Podľa môjho skromného názoru sú hybridy slepá ulička. Zatiaľ jediné, čo sa javí perspektívne, sú vodíkové (či už priamospaľujúce alebo palivovočlánkové) pohony. A myslím, že dnes vybudovaný trolejbusový systém by sa ešte do ich rutinného zavedenia stihol v pohode vyžiť do úplného opotrebovania.
To bolo myslené skôr všeobecne, v BA a v iných mestách, kde už t-busy sú, by sa rozvíjať malo, ako som napísal. Ale stavať v nejakom meste napr. NR teraz fungl nový systém je blbosť, lebo životnosť dráhy a pevných trakčných zariadení je taká dlhá, že kým skončí, hybridné busy budú pravdepodobne bežná vec.
1) Máš pocit, že v Bratislave by sa jednalo o budovanie "fungl nového t-bus systému"?
2) Ad "nepovažujem za vhodné": Möžeme spraviť takú dohodu - ja si dám do spálne nepretržite bežiaci zastaralý elektromotor a ty napretržite bežiaci najmodernejší spaľovací motor CNG EURO5 EEV a budeme si každé ráno porovnávať zdravíie, dobre ? ?
Ešte raz: Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú, na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete happy , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete ? , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Mne sa práveže pozdáva ten projekt že MČ platí za vykonávanie odhŕňania. Len pochybujem, že by to u nás niekto praktizoval (myslím tým nejaký MiÚ). S tou zmenou zákona by to bol väčší problém treba by spísať asi veľkú petíciu na žiadosť zmeny daného zákona nakoľko v Česku ak si dobre pamätám ho inicioval samotný poslanec čo sa v SR určite nestane.
1) A čo je na tom zlé, keď mesto ZA ÚPLATU necháva niekoho vykonávať svoju činnosť? Mimochodom, je to za metre, nie paušálne.
2) Takže keď štát/VÚC/obec nevie, tak sa to na***e na hlavu občanom? Upratovať cudzí chodník zadarmo, pričom keď ho chce užívať, tak mu štát/VÚC/obec nič veru neodpustí? To je podľa mňa bezprávny stav a je potrebné ho odstrániť.
Len doplním ten môj bod o citáciu z Posúdenia širších dopravných vzťahov a dopravnej obsluhy územia vypracovaného Ing. Morávkom.
"Nová prepojovacia komunikácia a presun zastávok E MHD do priestoru medzi Vazovovu a Fazuľovú odstránia súčasné nedostatky a kolízne body pri pohybe vozidiel v území a umožnia nové úpravy na Vazovovej v priestore medzi školami."
Takže priamo tento dokument odporúča presun zastávok (hovorí v množnom čísle, takže zrejme obojmerne). Keďže som sa zatiaľ stretával len s kladnými hodnoteniami práce Ing. Morávka (a teda verím že počas svojho života toho vyprodukoval viac než dosť a jeho názory boli vysoko hodnotené osatnými ľuďmi v odbore), pokladám jeho stanoviska ďaleko odbornejšie ako názory typu "ja si myslím".
Re #158106 Martin: Joooj, len ty tam máš zmes jednosmeriek a z toho väčšinu (podľa mňa zbytočne - lebo nevidím v tom žiadny prínos) v úplne opačnom smere než dnes. Pritom by to šlo oveľa jednoduchšie. Naviac, ten úsek vôbec nemusí byť pre IAD uzatvorený, stačí keď sa tam vybuduje niečo ako v Brne na Kounicovej alebo Táborskej. (čo tu bolo aj prezentované).
ešte aby som ti objasnil, tak najideálnejšie by bolo mať zastávku Floriánske nám. pred daňovým úradom obojsmerne v prípade zavedenia električkového linkovania s menším počtom liniek a kratšími intervalmi, takže tá zastávka keby bola riešená ako v Brne, že IAD počká kým električka odíde, tak by to bolo super a navyše perspektívne riešenie do budúcna a motivácia pre ľudí aby nechali auto na nejaké víkendové jazdy na chatu keď ide celá rodina a nie, že ocinko sám ide z domu autom a zvyšok rodiny MHD alebo prípadne zoberie ešte jedného člena ak to časovo a miestom sedí.
Sommelier and Valec..nahajte ho tak , demagoga...mozno su s lollooom alias elina v plytkom tunely ...rodina ? ? ..pripadne je clenom fanklubu zdruzenia domovnikov ?
máš aspoň akú takú predstavu o nákladoch na automat a prístrešky oproti nákladom na výhybku ? Keď cestujem električkou, tak vždy idem najalej čo to do smeru ide a prestupujem aj 2, 3 krát či dôjdem pešo a väčšionou to býva rýchlejšie ako keby som čakal na jeden z priamych spojov. S tým porovnávaním linky 3 s 201, 61 a 74 si ukázal, že nemáš schopnosť racionálne uvažovať.
1. Zastávka je preložená na trvalo, v mieste pôvodnej bude výjazd z garáží.
4. Z Ružinova ide na stanicu len 8 (dobre, na dalo by sa na Záhradníckej prestúpiť na 201), na Obchodnú len 9. Obdobne z Vajnorskej. Čiže mám si 11-19 minút čakať na ďalší spoj, či môžem pohodlne prestúpiť na Floriánskom? Osobne som v poslednej dobe na Floriánskom prestupoval viac krát ako na Trnavskom.
5. Preferovať treba tie električky, ktoré práve na križovatke stoja. Napr. na smer Radlinského - Americké námestie stačí električke voľno v priemere len raz za 3 minúty (teda menej ako dnes). V ostatnom čase, teda keď tam žiadna nestojí môže byť o to dlhší čas pre priamy smer.
6. V predmetnej lokalite je dostatok ulíc, dokonca aj šírkovo vyhovujúcich, že obslužná doprava má kadiaľ obísť, aj keby ten úsek pred daňový bol len pre MHD. A tranzit tam nemá čo hľadať.
?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
1. Zastávka je preložená na trvalo, v mieste pôvodnej bude výjazd z garáží.
4. Z Ružinova ide na stanicu len 8 (dobre, na dalo by sa na Záhradníckej prestúpiť na 201), na Obchodnú len 9. Obdobne z Vajnorskej. Čiže mám si 11-19 minút čakať na ďalší spoj, či môžem pohodlne prestúpiť na Floriánskom? Osobne som v poslednej dobe na Floriánskom prestupoval viac krát ako na Trnavskom.
5. Preferovať treba tie električky, ktoré práve na križovatke stoja. Napr. na smer Radlinského - Americké námestie stačí električke voľno v priemere len raz za 3 minúty (teda menej ako dnes). V ostatnom čase, teda keď tam žiadna nestojí môže byť o to dlhší čas pre priamy smer.
6. V predmetnej lokalite je dostatok ulíc, dokonca aj šírkovo vyhovujúcich, že obslužná doprava má kadiaľ obísť, aj keby ten úsek pred daňový bol len pre MHD. A tranzit tam nemá čo hľadať.
?