Reply on: hoppusmark #137494:
Číslovanie liniek je treba udržať hlavne čo najdlhšie v takom stave aby sa nemenilo, teda nespôsobovalo chaos a linky sa očíslovali tak, aby nebolo treba každých 5 rokov meniť spôsob označovania liniekTieto varianty ma napadajú :
- električky : 1-19
- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199
- autobusy REGIO : 200-299
- 200-219 : smer Stupava, Malacky, Rohožník
- 220-239 : smer Pezinok, Trnava
- 240-259 : smer Senec, Galanta
- 260-279 : smer Šamorín, Dunajská Streda
- 280-289 : Rajka, Mosonmagyárovár
- 290-299 : Wolfsthal, Hainburg
- prípadne linky smer Maďarsko a Rakúsko oddeliť očíslovaním v rade : 300-309 (smer Rajka) a 310-319 (smer Hainburg)
- REGIO vlaky : R1-10
alternatívne : rozdelenie REGIO busov na stovky 200-799 a zahranièné 800-999 a vlaky ako bolo v dokumente BID teda R20,25,... Toto delenie mi príde divné, lebo podľa plánu BID sa majú trolejbusy a autobusy (71 liniek) Bratislavskej MHD nacpať do radu 20-99 + nejaké stovky ak je číslo obsadené a 37 prímestských liniek idú rozhodiť na sedem stoviek číslených radov pričom ešte vynechaný ostáva rad 400 kvôli tomu, že čísla nočákov sa tak nahadzujú cez palubák ?
Preßburg.Germane
K linkovaniu Wiener linien: Doterajší Viedenský systém označovania liniek platil už roky, takpovediac od začiatku 20teho storočia.
Udržal sa až dodnes.
Toto označovanie má nasledovné pravidlá.
Číselný rad 1-20 -určený pre okružné linky prechádzajúce Ring alebo Gürtel-typický príklad pre linky č. 1 a 2
linky 21 a vyššie - klasické radiálne linky. Ich číslovanie sa odvíja od Praterstern - Ausstellungsstraße - L21
Diametrálne linky, ako sa spomínalo, nesú označenie písmenami veľkej Abecedy.
Kedysi existovali aj rôzne kombinácie Radiálnych liniek, ktoré niesli tvar zlomku napr. 31/5 alebo aj kombinácie s diametrálnimi linkami napr. D2.
Linky ktoré boli zavedené v rámci okrajových štvrí boli označené trojciferne a nadväzovali obyčajne na tadiálne linky. Napr. L21 a L221.
Počas celej doby existencie električkovej siete vo Viedni prišlo samozrejme k redukciám aj v súvislosti s výstavbou metra či rozvojom autobosovej dopravy. Preto sú dnes značné medzery v číselnom poradí.
Vedenie Wiener Linien si zrejme zaumienilo odstrániť medzery v poradí 1-71 pričom liniek je už len 30 a z toho sú 2 písmenné (D, O). To však prináša i určité negatíva, už len tá linka D - ľudia to tak poznajú, aj "cezpoľní" a vedia kam tá linka roky ide. Preto až do nedávna bola Vieden v tomto dosť konzervatívna...
Ale čo je vidieť na Rozdiel od Slovenska, že občianský hlas v Rakúsku má aj nejakú váhu a aj Wiener Linien si nerobia všetko len tak svojvoľne.