Reply on: eripmav #159306:
Vieš, ono to nie je také jednoduché, ak väčšine tie mestá so stometrovými pásmi na parkovanie vyhovujú a cítia sa v nich dobre. Súhlasím s tým, že dotácie sú zvrhlosť, ale niekedy je efektívnejšie poskytnúť nejakú službu zadarmo a "dotovať" ju z daní. Aj chodníky a parky sú platené z daní. Vždy bude existovať prerozdeľovanie a vždy bude otázkou dohody (väčšiny), ako a koľko sa bude prerozdeľovať.
My sme momentálne v štádiu, keď viac ako kedykoľvek predtým prestávajú cesty stačiť. Väčšina si myslí, že riešením sú ďalšie cesty. Časom možno prídeme na to, že v určitých prípadoch dokážeme za menšie peniaze podporou verejnej (alebo cyklistickej, pešej) dopravy vyriešiť problémy lepšie. Platí to vo väčších mestách, nemusí to platiť na vidieku. Príklady existujú.
eripmav
keby som cestu zadarmo nepouzival, tak OKRADAM SAM SEBA!!! to je princip komunizmu, toho ze ked je nieco ""zadarmo"" (= dotovane statom v plnej alebo aj ciastocnej miere), tak je chyba to nevyuzivat! cim viac cestu vyuzijem, tym viac ukrojim z dani pre seba... a tym su napriklad moje sluzby (ak by som bol dopravca) lacnejsie a konkurencieschopnejsie... samozrejme ze takmer vsetko sa vozi kamionmi po cestach a nie vlakmi po zeleznici a len "posledna mila" po ceste, ked cesty su dotovane daleko viac ako zeleznica...
dotovanie ciest vedie k ich nadmiernej pouzivaniu! to je zaklad, takze argument ze ich "kazdy pouziva" nie je OBHAJOBA a DOVOD DOTOVANIE CIEST ale DOSLEDOK DOTOVANIA CIEST!!! to je dost smutne nerozlisovat pricinu a dosledok... to je ako analogia s pecivom, predstav si ze z nejakeho neznemaho dovodu sa stat rozhodne dotovat rohliky a chlieb nie... rohlik bude stat 1 cent a chlieb ako doteraz... no hadaj ako to dopadne... takmer kazdy bude jest len rohliky, a ty teraz pouzijes argument, ze aha, predsa kazdy je takmer len rohliky, tak predsa je spravne ich dotovat:))))