Reply on: nocoine #116949:
sú dve možnosti
1) vyhrá Irisbus, lebo: obstarávacia cena bude nižšia; skvelé referencie - keďže dpb si prerába nafťáky na plynové Karosy; nižšie maint. costs, keďže dpb je schopný dať tam náhradné diely aj z dnešných 16xx či 42xx ?; dpb má predsa vypísať ešte jeden tender (za tých +/- 200 mil.) na maxibusy, v ktorom "chceme vysúťažiť" tak zo desať skapalšity...
2) vyhrá Mercedes, lebo: v prípade tendra na skapalšity + jedného od ikei by bol unifikovaný vozový park...
ďalšie nápady? ?
? ? ? ? ?
irizar
Re #116951 S499.1023: Za seba môžem povedať, že plynové 741 sú v porovnaní s naftovými lenivšie a častejšie aj rýchlejšie sa prehrievajú. S novým plyňákom som nejazdil, ale bývalý kolega ktorý zostal v Stavangeri tam jazdí na nových 15m Volvách 7700 na CNG a tiež mi vravel, že majú slabý výkon. Ale na druhej strane, autobusy MHD nie sú na to, aby sa s nimi jazdila rallye a povedal by som, že výhody - ekonomickejšia prevádzka, tichší chod, nižšie splodiny - podstatne prevážia nevýhody.