Hlúpe je, že v tomto meste (a nielen v tomto, aj v Prahe) sa električke nasekajú zastávky po pár metroch a povedľa toho sa zavedie rýchliková autobusová linka. Čo keby sa to spravilo naopak, podľa významu a kapacity jednotlivých druhov dopravy? Napríklad zaviesť 133 celodenne, zastavovať na všetkých zastávkach a električke zrušiť všetky zastávky v úseku Molecova - Most SNP okrem PKO (kvôli prestupu na smer do tunela)?
To je zase úplne od veci príspevok. To, že podjazdy na Klamároch a v Rožňavskej sú nízke vonkoncom NEznamená, že musíme podobné výnimky z noriem zavádzať aj na novostavbách.
Ad trolejbusy Trencsényi utca-Bajkal-Prievoz - videl by som to ako vhodnú obchádzkovú trasu, prípadne blokovú otočku, dopravný význam by to asi nemalo.
Asi platí opavsko-banskobystrické pravidlo - nevadí, že v niektoreých častiach mesta trolejbusy vôbec nie sú, dá sa to plnohodnotne vykompenzovať tým, že v zatrolejovanej časti zastrešíme každú druhú ulicu ? .
Neveril som, ale uveril som. p. Vajda povedal konečne presnú a rozumnú informáciu. Prečo by mali Bratislavčania doplácať na ľudí, ktorí bývajú mimo územia SR?! Posledná veta celý článok vystihuje.
a preco by to ako logicky nemal vyhrat SOR?? Udrzbu vykonava dodavatel (SOR) a ten si ju objedna u svojho zmluvneho partnera (DPB). Cize DPB bude platit SORu za udrzbu, ktoru nasledne vykona sam a SOR mu ju spatne preplati...
Ziaden voz z vozovne a naspat...
nemyslis si, ze keby nejaky dodavatel mal robit udrzbu od oprav az po kazdodenne cistenie interieru, tak si zrejme prenajme nejake priestory vo vozovni. Hlavne ak by sa jednalo o desiatky kusov busov.
to by vlastne muselo fungovat takymto stylom: autobus by sa poslal z vozovne na udrzbu k autorizovanemu servisu. Po vyjazde z vozovne za branou DPB by sa autobus otocil a vosiel spat do vozovne-akoze do servisu. Po dokonceni udrzby by autobus opat vysiel von z vozovne(ehm zo servisu), zas by sa otocil a vratil sa do vozovne, teraz uz akoze naozaj. Nasledne by zamestnanec DPB skontroloval autobus, ci bola dobre spravena udrzba, a autobus by sa odstavil na svoje miesto vo vozovni. ?
inak a pri tom prenajme je taky hacik v pripade SORu. Kedze sa ma robit komplet udrzba dodavatelsky, tak to ma byt logicky mimo arealu DPB. Lenze pre SOR je autorizovanym servisom prave DPB. Takze je nepravdepodobne, ze by si DPB dodavatelsku udrzbu robil sam. To by vobec nemusel vyhlasovat takyto tender.
Autorizovanym servisom je tusim este Slovak Lines, ale zas sa mi nechce verit, ze by udrzbu robil pre DPB Slovak Lines, ak si ju DPB moze spravit sam.
Cize v tomto tendri by logicky nemal vyhrat SOR.
Inak k tomu prenajmu autobusov: najlepsie by asi bolo, keby to vyhral Mercedes. Kedze Mercedes ma svoje servisne centrum kusok od vozovne DPB - na Tuhovskej (Ceste na Senec).. Ak je teda urcene aj pre autobusy.. Tak by sa najjednoduchsie vykonavali opravy autobusov a najrychlejsie by mohli byt autobusy prevezene na opravy a udrzbu. Aspon z hladiska logistiky.
Lebo co som si cital tie podrobne dokumenty o obstaravani tych autobusov, tak komplet udrzbu bude robit dodavatel. Od oprav az po kazdodenne cistenie interieru. A kvoli tomu by bolo dobre, aby dodavatel sidlil blizko DPB. A Mercedes je z vozovne na Vajnorskej na skok. ?
slniecko521