Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: no.ev.di. #134645:
Brno dobre poznám lebo tam chodím.
A veru odtiaľ sa má Bratislava čo učiť. -No až na unifikáciu vozového parku a to je asi jediné, kde Brnenská MHD pokrivkáva.
Okolo centa je koľajový okruh a od neho sa odvíjajú jednotlivé radiály električkových tratí do každej významnej mestkej časti. Trolejbusy tvoria skorej po okrajoch mesta doplnok a jednotlivé úseky spája jedna tangenciálna trolejbusová trať. Najväčšie prevýšenie má trať Linky 8 na oboch jej koncoch - Lišeň i Starý Lískovec, potom ešte pomerne dosť stúpanie je do Masarykovej štvrti L4. Neviem, teraz takto z voleja povedať ktoré stúpanie je vačšie ale Bratislavská Pražská ul. sa mi vidí byť rozhodne strmšia. Už aj na zač. 20. storočia pre veľký sklon sa namiesto električky na Železnú studienku vtedy zaviedol Trolejbus.
Skorej by som to prirovnal k el. tratiam v Prahe. Napr. najnovšia trať na Barrandov, stúpanie má značné, no sú tam aj isté obmedzenia. Napr. vozy s odporovou výzbrojou tam vôbec nemôžu.
Ešte k tomu Kamennému námestiu ako prestupnému uzlu. Ono by prišlo úplne vhod aj to, keby sa trolejbusová trať potiahla z Dunajskej/Rajskej cez Kamenné námestie, Nám SNP, Suché Mýto a na Hodžovom nám. kde už je tiež trolejbusová sieť.
Prestup "na hrane" z električky na trolejbus by mohlo byť pred súčasným MC. Donaldom. Tento trolejbusový prepoj by si nevyžiadal ani žiadne enormné náklady.
Tak rozhodování o tom, jestli v tramavjích v Praze budou polstrované, plastové nebo dřevěné sedačky je asi vyřešené.
24. modernizovaná kachna KT8D5.RN2P má tenhle interiér:
http://www.stepan.tramfoto.cz/galerie/albums/userpics/10001/DSCN1503.jpg
http://www.stepan.tramfoto.cz/galerie/albums/userpics/10001/DSCN1506.jpg
Reply on: S499.1023 #134674:
Moje hrúbky? To by si najprv musel nejaké nájsť 😉
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134612:
http://www.sutn.sk/default.aspx. Ale je to platené.
Reply on: Solider #134673:
Neprovokuj, lebo sa zameriam na tvoje hrúbky, ty Maďar z Východu ? .
Reply on: S499.1023 #134659:
Neskúšali ? tomu sa hovorí znalosť jazyka slovenského ?
Reply on: no.ev.di. #134671:
to ano, ale tolko vyluk a zmien je v Ba, ze to je cestovanie nanic, len viackrat prestupovat a zvlast ked je teraz Ba rozkopana a meskaju linky, si myslim, ze tie listky na vlak mohli platit na cele mhd v Ba ako v Brne, ci Viedni, lebo to by bolo rozumnejsie a aj tak s tym nosnym systemom nic nevyriesia, lebo malo byt metro a nakoniec nic nieje
Reply on: djscottprojx #134669:
keby v celej BA existovali len trasy Rača - Americké nám - Nám. Ľ. Štúra a Dúbravka - KV - Šafko - Ružinov, tak by aj tak DPB na to hodil 4-6 liniek ? oni majú akurát tak mali kuráž pred 4 rokmi argumentovať, že sa cestovanie ľuďom z Petržalky zlepší a hovno je vidno, lebo na nosných linkách budú onedlho zdatne zastúpené sólo autobusy ? zatiaľ čo im vo vedení električkových liniek neprekáža vôbec linkovanie odvšadiaľ všade.
dnes som cestoval od zastavky Pri jazere L50 a bus #280x a cez tretie dvere siel kocik namiesto druhych a cesatujuci povedali ludom aby nastupili druhymi a oni nic - ziadna reakcia, a co vodic? Nic, kaslal nato a bolo mu to jedno
ahojte, si myslim, ze L9, L1 a L4 jazdia po tej istej trase a si myslim, ze tu L9 mohli aj zrusit a inak ta linka X14 nahradna za elektricky v Ruzinove mohla prechadzat cez Racianske myto a nemuselo sa prestupovat viackrat
Reply on: luky133 #134664:
Preco "docasna nahrada za klbaky"? Stale mame dost Vrakos na nahradenie...
Reply on: kecho #134642:
Na kolmé parkovanie to máš 5000x2300 mm. Čo sa týka tých 60° je to dobre 4500 mm, robíš s vozidlom väčší oblúk.

PS: ja idem teraz do 4. ročníka, možno dobre si aj spravil, že si ďalej nešiel ?
Reply on: no.ev.di. #134645:
"najvhodnejšia pre Devínsku Novú Ves" - mne stále vychádza, že najvhodnejší pre DNV by bol vlak.

"Kamenného námestia by som tam naplánoval akúsi prestupnú stanicu" - aspoň posunúť trolejbusovú konečnú bližšie k električkám by sa zišlo.
Jeden link pre tých, ktorí uverili tvrdeniam o "bariérovosti" električkovej dopravy: http://www.dezeen.com/2008/10/08/tram-stop-by-subarquitectura/
Približne na takejto úrovni by mohla byť aj petržalská trať, keby sa vyhlásila medzinárodná architektonická súťaž.
Reply on: M.C. #134660:
Spomínalo sa tu, že PRAVDEPODOBNE je to možné, že si ich DPB kúpil-prenajal. Ale nakoľko je dostatok krátkych vozidiel je to asi dočasná náhrada za kĺbaky... ? Ale počet sa nevie.
Reply on: no.ev.di. #134662:
Ja sa staram len do momotin co tu pises a nevies si obhajit.
Reply on: 810zssk #134661:
pre.čo sa do mňa sta.ráš ci.cin.brus?!
Reply on: no.ev.di. #134649:
Preco menis temu?
Chcem sa opýtať že, či DPB kúpil alebo prenajal malé 12 m Citelisy od nejakej spoločnosti tuším od Tempusu, síce som sy zadal do googla - Tempus ale nič som nenašiel, alebo si naozaj na pár mesiacov prenajal od Trenčína tie Citelisy.
Ale inač na Trenčianskom fóre píšu že Trenčín nečaká žiadné nové autobusy a že nikomu nepožičiavajú vo forme prenajatia žiadnemu mestu. Že ich videli 3 kusy ale boli biele že niekam išli na prefarbenie na celo-červený náter. Ak vie niekto o tom viac tak napíšte jop, diki 🙂
Reply on: Solider #134643:
Ty si múdry ako rádio, sopliak, keď ťa z toho práve skúšali ? ale ja som už zažil obdobie, že bola správne Brnenská, Brnianska aj obe.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.