Reply on: Preßburg.Germane #134678:
no učiť ako v čom... u nás je chyba to, že sme nestihli niektoré trate postaviť kým ešte neboli normy aké sú teraz, čo sa týka minima ktoré musí ostať po stranách pri električkovej trati pre IAD. Naše električkové trate majú podľa mňa tú výhodu, že mimo centra sú celkom dobre oddelené od IAD, aj keď autá si aj tak dakedy nájdu cestu do koľajiska ? Neviem inak či by bol možný ten električkový okruh okolo mesta po Šancovej - Legionárskej a Karadžičovej vykonať, lebo Karadžičova fakt poskytuje málo miesta a ďalej si tiež neviem predstaviť ako by trať odbočovala na Šancovú smer SAV. Jedine, žeby nebola vedená v strede ulice ale na východnej strane aby nebol oblúk taký ostrý. Neviem koľko miesta celkovo poskytuje Šancová. Možno by šlo električkovú trať vybudovať s tým, žeby sa ostatná MHD zo Šancovej stiahla a obsluhovala ju len električka. Ten variant s umiestnením električkovej trate na kraji Legionárskej by bol celkom fajn z pohľadu, že by sa dali stále vybudovať odbočky z trate na Legionárskej aj Karadžičovej na Trnavské mýto.
Ďalej, chcem dodať k tej električkovej trati v trase linky 202. Keby sa vybudovala trať od Mlynských nív cez Dunajskú tak by trolejbusy nemohli prechádzať na Ul.29. augusta, takže bohužiaľ aj keď to je pekný návrh, tak sa toho treba vzdať. Zas + ostáva to, že trolejbusy budú mať jednu konečnú blízko v centre mesta. A spojka Rajská - Nám. SNP - Hodžovo nám. je zbytočná lebo od Hodžovho nám. sa cez Kollárovo nám. a Ul.29. augusta dostaneš k AS, takže budovať o pár 100m ďalej duplicitnú trať s 2-3 odlišnými zastávkami nie je moc múdre.
Preßburg.Germane
A veru odtiaľ sa má Bratislava čo učiť. -No až na unifikáciu vozového parku a to je asi jediné, kde Brnenská MHD pokrivkáva.
Okolo centa je koľajový okruh a od neho sa odvíjajú jednotlivé radiály električkových tratí do každej významnej mestkej časti. Trolejbusy tvoria skorej po okrajoch mesta doplnok a jednotlivé úseky spája jedna tangenciálna trolejbusová trať. Najväčšie prevýšenie má trať Linky 8 na oboch jej koncoch - Lišeň i Starý Lískovec, potom ešte pomerne dosť stúpanie je do Masarykovej štvrti L4. Neviem, teraz takto z voleja povedať ktoré stúpanie je vačšie ale Bratislavská Pražská ul. sa mi vidí byť rozhodne strmšia. Už aj na zač. 20. storočia pre veľký sklon sa namiesto električky na Železnú studienku vtedy zaviedol Trolejbus.
Skorej by som to prirovnal k el. tratiam v Prahe. Napr. najnovšia trať na Barrandov, stúpanie má značné, no sú tam aj isté obmedzenia. Napr. vozy s odporovou výzbrojou tam vôbec nemôžu.
Ešte k tomu Kamennému námestiu ako prestupnému uzlu. Ono by prišlo úplne vhod aj to, keby sa trolejbusová trať potiahla z Dunajskej/Rajskej cez Kamenné námestie, Nám SNP, Suché Mýto a na Hodžovom nám. kde už je tiež trolejbusová sieť.
Prestup "na hrane" z električky na trolejbus by mohlo byť pred súčasným MC. Donaldom. Tento trolejbusový prepoj by si nevyžiadal ani žiadne enormné náklady.