Reply on: Majo #128022:
Kua fakt sem musím liezť aby ste nehlásali bludy. V prípade zlepeného zrýchľovača záchranná brzda (bezpečnostný spínač) samozrejme funguje (ak odpadne linkový stykač, tak je jedno, v akej polohe je ZR). Zrýchľovanie vozidla aj v prípade zásahu bezpečnostného psínača je prejavom zlepených motorových stykačov. Ale aj to sa dá ošetriť vypnutím riadenia.V košickom prípade predpokladám, že išlo o prasknutie tzv. "stovky" (100 A poistky, istiacej celý 24 V okruh vrátane koľajnicových bŕzd), kedy je vozidlo brzdené iba ČB a tie sa samozrejme po pár metroch jazdy dolu spádom spália, príp. ide vozidlo šmykom. Toto pokladám za veľký systémový nedostatok vozidiel T3 a príbuzných. Zažil som to aj osobne, našťastie bez tých následkov - vozidlo 7607/08 alebo 7611/12 (to už si presne nepamätám), jezda zo zastávky Nad Lúčkami bola narušená pokusom o ed brzdenie do zastávky Segnerova, kedy došlo k výpadku 24 V. Vozidlo zastavilo za zastávkou (dnes) Jurigovo námestie. Fakt fasa pocit - nebrzdí to, nezvoní to, môžeš sa akurát držať madal a čakať, či ten voz pred tebou odíde zo zastávky skôr, než doňho vpáliš...
MiroBA
Problém je, že lokomotíva len tak hneď nezastaví a s vagónmi dupľom, mašiny majú veľkú hmotnosť i zotrvačnosť a aj 30km/h stačí aby bol bus našrot. Neviem teda ako to bolo, ja som bol v tom že bus stál v priecestí len preto, že musel dávať prednosť na križovatke ale potom vraj sa aj pokazil. Tu je vidieť že aj kvázi "nové" vozidlá 741CNG sú šunty a pod to sa podpísala iste zlá údržba.
Ako som písal predtým ja by som predsa len aj vlakom znížil rýchlosť aspon dočasne kým sa definitívne neprebuduje toto križovanie, možu to financovať i železnice -pri tolkých novovybudovaných nadjazdoch podjazdoch na trati BA - N.M. nad Váhom je výstavba 1ho navyše kde je to naozaj treba zanedbateľná. Stale tade chodí 61tka aj s ľudmi.