je to navest (presne predpisana predpisom), povedal by som ze to je odvodene od ukonu ktory robis pri zatahovani (mechanickej) brzdy na zeleznicnom vozidle...
trat 131 (od komarna) sla volakedy na mlynske nivy na zeleznicnu stanicu ktora bola v priestoroch dnesnej vyskovej budovy VUB a sla "krizom" cez dnesne sidlisko, prelozka bola vybudovana odhadom niekedy v 60tych rokoch spolu s tratou 132...
Re #128086 Martin Fundárek: ja som netvrdil ze su spravene idealne
"su ale aspon troska rozumnejsie spravene"
Ako v čom. Napríklad to, že zhlavie neumožňuje výjazd z párnej skupiny na prvú traťovú koľaj, je dosť obmedzujúce pri výlukách (PK, Šenkvice, Cífer). Alebo podchod v Báhoni cca 180 m od staničnej budovy a z toho vyplývajúce masové preliezanie cez koľaje - tam to raz skončí smrťákom. Priepustnosť tiež nič moc, 15-minútový interval osobákov medzi BA a PK, ktoré predpokladá Plán dopravnej obsluhy BSK, je tak maximum, čo sa dá dosiahnuť. A tak by sa dalo pokračovať.
Ako napísal si v #128000, so zastavením vlaku je problém. Ak zostaneš visieť na priecestí a svetlá už blikajú, tak už nie je šanca blížiaci sa vlak zastaviť, pretože kým by si sa dovolal na políciu, polícia na železnice a príslušný železničný činiteľ zariadil buď vyrozumenie vlaku, alebo vypnutie napájania, tak by si už aktuálnu situáciu preberal so svätým Petrom.
Telefonovať má význam v prípade, že ešte svetlá neblikajú. Vtedy ešte môže byť dosť času na to, aby sa stretu zabránilo. Ak začnú blikať svetlá a nedokážeš odísť kvôli technickej poruche, treba urobiť už len jedno - zdrhnúť. Ak by si zdrhal pozdĺž koľají a trafil by si správne smer, z ktorého vlak príde, mohol by si ešte dávať fírovi návesť "Stoj, zastav všetkými prostriedkami", takže by sa mohol zašiť v strojovni a zachrániť si tak život (ak by si nechal na priecestí kamión s panelmi). Ale to je tak všetko.
"pokial viem na uzemi mesta je max 80km/h"
Tak to vieš blbo. Železnice nemajú žiadne "v meste" a "mimo mesta". Cez račianske priecestie (Pri Šajbách) sa môže ísť 120 a cez Ivanskú je traťová 60.
Citat z tarify:
Na bezplatnú prepravu osôb a vecí majú nárok:
...
c) občania SR a držitelia „Povolenia k pobytu cudzincov“ , ktorí sú držitelia preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím vrátane invalidného vozíka, sprievodcu alebo vodiaceho psa,
(koniec citatu)
Pôvodne tá trať viedla úrovňovo zo stanice BA-Nivy po Karadžičovej, Metodovej a Trnavskej ceste a odtiaľ ďalej po dnešnej trati 131 do Dunajskej stredy. Nadjazd tam postavili v súvislosti s výstavbou ŽST Nové Mesto a trate na ÚNS. Viac info si určite nájdeš niekde na internete, stačí pohľadať (malá pomôcka, tu sa to už aspoň 2x riešilo).
810zssk
Na bezplatnú prepravu osôb a vecí majú nárok:
...
c) občania SR a držitelia „Povolenia k pobytu cudzincov“ , ktorí sú držitelia preukazu občana s ťažkým zdravotným postihnutím vrátane invalidného vozíka, sprievodcu alebo vodiaceho psa,
(koniec citatu)
Takze cestujes zadarmo