Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #106197:
Ako už ostatní povedali, a ja to len zhrniem: Tá električka tam už nejazdí zďaleka taká prázdna ako kedysi, dôvody sú známe - Tesco, Grob.
Taktie vzhľadom na to, že má byť súčasťou (raz snáď) preferovaného nosného systému, tak ÁNO, JE lepšie nechať zastaviť a rozbiehať sa niekoľko (tými desiatkami si nie som tak celkom istý) gumokolov, než zbytočné desiatky sekúnd zdržiavať po väčšinu dňa neprázdnu električku, ktorá je navyše prípojom na/z regionálnej dopravy.
Nehovoriac o získaní väčšej pravidelnosti dopravy na trati tým, že odpadne variabilné zdržanie, a tiež celkovom zatraktívnení električky jej preferenciou (aj) v pomerne okrajovej časti. Nerobím si ilúzie, že sa mi tam tá električka vďaka ušetrenej minúte nejako naplní, ale ide tu skôr o celok.
OZNAM: PRESUNUTIE ZASTÁVKY "PRI ŠTADIÓNE" ?

Vazeny cestujuci,
dakujeme za spravu a zaroven sa ospravedlnujeme za oneskorenu odpoved. Zmeny zastavok linky 23 su pripravene do realizacie k najblizsiemu terminu zmien v doprave, 28.06.2008.
S pozdravom a poziadanim o porozumenie
Ing. Kajdi
Reply on: Valec #106219:
Jedna určite nie, ale niekde začať treba. Mne sa hlavne nepáči tá logika myslenia, že "prečo by mala skoro prázdna električka dávať prednosť autám". Ja by som sa zamýšľal skôr nad tým, že čo spraviť pre to, aby električka prázdna nebola a aby bolo áut na cestách čo najmenej. A riešením je určite aj preferencia. Tak či tak ale na Zlaté piesky už električky prázdne nejazdia.
Reply on: Majo #106203:
"ale aj keby premávala prázdna, práve tým, že ju zrýchliš preferenciou môžeš (pokúsiť sa) zabezpečiť, aby prázdna nebola."

Ale zasa hádam nechceš tvrdiť, že tá jediná preferenčná križovatka by nejak významne ovplyvnila záujem o cestovanie električkou.
Ako dostatocne ma vytocilo uzatvorenie eletkrickovej trate v SPICKE kvoli nejakej dr**utej gumokolistickej akcii, ale co je vela to je vela - DPB uz predava aj vylukove oznamy. Takze sice na vylukovom ozname najdete fotku z nejakeho asi predchadzajuceho rocnika akcie a info o akcii, ale info o obchadzke je typu "Obchadzkova trasa vedie cez tunel, nabrezie a Safarikovo namestie" a je tam umiestnenie, ako keby to bola nejaka nepodstatna informacie, ktora je tam len ako nutne zlo..
Reply on: AAA #106216:
Hej, to si vystihol. ? ? ? Skrátka kvôli novej skrini (a hlavne kvôli tomu, že je to prvá K2S s novou skriňou) to trvá dlhšie ako u K2S modernizovaných doteraz. Už tá doba čakania ale prekračuje hranice únosti, už ani 7056 nevydržala jazdiť do jej sprevádzkovania.
Reply on: Majo #106215:
A čo má proti nej Poltretina? To že nemá rozchod 1435 mm či aj niečo iné?
Reply on: aquila #106206:
"vo viedni su zastavky kusok blizsie pri sebe ako napriklad v prahe" - súhlasím, ale pre U-Bahn, nie pre S-Bahn. S45 nezabezpečí plnohodnotnú obsluhu územia, lebo nepôjde po ulici, ale kdesi tam vzadu, ďalej od ľudí a stanice nebude mať určite nejak husto za sebou. Ale dobre, už sa k tomu nejdem vyjadrovať, musel by som najprv vidieť projekt tej S45, aby som to vedel posúdiť.

V BA budú (pokiaľ to všetko výjde) aj Varia. Ale nie ako modernizácia K2 s novou skriňou, ale ako náhrada súprav 2xT3 vozovne Jurajov dvor (nie skôr ako v roku 2010). Miesto K2 budú K2S s novou skriňou, a to 5 tento rok (7127 - 7131) a 5 buduci rok (7132 - 7134). 7127 je už pred dokončením, možno ju očakávať v dohľadnej dobe v BA, 7128 zrejme krátko po nej. Hlavne aby sa dovtedy podarilo sprevádzkovať 7126... Stále to viazne údajne na pánovi Poltretinovi.
Reply on: 810zssk #106213:
Nemám čas pozerať čísla, na ktoré kto reaguje, takže nie. ? ?
Reply on: AAA #106212:
Ak si si nevsimol, tak presne na ten prispevok som reagoval.
Reply on: 810zssk #106204:
Už ti napísala laminátka v #106198.
Reply on: 810zssk #106210:
pozor, uz 2. fazu!
Reply on: zakaznik #106209:
Minimalne v situacii kedy mesto deklaruje preferenciu MHD.
Reply on: S499.1023 #106197:
Tá električka síce je poloprázdna, ale má jednak predsa nejakú ďalšiu trasu a je súčasťou nejakého systému s prestupom do Grobu a pod.

Povedal by som, že áno, je lepšie nechať zastaviť pár skoroprázdnych gumokolov s 1,2 človeka, než zdržovať MHD.
Reply on: 810zssk #106207:
Filiálka nebude koncová stanica (nebudú tam končiť vlaky), takže tá bude na tom v pohode.
ÖBB bol príklad, blbosť je si myslieť, že to tu v r. 2015 budú voziť len ZSSK. Súbežná premávka vlaku a električky je zbytočná a myslím si, že ani nebude, snáď sa zobudia a bude tam buď jedno, alebo druhé.
Reply on: ufo #106205:
Hlavna stanica na vyzname nestrati. Predpokladam ze velka cast dialkovych liniek tam bude nadalej chodit (Filialka nema dostatocnu kapacitu).

To s OBB je naozaj velka blbost. Apropo, subezna premavka vlaku a elektricky na tej trati je zbytocna.
Reply on: Majo #106186:
tak predlzovanie U2 je kapitola sama o sebe. lebo za dunajom je to fakt riedke osidlenie ..

ono neviem, ale moc realie nepoznas, viedencanom nevadi zrusenie 21 od pratru po donaumarinu, ale medzi schwedensplatzom a pratrom 😉

cize tunak padaju tvoje argumenty dost na hubu 🙂

S45 je docela dostupna .. a tie vzdialenosti su fakt neni zle .. ako sa moze stat ... vo viedni su zastavky kusok blizsie pri sebe ako napriklad v prahe .. resp to je moj subjketivny dojem ..

a to nepocitam prave extremy na U2, kde su od seba zastavky tusim len 250 ci kolko metrov na zaciatku, aj ked z inych objektivnych dovodov ..

enviromentalna zataz nejaka urcite bude, ale vzhladom na to ze vo W jazdia kompletne na CNG, tak to taka katastrofa nebude, ako keby tam jazidili vrakosy 😉

Re #106196 S499.1023: bodaj by si mal pravdu, ale co som "pocul", tak klasika len K2S .. ale rad by som sa mylil 😉

Re #106204 810zssk: take neico sa v nasich zemepisnych sirkach a dlzkach este nestalo .. v CR ale uz hej 😉
Reply on: Mike #106202:
No, napr. smer Ružinov, Nové Mesto a vlastne celý východ BA to bude ale rýchlejšie (síce s prestupom niekam) ako priama električka, ktorá musí prejsť "pomalou" zónou Kamenné nám.-Krížna/Radlinského, nie? Smer hl.st. tiež stratí trochu na význame, lebo by sa malo potom všetko diaľkové, čo nejde na CZ viesť mestom a končiť v Petržalke, príp. Viedni (tak sa to spomínalo na rokovaniach ohľadom tej trate).

Re #106203 Majo: A mesto bude mať vhodné vozidlá? ? Dopravca nebude musieť byť ZSSK, na tú stavbu čakajú aj ÖBB (tí tam majú už dnes čo nasadiť, keby bola trať).
Reply on: S499.1023 #106198:
Cize pokial trat je papierovo zrusena, ale este stoji, nemozes ju neskor znova zfunkcnit? Teoreticky, ked sa trat zrusi a CIASTOCNE fyzicky rozoberie, nemozes ju neskor opravit a znovu zprevadzkovat?

Preto som sa vtedy pytal. Namiesto toho aby si normalne odpovedal si rypal.
Reply on: Mike #106202:
Ideálny (nie však veľmi reálny) prípad by bol, keby to postavili železnice, ale nakoniec by sa vzdali zámeru prevádzkovať tam vlaky a ponechali by tú trať len pre električky. A možno to tak nakoniec aj dopadne, dôvodom (a dosť reálnym) môže byť napr. to, že nebudú mať vhodné vozidlá ani financie na ne (vozidlá EÚ asi nezaplatí) a tak sa na to vykašľú.

Re #106197 S499.1023: Električka tam prázdna vôbec nepremáva (Tesco + v lete jazero Zlaté piesky, teraz ju začali využívať aj obyvatelia Chorvátskeho Grobu, večer bola aj posilnená - už jazdí linka 4 po Zátišie len v sedle, nie večer), ale aj keby premávala prázdna, práve tým, že ju zrýchliš preferenciou môžeš (pokúsiť sa) zabezpečiť, aby prázdna nebola. A tych áut tam po otvorení diaľničného obchvatu ubudlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.