#1375 m@rtin:
ano, velke projekty sa financuju z uverov. Napriklad Kosicky most (diskusiu o tom aky je si snad uz odpustime, budme radi ze sa stava). Ako si spravne poznamenal, za pozicku treba niecim rucit, aby sme na tom neskoncili tak ako Kosice. Pritom sa BA mori s viac ako 3miliardovym dlhom, ktory treba splatit tento rok. Viac info na www.bratislava.sk
Investovat treba, ale len tolko, kolko mame. A BA, to nie je len MHD. Sa mozem vykaslat na take mesto, kde MHD funguje 100%, ale nemam dovod ju vyuzivat, pretoze v meste nic nie je. A to tiez nedojde uplne same.
#13744 KLF: btw preco by ten BUS nemohol mat Mercedes na Slovensku?? To ze stoji take velke prachy neznamena, ze za take velke sa aj vyraba
. Je to dost boahta firma na to, aby mohla jeden kus dotrepat na SK - v dohladnej dobe potencionalne velmi dobry trh.
#13752 m@rtin:
1) to este nevie nik. Rozpocet je v stadiu schvalovania.
2) nemusis. mozes. ak chces prepocitavat podla kurzu rozpocet, mal by si aj platy, naklady za energie.. proste vsetko. Lepsie je ratat to relativne, ako byva dobrym zvykom. (% rozpoctu mesta). Peknym prikladom je, kolko %hdp dava stat univerzitam. Cim mensie %, tym na to viac serie...
3) zas udrzba. a zas sme pri tom ako sa na vsetko systematicky sralo. Bohuzial chodia tu aj stare polorozpadnute I280. Ty by si do nich investoval, ked vies, ze ich coskro vyradis? Ja osobne by som ich nechal jazdit v takom stave ako su a neinvestoval by som do nich ani korunu. Boli by to vyhodene peniaze.
To vsak neznamena ze neinvestovat do novych Ikarusov, rovnako to neznamena ze sa tie stare nemozu umyt...
5) existuju aj sofistikovanejsie metody ako urcit perspektivu regionov, nez je sedliacky rozum
. Ale skusim. Samozrejme, ze region (mesto) si musi pomoct v prvom rade sam. Ale niektore maju lepsie predpoklady byt uspesne ako ine. Taky Svidnik sa moze snazit kolko chce, bohuzial bez vacsich sanci.
6) taaak a tento bod obsahuje nieco, preco sa o Tebe vela ludi vyjadruje ako sa vyjadruje. Dobre si precitaj poslednu vetu "Jdi se lecit". Podla mojho skromneho nazoru tato veta ma velmi daleko od konstruktivnej diskusie, skor sa mi to podoba na uraznie ludi. Ale dost bolo, toto nie je forum o slusnom spravani, ale o MHD.
A aby som zareagoval.. mozne to je... dokonca velmi pravdepodobne. Jednak Bratislave sa fakt zacina darit, a jednak sa meni legislativa (politici tomu nadavaju reforma verejnej spravy). Potom aj tu ostane vacsia cast dani a nepojde do centralneho. Mozno aj cast DPHcky.
7) treba riesit vsetko... a opakujem znova neviem kolkykrat, ze vsetko chce cas. Dopravny system v Petrzalke sa riesi tiez. Bude sa rekonstruovat dalsi kus elektrickovej trate (s tym ze prispeje mesto, stat a sukromne firmy). Tu by sa dalo poznamenat, ze nepotrebujes vysoky rozpocet, ak dokazes najst spoluinvestorov
Durkovsky ten talent zrejme ma.
ano, velke projekty sa financuju z uverov. Napriklad Kosicky most (diskusiu o tom aky je si snad uz odpustime, budme radi ze sa stava). Ako si spravne poznamenal, za pozicku treba niecim rucit, aby sme na tom neskoncili tak ako Kosice. Pritom sa BA mori s viac ako 3miliardovym dlhom, ktory treba splatit tento rok. Viac info na www.bratislava.sk
Investovat treba, ale len tolko, kolko mame. A BA, to nie je len MHD. Sa mozem vykaslat na take mesto, kde MHD funguje 100%, ale nemam dovod ju vyuzivat, pretoze v meste nic nie je. A to tiez nedojde uplne same.
#13744 KLF: btw preco by ten BUS nemohol mat Mercedes na Slovensku?? To ze stoji take velke prachy neznamena, ze za take velke sa aj vyraba

#13752 m@rtin:
1) to este nevie nik. Rozpocet je v stadiu schvalovania.
2) nemusis. mozes. ak chces prepocitavat podla kurzu rozpocet, mal by si aj platy, naklady za energie.. proste vsetko. Lepsie je ratat to relativne, ako byva dobrym zvykom. (% rozpoctu mesta). Peknym prikladom je, kolko %hdp dava stat univerzitam. Cim mensie %, tym na to viac serie...
3) zas udrzba. a zas sme pri tom ako sa na vsetko systematicky sralo. Bohuzial chodia tu aj stare polorozpadnute I280. Ty by si do nich investoval, ked vies, ze ich coskro vyradis? Ja osobne by som ich nechal jazdit v takom stave ako su a neinvestoval by som do nich ani korunu. Boli by to vyhodene peniaze.
To vsak neznamena ze neinvestovat do novych Ikarusov, rovnako to neznamena ze sa tie stare nemozu umyt...
5) existuju aj sofistikovanejsie metody ako urcit perspektivu regionov, nez je sedliacky rozum

6) taaak a tento bod obsahuje nieco, preco sa o Tebe vela ludi vyjadruje ako sa vyjadruje. Dobre si precitaj poslednu vetu "Jdi se lecit". Podla mojho skromneho nazoru tato veta ma velmi daleko od konstruktivnej diskusie, skor sa mi to podoba na uraznie ludi. Ale dost bolo, toto nie je forum o slusnom spravani, ale o MHD.
A aby som zareagoval.. mozne to je... dokonca velmi pravdepodobne. Jednak Bratislave sa fakt zacina darit, a jednak sa meni legislativa (politici tomu nadavaju reforma verejnej spravy). Potom aj tu ostane vacsia cast dani a nepojde do centralneho. Mozno aj cast DPHcky.
7) treba riesit vsetko... a opakujem znova neviem kolkykrat, ze vsetko chce cas. Dopravny system v Petrzalke sa riesi tiez. Bude sa rekonstruovat dalsi kus elektrickovej trate (s tym ze prispeje mesto, stat a sukromne firmy). Tu by sa dalo poznamenat, ze nepotrebujes vysoky rozpocet, ak dokazes najst spoluinvestorov

J
Začala sa tu diskusia na tému Citaro, čo si oňom myslíte, ako sa vňom viezlo, atď. Ty si začal splietať niečo o hlúposti kupovať ho do BA, údržba,... O tom sme my tu nechceli hovoriť, to poznáme a vieme, že je strašná a že stým treba niečo robiť. My sme proste chceli zhodnotiť Citaro ako autobus. Aj keď som sa rozprával s vodičom tak som sa ho nepýtal, či je dobré ho kupovať ale ako sa mu pozdáva. No stále nejak nevieš pochopiť, že aj stou údržbou je to lepšie. Napr. 1. kolóna.
Tvoj bod 8: zase len tendenčne vyberáš veci. To s kanclom nebolo o spolupráci. A keď už, dane sa platia v mieste trvalého bydliska, takže ak naša zdravotná sestra bude zarábať vo Viedni 60.000 v prepočte tak daň z príjmu fyzických osôb pôjde BA nie Viedni. Lebo kvôli blízkosti sa jej neoplatí sťahovať. Zase nemáš šajn ako mesto funguje a jeho príjmová zložka. A ak to nebudeš vedieť tak v mhd môžeš robiť leda tak šoféra.
Zlatý tojuholník som nenazval ja ale zahraničný ekonómovia. Takže smej sa vlastnej blbosti a nesčítanosti. Teda určite o tom v pražských novinách nepíšu, no na túto tému s takým názvom bolo už zopár kongresov. Hlavne vo Viedni.
bod 8: klikni si na link, prerokovanie bude 6 marca.
bod 3: ani neviem že by si niečo také písal ale ak áno potom sorry. Máš určite registračnú ochrannú známku, TM a copireit.
Ak by sme podobný 52,5% nárast rátali aj v ďalších troch rokoch tak v roku 2006 by bol rozpočet 21,98 mld. SKK. Zober to aj z tejto stránky. To hádam už uznáte všetci, že by sme na tie citara mali. (podobný 50% nárast bol aj v roku 2001, kedy sa po vládnutí vladimíra začalo BA dariť.)