v tej zime vytiahne možno tak fľašku rumu ale nie bicykel ? ale keby tu bolo ak na Havaji, tak z vysoka prdím na MHD a jazdím si bicyklom a do roka a do dňa môžem ísť na Tour de France ?
v Brně boli zavedené podstatné úpravy v tom, že linky prestali premávať tak, že 20min sedlo počas pracovných dní a 15min cez víkendy. Asi sa im to neoplatilo. A podľa mňa si to Brno môže dovoliť, lebo autobusy tam sú ozaj ako doplnok, prípadne obsluha okrajových častí alebo robia spojenie tam kde sa neoplatí robiť ekologickú dopravu (spojenie Líšeň/Židenice - Královo Pole) alebo Heršpice, Černovice a juh Brna kde sa linky s dlhými intervalmi vetvia a majú skrátené trasy, príp. špičkovú premávku len. Inak frekventované linky majú pokryté trolejbusmi a električkami čo sa u nás nedá furt povedať. Na Brněnské podmienky by napr. Devínska Nová Ves, Vrakuňa a Petržalka mali dávno električku a Vlčie hrdlo a Lamač trolejbus. Ešte chcem dodať, že ak sa otvorí na Slávičom údolí Cubicon, tak sa bude mať DPB čo obracať, lebo tam bude určite treba interval 5min a nie 6-7 ako je teraz. V sedle je to pohoda zatiaľ.
A na to ste došli až dnes, že stránka DPB je neaktuálna?
Napr. zavedenie L139 sa tam objavilo hneď, ale predĺženie L56 tam nie je spomenuté doteraz.
Ak porovnám stránku DPB so stránkami iných dorpavných podnikov u nás i v ČR, tak tá naša patri medzi najhoršie. Dôvodom neni ani tak vyzuál, ale jej neaktuálnosť.
Tieto dni som porovnával stav v Brněnskej MHD z pred 4 rokov a teraz. V Brne drvivá väčšina autobusových liniek nepremáva v kratšom intervale ako 10/20/10//20. V kratšom špičkovom intervale 6min premávajú akurát okružné L44/84 a v intervale 7-8 53 so 70. V sedle častejšie ako 20min premávajú L44/84,60 a 61 (10min) a L53 a 67 (15min), poobede častejšie ako 10min premávajú len L44/84 (7-8min) a cez víkendy len L44/84 (10min), inak všetko cez víkendy do 20min. Tak ma napadla pri pohľade na stav Brněnskej MHD otázka, že kedy sa podarí našu MHD dostať do takéhoto stavu, že potreba autobusových liniek klesne tak, že nebude musieť žiadna premávať častejšie ako 7-8min v špičke a 20min v sedle a cez víkendy. ?
Preco by sme tu mali skusat a davat prednost vozidlu ktoreho predchodca sa uz niekolkokrat neuspesne v Bratislave skusal a ak si dobre pamatam, dobreho slova nanho nebolo (http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idg=438&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=) pred vozidlom s ktoreho predchodcami su po technickej stranke dobre skusenosti a jazdi tu uz v mnohokusovych seriach (SOR)?
ja tam nechcem skrátka nikdy ísť, tá krajina sa mi hnusí... koniec koncov na výber je veľa iných krajín, napr. Austrália alebo Nový Zéland, príp. v Európe je toho dosť na výber.
Emo