Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #125714:
Začnem od konca. Nemyslím že by stačili pre prímestské linky na celom Slovensku len 3-ciferné čísla. A keď, bolo by to dosť natesno.

"s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné...."
Samozrejme, že číslovanie bude príliš bratislavocentrické. Však sa jedná o Bratislavskú integrovanú dopravu. Akurát, že by bola do nej zaintegrovaná aj ČASŤ liniek z TTSK (približne v tom rozsahu ako som písal minule). Ja som nikdy nikde netvrdil, že do BID by mali byť zaintegrované všetky trnavské linky až po Nové Mesto. Tie by boli súčasťou budúceho trnavského IDS (TID), ktorý by sa v určitých miestach prelínal s BID. Na týchto miestach by bolo potom treba zabezpečiť rovnako veľké a číslované zóny, rovnaké čísla liniek a podľa možností aj rovnaké tarifné podmienky.
V realite by to potom vyzeralo tak, že cestujúci pri ceste z TT do BA by využíval BID, na ceste zo Šekvíc do Hlohovca TID. Na linke z Modry do Trnavy by mohol cestovať tak na lístok BID ako aj TID.
Zásadným problémom (teda okrem ochoty dohodnúť sa) by bolo delenie tržieb.
Reply on: ufo #125716:
P.S. Paradoxne z Prahy do Kladna dojdes na mesacnik MHD iba vlakom, nie autobusmi, ktore su nezaintegrovane. A ze tuto trasu denne dvakrat absolvujem, divim sa tvojmu udivu nad predstavovanim si medzikrajskych vlakov v IDS 😃
Reply on: ufo #125719:
Do Kladna tiez dojdes z Prahy na mesacnik MHD plus tri vonkajsie pasma, a je to iny kraj (Stredocesky). Osobne vlaky sa znacia S5, zrychlene a rychliky R5. Ak rychlik pokracuje za Kladno, dalej uz plati len tarifa CD, nie PID.
Reply on: ufo #125716:
Si určite ten istý ufo, čo sem prispieva už odjakživa? Však vlaky v rámci IDS nebudú končiť na jeho hranici (tak ako nekončia ani v iných IDS), ale budú plynule pokračovať ďalej (podľa potreby ZSSK). Zmení sa však ich grafikon (bude pravidelný), dostanú "čísla liniek" a na tratiach v rámci IDS budú platiť OKREM dokladov ZSSK aj doklady IDS. A potom ešte také drobnosti, ako schéma liniek, tarifné podmienky... vo vozňoch.
Reply on: ufo #125719:
Práve preto, že ide o BID a BA kraj nie je tak veľký ako ostatné kraje, tak navrhujem tie prímestské linky očíslovať v rade 200 až 299.

Hlavná vec je nech je tá BIDka čím skôr spustená, lebo dovtedy sa si spraví ID celá Česká republika a my sa ešte furt budeme rozhodovať o číslovaní, IS, tarife a pod veciach, ktoré sa majú riešiť na 1-2x.
Reply on: Ike #125718:
ide mi v tomto prípade o veľkosť bratislavského kraja, ako dôjdem do Dunajskej Lužnej a koniec? To by bola paródia na IDS.
Ja viem, že napr. Brno je v jednom kraji, tam je to v pohode vďaka veľkosti JMK. (Aj keď už tiež zasahuje do iných krajov ich IDS...)
Reply on: ufo #125716:
teba dnes rozmrazili? ?
Reply on: ufo #125716:
Tak ako vsade na svete.
IDS v rámci kraja - ako by to fungovalo? Ešte busy si nejako viem predstaviť (aj keď by to tiež bolo divné), ale vlaky?
Reply on: Ike #125714:
Celoslovenská integrovaná doprava sotva bude. Resp. sa to nepodarí, vzhľadom na to kto to má vplyv a akí grázli sa vždy dostanú ku hrantu. Bohate postačí keď sa nám to podarí v rámci kraja. Okrem toho Trnavská SAD-ka nepozná pravidelné intervaly čo najlepšie vidíš na linkách MHD v Trnave...
Reply on: Valec #125709:
no, dve veci...

s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné....

s celoslovenským označovaním súhlasím, podľa mňa je to dobrý nápad... treba však zistiť koľko je liniek, možno by to šlo okresať aj na trojciferné....
pricíp by bol taký, že okrem 1 - 199, ktoré by mestá mali individuálne by boli rady 0xx, 2-9xx podľa krajov...
Chcel by som sa opýtať toho kto vie odpovedať... Je situácia taká strašná s Petržalskými Ikarusmi 415, že sa musia na 91,191 a 192 objavovať tie ex-Krasňanské vraky?
Reply on: kecho #125707:
Skôr rozšírili, kontrolujú aj na Starom moste ale teraz si to hodili skôr. Raz som zažil také, že nastúpil som na Námestí hraničiarov do 83 a začala sa kontrola, ktorá prebiehala po Hálovu, resp. ešte sa naťahovali po Jungmannovej s niektorými čiernymi pasažiermi, a potom na Hálovej som prestupoval na 88 a tam nastúpili aj oni a kontrolovali medzi Hálovou a Záporožskou.
Reply on: Valec #125709:
Jeden aj druhý návrh má pre a proti. Avšak, keď na dakoho vypustíš "aj pri rozšírení do TTSK a ponecháva aj dostatok voľných pozícií pre kódy rôznych označení" tak myslím, že na neho argument o rozšírení do TSK zapôsobí a ja si svojím "200-299" môžem lízať labu. Osobne vzhľadom na to, že v BSK sú neschopní ľudia, kde o BID točia od nepamäti, zatiaľ v JMK netočia ale KONAJÚ, tak bude úspech ak túto BID so 43 linkami spustíme aj s ohľadom na všetky možné problémy, ktorými by napríklad mohol byť EM-TREST. Neviem čo používajú v TSK a keď sa tam zapojí politika, kde TSK budú odmietať dávať kradnúť hyenám z BSK ale budú dávať kradnúť svojim vyvoleným, tak o spojení BID a ID v TSK môžme snívať. Bude dosť dlho trvať, kým táto špina zmizne a jej vplyv tiež. Takže štedré návrhy rezervovaní čísel pre linky z TSK je dobrý nápad, bohužiaľ nie pre miesto kde sa nezriadene kradne.
http://imhd.sk/transport/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=36295&idt=u&idg=3346&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Toto nie je pozostatok žiadnej koľajovej spojky, jedná sa o pozostatok výhybky z prejazdnej koľaje na odstavnú. Na tomto mieste došlo z dôvodu výstavby k prekládke trate. Pôvodne bola koľaj vpravo slepá, koľaj vľavo viedla smerom k zastávke Südtirolerplatz a v mieste chodníka bola koľaj opačným smerom. Tu je to aj krásne vidieť: http://www.wien.gv.at/ows/maps/showmap.ashx?image=28bc92a4-7b6a-44ed-a6bd-55c7e347d4ab ?

BTW, už aj vo Viedni montujú info systém do starých električiek: http://www.fpdwl.at/4images/details.php?image_id=14932
Reply on: 21Tr #125637:
No vidíš, ja by som použil kľudne aj stovkové rady s tým, že:
2xx smer Záhorie (všetko okolo tratí ŽSR 11x)
3xx smer Pezinok, Trnava (všetko okolo tratí ŽSR 116 a 120)
4xx smer Senec, Galanta (okolie tratí ŽSR 130, 133)
5xx smer Dunajská Streda (okolie trate ŽSR 131)
6xx smer Rakúsko a Maďarsko

Takto navrhnutý systém zachováva oblastné označovanie liniek podľa regiónov, poskytuje dostatok voľných čísiel (aj pri rozšírení do TTSK a ponecháva aj dostatok voľných pozícií pre kódy rôznych označení (nočáky, písmená, piktogramy).

Re #125676 810zssk: "Navrhovany system je stavany na smery, preto nie je problem do neho pridat iny IDS, prave naopak"
Práve že je problém na Záhorí, kde sú vyčerpané všetky možnosti. Ako by si očísloval zónu do ktorej by patril Plavecký Peter?

Celoslovenské označovanie liniek mi až tak utopistické nepríde, obzvlásť keď sa časom zavedú IDS v každom kraji. Potom by sa mohlo kľudne stať, že v jednom IDS budú premávať 2 linky s rovnakým číslom.
Preto by som navrhoval nahradiť súčasné 6-miestne čísla nahradiť štvromiestnymi nasledovne:
súčasné
xxxyyy kde
xxx je kód (okresného?) mesta z ktorého linka vychádza
yyy je číslo linky

navrhované
xyyy kde
x je číslo kraja vydávajúceho licenciu (pričom 0 by bola rezervovaná pre medzinárodné linky)
yyy je číslo linky, ktoré by bolo zároveň zobrazované na tabuliach transparentoch (s tým, že 0xx by bolo označenie pre diaľkové linky).
Ale už som ti to niekde raz písal.
Reply on: M3go #125697:
toto ma deprimuje najviac "Nitra si v roku 2009 polepšila o 22 nízkopodlažných kĺbových autobusov" teda nie, že by mi vadilo, že NR má NP vozy, ale že BA a DPB doteraz neboli schopní zaobstarať z vlastnej iniciatívy ani jeden NP kĺbový voz (pre rýpalov, ten jediný je od Ikei)... ?
Reply on: doktor54321 #125610:
ak chceš ísť na Hl.stanicu, už máš existujúcu linku (32), ak chceš ísť do "centra" (v definícii BZ - všetko okrem stanice), využi električku. si myslím, že práve preto bol vytvorený prestupný systém. za to, že nefunguje preferencia a električky stoja na každej križovatke, sa môžeš "poďakovať" o.i. aj BZ, keďže je v DPB a pre jej fungovanie neurobil nič...
btw,. nezdá sa ti zaujímavé, že neprestupný lístok je 15 min "náhodou" je presne rovnaký čas podľa CP po scénu?
"ak chceš ísť na hl.st., tak si môžeš napr. na Nám. hraničiarov prestúpiť" a čo bráni prestúpiť obyvateľom DD? či to sú takí strašní invalidi, že nedokážu prejsť 2x3 schody?

Re #125616 21Tr: zmenili trasu? lebo v minulosti väčšinou na ex45a28 kontrolovali pri "TPD-Šafko" a späť...

Re #125635 Peon: k bodu 1. začne sa o tom hovoriť určite zase pred voĺbami, k bodu 2. tuším sa vtedy nedalo dobre odbočiť z kopca doľava na smer Patrónka
Reply on: Martin Fundárek #125705:
Veď som aj písal, že je to extrém... Každopádne ak pri takomto pokuse sa do 16,5-metrového autobusu natlačilo 359 ľudí, usudzujem z toho, že do 15-metrového vozidla sa v premávke 145 cestujúcich zmestiť musí, aj bez ohľadu na usporiadanie. A - okrem toho - myslíš si, že výrobca tam tie údaje hádže z brucha?

Martin Fundárek

Nezdá sa Ti, že argumentácia číslom z pokusu o rekord je akosi... ako to slušne povedať... mimo?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.