Môžem prehlásiť, že ako v prípade Protektorátu, tak v prípade Slovenskej republiky išlo o vazalské štáty a kurz ich mien bol stanovený direktívne. Nejaké proovnanie o nákupe na čiernom trhu je absolútne nezmyselné. Veď za ukrajinskú hrivnu dostanem na čiernom trhu toľko isto cigariet, ako za euro v Rakúsku. Znamená to hádam, že by mala byť hrivna paritná s eurom? Mňa proste nebaví Ámosova a ani ničia iná obrana Slovenského štátu a už vôbec nie, keď je s pomocou demagógie.
Nie, nemám. Nesnažím sa však kafrať do vecí, ktorým nerozumiem. Viem, že mosty tohto typu sa dnes hlavne už veľmi nestavajú a ak sa stavajú, tak sa prevažne nitujú, tak sa neoháňam historickými metódami pri reko mosta Márie Valérie.
Profesor Letz je hlavne zo skupiny "hejslovákov", ktorí sa snažia dokázať, aký bol Slovenský štát výborný. Tým pádom jeho argumenty pre mňa nemajú ani minimálnu vypovedaciu hodnotu.
"V průběhu let 1967 až 1980 byly v dálniční výstavbě provedeny stavební práce za více jak 14 miliard Kčs a do provozu bylo uvedeno 375 km dálnic, z toho 260 km v ČSR a 115 km v SSR."
375 km / 13 rokov = 28,85 km/rok
Koľko že sa za rok odovzdá diaľnic dnes?
S výstavbou metra v BA sa začalo v roku 1989 a na jar 1990 ju nová garnitúra zastavila. Čiže aj metro by časom bolo.
Zatrolejovanie obratiska Molecova sa bude zrejme realizovať v spolupráci s výstavbou obchodného hangáru LIDL, keďže popri tom sa má vybudovať aj nejaký ten odbočovací pruh (s čím súvisia presuny stĺpov) a tiež aj "prestupný uzol".
Asi tie zatazene cesty budu mat nieco spolocne s tym, ze si dnes ovela viac ludi moze dovolit kupit auto. Co sa tyka sirokych ciest tak nebud smiesny - kolkoze km dialnic sa za sociku postavilo??? A hadam si nemyslis, ze keby komunizmus nebol padol tak dnes mame metro alebo viacej trati?
preco nie, ved ukradnute zidovske majetky urcite pomohli nastartovat ekonomiku rovnako ako aj to ze sa rozpustili vsetky statne rezervy, takze sa lahko budovala silna mena ☠
1) Dnes ma DPB v evidencii 40 elektriciek K2. Jedna je historicka a jedna autoskola. Cize bezne sa do premavky dostaca 38 kusov. Na K2S bolo prerobenych 26 a jedna na K2G - 7085. Do dvoch rokov by sa malo urobit dalsich 8 kusov. Co bude potom...?!? Hovori sa o Vario LF2 (moze sa tykat uz aj tych 8 kusov).
2) Co sa Molecky tyka. Problem je stym, ze v danom mieste prebieha sucasnosti vystavba, predpokladam ze tam bude vznikat nejaky odbocovaci pruh a to je dovod preco sa to cele posunulo. Termin je dany vlazne a to na tento rok. Kedy vsak bude otocka skutocne hotova nik nevie.
Levne a primitivni je aj natiahnutie dratu od Vojenskej nemocnice cez Patronku smer Kramare aj napriek tomu tam tie draty nie su dlhe roky.
Ahoj. Chci se zeptat na tramvaje K2S. Kolik jich je z celkového počtu a kolik zbývá obyčejných tramvají K2 na rekonstrukci. Děkuji a kdy bude definitivně skončena.
Dále se chci zeptat na rekonstrukci T3, kolik vozů zbývá z rekonstruovat, kolik jich ještě se bude dělat a do kdy to bude hotové.
A poslední otázka. Kdy už konečně udělají tu otočku trolejbusové trati na Molevcovy, nebo jak se to tam jmenuje. Vždyť je to děsně levné a primitivní těch pár metrů srátu natáhnout. Proč se z toho dělají tance jako při stavbě nejdelšího čínského mostu?
To nie je veľmi dobré riešenie, keďže:
1. Dosť ľudí chodí z Petržalky na Vazovovu kvôli štyrom okololežiacim školám, alebo kvôli prestupu na E linky.
2. Odlíšenie 93 a 93 v smere do Petržalky len uvedením cieľa by značne miatlo cestujúcich. Dnes sú schopný na L80 vypytovať sa cestujúci vodiča kam ide aj cez víkend, keď je interval 12 minút, čo by to potom robilo na L93 s intervalom 2,5?
3. Na hlavnej stanici by si nemal v špičke kde odstavovať toľko vozidiel. A to už nehovorím o čase, keď sa bude celé Predstaničné námestie prestavovať.
Základným problémom nerovnomerného napĺňania autobusov liniek 93 a 94 je to, že L93 chodí vždy (teda v časoch od cca 6:30 do 20:00) a v každom smere s meškaním cca 2 minúty, čo sa v pracovných dňoch akurát bije s odchodmi L94. V tomto čase by si spojov idúcich načas narátal možno na prstoch oboch rúk.
Čiže nie zmena linkového vedenia, ale mierne voľnejšia chronometráž by v tomto probléme pomohli.
Skor to bolo myslene, ze stary most v BA je v sucasnosti skrutkovany a nie nitovany.
Ake technologie sa pri vystavbe mostov pouzivaju neviem. Nemam vystudovanu mostarinu. Ty ano?
1) A teda ak by bol most pamiatkou nieco take ako buranie pilieru a budovanie noveho by nebolo myslitelne.
Ine je budovanie plavebneho gabaritu na moste, ktory nie je pamiatkou. Hadam by sme uz mali opustit tento komunizmus kedy ti statny podnik nieco prikaze, ale prachy neda.
Okrem toho sa jedna o jeden usek z troch na Slovensku kde gabarit nie je dodrzany. Bohvie kolko ich je na celom Dunaji, alebo celom koridore Ryn-Mohan-Dunaj.
2) Ano. Informaciu mam od Profesora Letza, odbornika na dejiny Slovenska 20. storocia. Urcite budem verit viac jemu ako tvojmu argumentovaniu s invektivami.
S499.1023