Reply on: 810zssk #112246:
Však ja som ten najkratší lístok navrhoval za 15 minútový prestupný už vtedy, keď sa tu zverejnila tarifa BID. Vtedy mi d3k0 napísal, že keby bol 15 minútový tak by bol tlak na to, aby bol prestupný. Z polovice už môj návrh akceptovali, ale v čom by bola pre dopravcu/objednávateľa nevýhoda tej prestupnosti mi dodnes nikto nevysvetlil.Re #112247 810zssk: Ak si prečítaš tie novinové články, tak sa v nich píše, že od januára budú len 2 druhy lístkov, 15-minútový a 60-minútový. O nočákoch sa nič nepíše. Ale v on-line rozhovore so Záhradníkom na otázku riešenia nočného cestovného pre ZŤP (ja teda netuším, kam chodí ZŤP osoba v noci do práce) uviedol, že v januári budú zmeny aj v tejto oblasti. Že by im to konečne zaplo?
Vladimír
1. Prijaté riešenie je určite lepšie ako plošné zvýšenie cien všetkých CL (vrátane PCL) o nejaké odsúhlasené percento. S prijatou zásadou možno súhlasiť - cezpoľní a občasní zaplatia viac, pravidelných cestujúcich sa vyššia cena nedotkne.
2. U 15min. lístka mi vadí neprestupnosť. Ako tu už bolo spomínané, využiteľnosť jeho prestupnosti je minimálna, ale ide o princíp. Takto DPB prvýkrát od roku 2000 znova v určitých prípadoch zaviedol poplatok za prestup. A to nie je dobre.
3. Naďalej ostáva pomerne vysoká cena 24h CL, ktorý by inak mal potenciál byť viac využívaný napr. domácimi - občasnými cestujúcimi, ktorí občas potrebujú výnimočne využiť MHD viac ako inokedy, čím prerábajú na JCL.
4. Zmena platnosti PCL je nefér. Nemôžem v tom, akokoľvek sa snažím, vidieť nič iné, ako snahu zarobiť.