Reply on: ufo #115859:
No tak nízko moje vedomosti o doprave za tie roky neklesli, aby som si počítal na prstoch linky a vytešoval sa z ich zvyšujúceho sa počtu. Tu ide hlavne o dve veci. Za prvé je Šafko prestupný uzol a ak má plniť svoju funkciu, je rozdelenie linky 12 výhodné z toho dôvodu, že možno priamo prestúpiť na smer Dúbravka. Druhá vec - už sa to tu viackrát spomínalo - je príliš dlhá trasa pôvodnej linky 12, ktorá by pri súčasnej situácii naberala meškanie z dôvodu série antipreferencií a ďalej je to už asi jasné.
geodeath
Kedy zjednokoľajnili Šafárikovo námestie? To bola podľa mňa najväčšia kravina v dejinách našej električky hneď za zrušením trate na Štefánikovej. Nechápem zmyslu tej druhej koľaje na Jesenského kadiaľ chodí len ranajšia 17, keď sa všetko točí v jednom smere cez Štúra a v druhom cez Šafko. Z pohľadu rozdelenia 12 na 12 a 14, to bola riadna sprostosť lebo kto ide na Šafko linkou 14, tak ide dole na Jesenského a naopak všetcia ľudia idú dole z 12 Šafku a naopak sa 12 zapĺňa tak, že to stojí za zmienku až na Jesenského.