Este by som chcel dodat jednu zaujimavost z moldavskeho Kisinova. Jedna jazda v MHD tam stoji v prepocte 2 koruny (regulovane cestovne), u marsrutiek 6 Sk. Vdaka nizkej cene, ktoru DP nemoze zvysit, su vozidla v zlom stave a vozovy park je prestarnuty, lebo DP nema dostatocne zdroje na obnovu. Naopak, marsrutkam sa dari. Ziskavaju nespokojnych ludi z MHD, ktori radsej zaplatia 3x vyssiu cenu, nez by sa mali potkynat o vytrcajuce listy na vzorkovniku podlahy v trolejbusoch. A v podobnom kontexte by som videl aj sucasnu Ciernu Vodu a Chorvatsky Grob. Cestuje sa odtial lacno do Bratislavy. Spoje su preplnene, no nizke trzby nedovoluju pridat viac. Ak sa zvysi cestovne na podobnu uroven ako je v inych susednych obciach, moze sa ukazat, ze trzby su v danej lokalite celkom zaujimave, a bude mozne pridavat spoje - ako som pisal nizsie. Treba hladat krehku rovnovahu medzi tym, co je lacne cestovanie v preplnenych autobusoch a co je drahe cestovanie v prazdnych spojoch.
Valec
Čo sa týka Čiernej vody, všetky tebou prezentované argumenty plne chápem. Ide len o to, či to pochopia aj miestny obyvatelia. Lebo pre nich BID prinesie najskôr pocit zhoršenia dopravy (nutný prestup) a krátko na to aj zvýšenie cestovného o vyše 30%. Ale verím, že im to na nejakom stretnutí takto vysvetlíte.
Ešte ak by si mohol, rád by som vedel podľa čoho bolo stanovené obmedzenie najkratšieho regiolístka na 4 zastávky. Totiž ako počítam, tak tento nebude stačiť ani na MHD v Pezinku (napr. trasa ŽST Pezinok - Sídlisko Sever má 5 zastávok). A neverím, že by niekto na MHD v PK bol ochotný dať 20 Sk za jednu jazdu. ?