Reply on: Ámos #102659:
Na tú poslednú vetu ozaj nie je čo povedať, na takú kapitálnu fantazmagóriu to chce ozaj veľmi bujnú fantáziu. Len tak na okraj - prečo by sa mali papaláši zapodievať nejakými podradnými električenkami, keď si svoje detičky vyvážajú pohodlne v autíčkach?Áno, Čunovčan toho pri ceste do centra skutočne prejazdí viac. Ale v tom prípade chcem naozaj spravodlivosť, a žiadam pre seba nižšie cestovné, keďže bývam pri Slimáku, a nemienim predsa doplácať na niekoho, kto býva na Patrónke, v Karlovke, na Ostredkoch, alebo na konci Petržalky, a na ceste do centra prejazdí toho ďaleko viac než ja... kde je tu spravodlivosť?
Takto si to myslel? Ak áno, tak končím debatu. Ak nie, tak nerozumiem, prečo si myslíš, že práve obyvateľ Hanulovej ulice by mal byť nepomerne znevýhodnený oproti obyvateľovi Borskej ulice. Prípadne obyvateľ Račianskej 175 oproti obyvateľovi Račianskej 165. Raz som obyvateľ mesta Bratislava, tak mám právo na rovnaký PCL ako ktorýkoľvek iný obyvateľ Bratislavy, bez ohľadu na to, že toho prejazdím viac. Keby Rača bola samostatná dedina s vlastnou samosprávou a rozpočtom, bola by situácia iná. Ale keď je raz integrálnou súčasťou Bratislavy, tak aj jej obyvatelia majú mať rovnaké práva ako obyvatelia napr. Starého mesta, a nebyť diskriminovaní. Ak toto nechápeš, tak nie je o čom debatovať.
A tým prílivom áut by som si tiež taký istý nebol. Cestovné už dávnejšie nebolo zvyšované, a inflácia je stále. Keby sa namiesto tarify BID pristúpilo k pravidelnému zvyšovaniu cestovného, cena PCL na 1. pásmo by nebola nijako výrazne nižšia od ceny PCL BID na zóny 100+101. Takže?
d3k0
Ad. garancia trzieb: K ubytku trzieb ako sa domnievas, by mohlo dojst, ak by
- tych tvojich druhych 50% malo viac znizene cestovne, ako tych prvych 50% zvysene (v inom prispevku ale pises, ze celkovo bude viac zvysene, t. j. celkovo by na zaklade tvojich prispevkov mali byt trzby vyssie)
- bolo prerozdelenie trzieb medzi dopravcov v BA bolo take, ze by DPB dostal mensiu cast, nez mu prinalezi.
Urcite si sa docital, ze trzby sa v zonach delia na zaklade odjazdenych miestovych kilometrov po odcleneni skutocneho zisteneho poctu cestujucich vlakovej dopravy. Urcite vies, ze DPB prevadzkuje kapacitnejsie vozidla ako Slovak Lines, teda aj miestovych kilometrov na jeden vzkm najazdi podstatne viac ako Slovak Lines. Cize tvoj buduci cas vo vete "Bratislavcania opat budu doplacat na region" odporucam zmenit na podmienovaci sposob, pretoze odpoved je: NEBUDU