Reply on: kecho #108602:
A preco by to nemal robit prave DPB, ked robi linku do Chorvatskeho Grobu, ci Ciernej Vody, ci ako sa to tretie pasmo vola? Tam je to to iste - po hranice mesta to dotuje mesto, za hranicou mesta zacina drahsie pasmo plus to este dotuje prislusna obec. Teda, neviem, ci je to takto konkretne u Chorvatskeho Grobu, ale konkretne takto to funguje v DPMP, ktory dlhe desatrocia obsluhuje MHD 9 prilahlych samostatnych obci. A nikto nepinda, ze preco by mal mestsky dopravca jazdit za hranice mesta, nikto nepinda, preco mesto dotuje jazdu takejto linky az po hranice mesta, ked sa v nej aj tak vozia z 99% dedincania, a podobne. To len v Bratislave kazdy prepada desu a hroze pri pomysleni, ze by nedaj boze zadotoval nieco niekomu, kto si to nezasluzi. S tymto pristupom sa tu stretavam trvale a silne mi to pripomina modrogumnu dogmu "zlavy treba rusit, lebo sa zneuzivaju."
Martin Fundárek
Návrh, aby si MČ doplácali za lokálne linky mi pripadá dosť zhovädilý. Mala by sa konečne seriózne definovať základná dopravná oblužnosť (nielen v MHD). Výkony v jej rámci by mal platiť zákonný objednávateľ, v tomto prípade by ním malo byť mesto. Výkony nad jej rámec by mal platiť ten, kto si ich objedná. Preložené do slovenčiny, mesto by malo platiť električky z Rače a linku 52 ako prípojnú pre Východné. Ak by však Rača trvala na tom, že chce mať priame spojenie z Východného až do centra, mala by si ho zaplatiť sama.