ja som uz 2x isiel nocakom od zmeny tarify, a poctivo som si cvakal... len ma trochu sr..dilo, ze asi z 12 ludi, ktori v tom spoji isli, si vobec nejaky listok cvikli dvaja ci traja (vratane mna), a ti ostatni vobec nevyzerali, ze by prestupovali z ineho nocneho spoja (aby som nahodou nekrivdil niekomu, kto mal listky uz oznacene, mozno par dalsich poctivcov este bolo). Ja si tu krvavu cenu platim (stalo ma to viac ako studentsky listok na vlak z Trnavy, ktory som vtedy isiel), a kopa ludi sa rozvaza zadarmo...
Potreba vozidiel ostáva? Kilometre ostávajú? Či si praješ zvýšenie daní? Čo znamená výraz "ekonomickejšie", ak to v tvojom chápaní evidentne neznamená "hospodárnejšie"?
A náhradná doprava bude mať problémy odvoziť štandardnú frekvenciu, nemá čo koho lákať.
Prepáč, ale tvoje vyjadrenia sú ako z iného sveta. V Prahe mám nočnú električku každú polhodinu, v preklade s autobusom každých 15 minút a žiadnu dvojnásobnú cenu podľa špeciálnej nočnej tarify platiť nemusím.
V Bratislave od zavedenia záhradkársko-výťahárskej tarify nočnú dopravu zo zásady nepoužívam, jazdím taxíkom ale akosi mi chýba vyjadrenie, ako sa zmenili príjmy z nočnej dopravy po zavedení záhradkársko-výťahárskej tarify. Lebo mám pocit, že ak si predtým občas niekto v nočáku lístok za 22,- cvakol (napr. ja) tak dnes si ho necvakne nikto - buď ide načierno, pešo alebo využije inú formu dopravy.
to by robila každá vozovňa jedno poradie a chodili by tam na jednu službu vždy vodiči za trest. A keby na niekoho prišla sťažnosť alebo by hrubým spôsobom porušil pravidlá, namiesto výpovede by ho tam pridelelili nastálo ?
A ten striedač by bol z Wustenrotu (páni z vedenia z Oil street v rámci prestávky v kancli namiesto solitairu by išli urobiť kolo -dve na L40) ?
Zrejme nepoznáš napríklad linku 46A/B z Ottakring, ktoré jazdia proti sebe po tej istej trase. A takých je vo Viedni viac. Ale ako som povedal, pre slovenskú cestujúcu verejnosť je to už z princípu nemožné, pozri reakciu Re #106454 Vladimír: "Jedno číslo pre celú linku stačí. Žiadna A a B nie je potrebné."
pozerám sa na to tak, že bol projekt zmeny nočnej dopravy, v rámci ktorého bolo negatívom zvýšenie ceny. ale keď už schválili inú cenu (čo netvrdím, že schvaľujem - aspoň nie pri PCL, keďže "predplatný" by mal pokrývať všetky časové pásma), ale keď už sú nejaké pravidlá, bolo by snáď vhodné ich dodržiavať, nemyslíš?
na (ne)zabratie chodníkov/trávnikov by stačilo, keby si policajti & odťahovky poriadne robili svoju robotu - a to nielen v noci, ale aj cez deň - a to by autisti skôr prešli na MHD. rovnako ako pri opilcoch - keď policajti vedia o akcii - a toto bolo určite propagované, tak sa postavím na okolitých cestách a vyberám jeden vodičák za druhým-nech si nabudúce rozmyslia, či si sadnú nadratí za volant. mimochodom-v buse ma už opilec môže ohrozovať?
o dennej tarife zadarmo som nič nehovoril - asi si zle pochopil. Bavíme sa stále o nočákoch - myslel som to tak, že keď si v nočáku necvikne žiadny lístok, tak to má určite zadarmo oproti poctivcovi, ktorý si cvikne 44/22+PCL, a ešte sa bude sťažovať, že ho chňapne revízor alebo že kvôli revízorovi nemohol ísť až do cieľa. čo im bránilo označiť si lístky podľa pravidiel?
ved urcite, ale predstav si, ze v DPB trebars niekto jazdi jednu linku 40 rokov, alebo taki vodici linky 210 sa urcite tocia este aj doma v posteli. Aj mne sa obsac tocila hlava z linky 13 ? - a to pritom stale nie je tak zle, ako keby nejaky vodic jazdil trebars i len jeden tyzden jednu z tych okruznych liniek (kazdy den tu istu), tak by z toho mohol mat vazne problemy. Ale vedel by som, koho na tu linku vypravit - vedenie DP a vytocit ich odtial prec ?
nechápem... veď nebude jazdiť nepretržite, ale napr. na Ml.Nivách by mal 5-minútovú pauzu, alebo by tam boli striedači.. Rovnako je to aj na linkách 1 a 2 vo Viedni..
Tak ale ako by to v DPB rozlišovali a ako by vodiči vedeli, ktorý smer tej linky majú ísť jazdiť? lebo to sú prakticky dve od seba nezávislé linky, akurát že v rovnakej trasy.. Podľa mňa by tam nejaký rozdiel v označení byť mal..
ano, je to dost dobry napad, to spojenie chyba, preto navrhujem tu linku zaviest, oznacit podla oblastneh oznacovania ako linku 0 (v smere hodinkovych ruciciek) a linku 00 (v smere rucickovych hodiniek). A bude ju jazdit ten, kto ju vymyslel. A my ostatni budeme tipovat, ako dlho to vydrzi(s), a potom hura na linku 555 - Pinelova nemocnica! ?
no hej, vo Viedni sa linky označujú s A a B, ale konkrétne táto naša L40 by bola po vzore Ringlinien vo Viedni, a tie majú označenie 1 a 2, takže by to nebolo úplne ako Viedni..
takze podla teba su mesta na zapad od nas postavene na hlavu s ich denno-nocnou tarifou a BA ju ma lepsiu, ze? Nedostal som odpoved na to, ci sa na to divas z pohladu ekonoma, alebo len niekoho, kto si tvrdi svoje a vobec sa nediva na to, ci je tento system ekonomicky vyhodny alebo nie. Asi si si to cele neprecital poriadne lebo pokial dobre vidim tak sa tam ako verejny zaujem uvadza to aby ludia nezabrali vsetky chodniky a vsetky travniky autami a aby opilci na cestach neohrozovali inych. To je ten verejny zaujem, ktory si si asi zamerne nevsimol. A neviem o tom, ze by denna tarifa bola zadarmo, tak o com vlastne tocis?
Max
(vid pripad ineho pripada, ktory jazdil na podobnej okruznej linke dlhe roky a tiez mu z toho preskocilo: http://www.csfd.cz/film/30661-gran-vida-la/?text=27485 )