Reply on: hefec #112447:
Na železnici je cestovné kilometrické pásmové, čiže je tabuľka, že na vzdialenosť od X km do Y km je cestovné Z Sk. Typicky býva progresívne znižované, čiže čím dlhšiu vzdialenosť cestuješ, tým menej zaplatíš za kilometer. Ak si však vyžiadaš lístok na takú trasu, že prechádzaš jedným miestom viac než raz, znamená to, že nejdeš do cieľa priamo, a vlastne si sa vrátil na miesto, kde si už bol. Aby sa zabránilo ľuďom na základe takejto možnosti kupovať si napr. 5000-kilometrový lístok BA-KE-BA-KE-BA-KE-... (ktorý by pri tejto dĺžke mal viacdňovú platnosť, takže by sa dal využiť), tak je stanovené, že pri ceste, v ktorej navštíviš jedno miesto dvakrát sa pri druhom dosiahnutí takého miesta nuluje počítadlo kilometrov na ktoré sa vydáva cestovné - uzatvorí sa jeden úsek cesty, a ďalšia časť cesty je na ďalší úsek. Tomu sa hovorí že sa cestovné lomí. Výsledné cestovné bude teda nie cestovné podľa tabuľky na celú dĺžku cesty, ale súčet cestovného pre jednotlivé úseky cesty. Čiže po slovensky, zaplatíš viac. 
Ako napríklad keď sme s ďalším kamošom cestovali z KE do BA 969 km - trasa Košice - Margecany - Poprad - Ružomberok - Vrútky - Žilina - Vrútky - Ružomberok - Poprad - Margecany - Gelnica - Červená Skala - Brezno - Banská Bystrica - Zvolen - Kremnica - Horná Štubňa - Martin - Vrútky - Žilina - Piešťany - Trenčín - Bratislava
Toto bolo 2x lomené cestovné, keďže v Žiline sme menili smer cesty, a Vrútky sme navštívili dokonca 3x (ten posledný raz sme sprievodkyni v rýchliku ktorým sme šli jednu zastávku z Vrútok do Žiliny podávali lístky so slovami "A teraz si nájdite, ktoré Vrútky sú vaše
")
stevo
To tu uz fungovalo. Pred par rokmi sa to zmenilo pod filozofiou prestupneho systemu.
OK.
Ale ak dnes prestupny system burame neprestupnpu tarifou, bolo by na mieste vratit aj priame spoje krizom-krazom. Nemozes predsa zaviest prestupny system a potom do prestupneho systemu neprestupnu tarifu!
Sa rozmysli!
Tento problem nie je az taky velky a kriticky, ako ho Branko robi.
Keby nevysli do prestupneho systemu s neprestupnym listkom, vsetko by bolo v poriadku. Zdrazenie zo 14 na 15 Sk nikoho nezaujima, ale znemoznenie prestupu v zavedenom PRESTUPNOM systeme fakt zaujima viacero ludi a mohlo by to zaujimat aj organy cinne v trestnom konani!
Toto je tak neferovy postup az to boli!
Mne to moze byt jedno, lebo som "elektricenkar", ale za princip sa oplati bojovat, pretoze ak im prejde toto, nabuduce sa obuju aj do nas a sme v keli vsetci.
Oh, nie, nie my. MHD je v keli, pretoze takych k...k...tov sa uz neda nijak obhajit a kupim si auto a vys...kaslem sa na idealy MHD!
A nie len ja...