súhlasím, aby sme prednostne hľadali možnosti vyššej kvality (variability) toho, čo už máme, ale pritom sa zamýšľali nad možnými opatreniami so synergickými účinkami pri minimalizácii priestorových nárokov alebo obmedzení,
ak by sme smerovali a dospeli k BRT v podmienkach Bratislavy, bol by to malý zázrak ?
Samozrejme, že ružinovská električka nie je len pre Ružinov. Ružinovská električka je aj pre Vrakuňu a Podunajské Biskupice. Presne tak, ako je račianska električka pre Východné a školákov od Pantov. Tak isto ako je vajnorská električka po Zlaté piesky nielen pre Novovešťanov, ale aj Vajnorčanov. Podobne ako dúbravsko-karloveská električka aj pre Devínsku Novú Ves. A tiež tak, ako všetky autobusové linky na Patrónke pre Záhorie. ?
OK, beriem... hoppusmark má však pravdu, že pre IAD by sa tiež zvýšila bezpečnosť, na druhej strane o niečo by sa vo vybraných prípadoch znížila rýchlosť prejdenia týmto úsekom, to je však úplne v poriadku.
Znížila, pretože tých hardcore kamikadze je predsa len oveľa menší podiel... v súčasnosti si tam trúfajú napr. aj dedkovia na starých škodovkách (mierne "prifarebené"), ktorým už je jedno, že vozidlo MHD sa hýbe, ale on musí just predbehnúť.
Predsa nikto nehovorí, že riešime všetky prípady a všetky povahy, to asi žiadným opatrením nejde... tak prosím zamyslieť sa nad argumentáciou.
To už ale potom smerujeme skôr k systémom BRT... pokiaľ tu máme vybudované električkové trate, a dopravu električkami možno zrýchliť a skvalitniť, jednoznačne by som išiel touto cestou.
Keď už ma chytáš za slovíčka, môžeš rovno aj poopraviť... myslel som to samozrejme tak, že profil cesty je taký, že keď trolejbus stojí v zastávke, niet ho zrovna na tom úseku ako predbehnúť...
Keď si pozorne prečítaš ten článok, a napr. aj link na článok o Brne (asi si tak neurobil), tak tam nájdeš viacero dôvodov, prečo je dobré, aby vozidlo IAD nemohlo obiehať vozidlo MHD. Pričom stále si asi nepochopil, že sa nebavíme paušálne, ale o konkrétnych príkladoch... bavíme sa o priestore v širšom centre, dvojprúdová komunikácia, zvýšený pohyb chodcov, estetika priestoru, atď....
No už sa len trasiem ozvať sa na tvoj príspevok, lebo nebodaj budem "trafená hus"... čo si potom počnem? ?
Hovoríš síce útočne, ale nekonkrétne. Keď sa chceme baviť konkrétne a k veci, tak napr. cez Palisády zvyknem občas chodiť aj autom, a nemyslím si, že navrhované optarenia konkrétne na tej zastávke by mi až tak uškodili, pretože dokážem sa zamyslieť aj nad kontextom a nad potrebami iných.
Ad. vyhnať IAD z celého centra, k tomu sa nevyjadrujem, keďže som nebol autorom toho vyjadrenia.
vlado13
ak by sme smerovali a dospeli k BRT v podmienkach Bratislavy, bol by to malý zázrak ?