Ivan, zákon o dráhach neuvádza nijaké obmedzenie rýchlosti. Mnou citovaným ustanovením však odkazuje na zákon o cestnej premávke, ktorý rýchlosti obmedzuje. Preto napr. električka na Špitálskej nemôže ísť rýchlejšie než 30 km/h (lebo je tam je zóna 30 a ide o spoločnú premávku), ale povedzme na košickej rýchlodráhe či v našom tuneli obmedzenie na 50 km/h neplatí a rýchlosť tam určuje prevádzkovateľ dráhy.
To by zaujímalo aj mňa. Je napr. evidentné, že na Špitálskej ide o spoločnú premávku a naopak v tuneli či v úsekoch Vinohrady-Hybešova a Čachtická-Komisárky nejde o spoločnú premávku. Ale ide o spoločnú premávku v úseku Vinohrady-Račianske mýto? To už si nie som istý.
Inak zaujímalo by ma, ako je definovaná "spoločná prevádzka električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky".
Pri trolejbusoch je mi to jasné (ani si neviem predstaviť, ako by vyzerala trolejbusová dráha, ktorá nie je spoločná s cestnou premávkou), ale pri električkách mi to úplne jasné nie je - za akých okolností sa v zmysle tohto zákona dráha nepovažuje za spoločnú z cestnou premávkou? Nejaký príklad aj v BA?
Treba v prvom rade vychádzať z § 53 ods. 2 vyhlášky MDPT č. 351/2010 o dopravnom poriadku dráh, kde je uvedené, že "rýchlosť a podmienky jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku pre trať a jednotlivé traťové úseky určí dráhový podnik (DPB) podľa technologických, technických a stavebných podmienok trate a podľa stavu dopravných zariadení a dráhových vozidiel." Z toho vyplýva, že predpis DPB je záväzný vždy, pokiaľ rýchlosť ním určená nie je vyššia ako rýchlosť určená na základe zákona o cestnej premávke, resp. jeho vykonávacej vyhlášky.
Ešte raz:
Niekto tu písal o tom, že na trolejbus sa vťahuje zákon o dráhach a že z toho vyplýva povolená vmax 50 km/h.
Ja som sa odvolal na predpis D1/2, ktorý spomína zákon o cestnej premávke (č. 8/2009), ale nespomína zákon o dráhach. Je pravda, že D1/2 je len interný predpis.
Po druhé som sa pýtal, kde v zákone o dráhach sa uvádza obmedzenie na 50 km/h.
Aj z toho, čo Ty uvádzaš, vyplýva, že ak niekde dopravným značením povolené v obci viac ako 50 km/h, trolejbus môže ísť (podľa predpisov) viac ako 50 km/h, a je to v súlade so zákon o dráhach.
Takže zo zákona o dráhach nevyplýva priamo 50 km/h pre trolejbus.
A ani električku - alebo je tam ešte iný paragraf?
§ 14 ods. 5: Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.
Asi tak v roku 1990 som bol predvolaný na podnik na riešenie sťažnosti (pre Dunča: S KONFRONTÁCIOU!) gerontovlčice lyžiarskej, že na zastávke Kamenné námestie sústavne a úmyselne zastavujem s električkou ďaleko od nástupného ostrovčeka ? . Ja som inak na cestujúcich bol milý a mal som ich rád ale táto pani sa už nikdy s "mojou" jedenástkou z Rače na Kamenné ani späť nezviezla, na to som bol ochotný riskovať aj akúkoľvek sťažnosť, že som nezastavil na zastávke, že som zastavil 100 m pred alebo za zastávkou ale ona sa do môjho voza už nikdy nedostala. Jediné jej šťastie bolo, že vtedy som už jazdil na Juráku dvanástky a jedenástky som chodil robiť do Cífera len "z voľného", takže príliš často som jej ujsť nemohol ? .
Ja mám podobný zážitok.
Raz keď som sa vracal z mesta,čakal som na Zochovej na 83.
Lenže meškala približne 10 minút.(Interval bol 12 min.)
Keď prišla na Zochovu videl som že to je Tam bus 2400.
Už na Patronke sa mi zdalo že je niečo z autobusom,a na mokrohájskej vodičovi nešli zatvoriť dvere.Na alexyho sa to opakovalo. Až po chvíli vyšiel z kabíny a oznámil nám že máme vystúpiť. Takže sme čakali na ďalšiu 83.Dobre že meškala ,lebo sme čakali len málo. Neviem či to znamená pre dpb ale viem jedno :Tam busy ťa možu včeličím prekvapiť! ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023