rozsahom zhruba ako za Prvej ČSR. Trolejbusová doprava by v meste pravdepodobne zavedená nebola. Hlavný železničný koridor by zostal na dnešnom Dostojevského rade -tam kde sa teraz plánuje (reálne v nedohľadne) stavať. Linia S-bahn by bola potiahnutá až do Ratschisdorf-u. Linia S7 by bola pravdepodobne prevádzkovaná WLB (lokalbahn) a Mestké úseky by boli dodnes zachované.
Cez Dunaj by boli 2 mosty a hlavne nestál by "Nový most".
Vozovňa na dnešnej Pribinovej Ulici by stála dodnes, lebo pre rozsah Výpravy by postačovala.
Do Mesta by dialnica bola dobudovaná až v 90tich rokoch, pretože by nebola dovtedy potrebná. Zato by už v osemdesiatych rokoch bol dokončená dialnica Trenčín-Žilina-Martin (ak by bol Hlavným Mestom)
Celkovo by Bratislava (Pressburg) mala neporovnateľne historickejší ráz. Na druhej strane Bratislavský Hrad by obnovený nebol, min. konzervované Múry. Bolo by to iné mesto ako dnes a je to na škodu že veľa z neho zlikvidovalo len preto aby sa vymazalo dedičstvo po Karpatských Nemcoch.
Ešte sa dotknem Prahy. Je pozoruhodné že Prag hoci to bolo hlavné mesto Československa neutrpelo zdaleka tak veľa pri stavbe dopravnej infraštruktúry. Podobne ako "Nový most" aj Nuselbruecke ústi do hist. centra a pritom nezbúrali skoro nič. Už vtedy sa viac vsadilo na MHD než Individuálnu dopravu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk