no a vo Viedni doteraz tiez klimu nemali, ale bolo to dost kritizovane, takze od minuleho roka sa vsetky nove vozidla objednavaju uz s klimou.. metro, elektricky, aj autobusy...
a ked uz porovnavame Bratislavu s Presovom a napr. aj Prahou, tak treba brat do uvahy, ze tieto mesta su geograficky polozene viac na sever, takze aj teploty su tam nizsie..
Mozno mi niekto povie, ze v Budapesti, ktora je viac na juh, klimu nemaju, no ale zrejme tam maju taky management DP, podla ktoreho je tiez klima zbytocna.. no a ked tam teraz strajkuju vodici, to tiez o niecom svedci..
Nebolo by to takto lepsie? Ide mi predovsetkym o to ze aj cudzinec pochopi ze ten spoj ide k Hradu Devin.. ja som povodne zvazoval ze by to mohlo byt s hradom, ale to by sa mylilo s logom BA
Co sa tyka klimatizacie tak som jednoznacne za. Este som nezabudol na minule leto, ked sa nedalo v MHD vobec cestovat.
Ono aj ked je vonku takych 30 stupnov, tak vovnutri vozidiel je este o niekolko stupnov viac, rozhoruceny je cely interier..
Jasne, ze minuly rok to bol extrem, ale vzhladom na globalne oteplovanie budu podobne extremy stale castejsie. Napr. aj dnes bolo dost teplo, a to je len april..
Okrem toho klimatizacia by aj eliminovala potenie a teda aj zapach, ako to tu uz bolo napisane.
No a takisto je pravda, ze s klimou by sa to nemalo prehanat a nemali by sa z vozidiel robit chladnicky.. to tiez nie je zdrave. ale zdrave nie su ani horucavy, takze klimu jednoznacne treba, k tomu samozrejme DOPYT, a zaskolenie vodicov aku teplotu budu moct nastavit a aku uz nie..
Co sa tyka vetracich okien, tak niekomu zas nerobi dobre prievan.. Okrem toho ked stoji vozidlo v zapche (vid novy update o lamacskej a stefanikovej), tak nepomozu ani dokoran otvorene okna..
Komu sa neľúbi, nebude požadovať lístok bez štátnych dotácií ale sadne do IGK bez štátnej dotácie.
Ku Kooperatívnemu námestiu si zaujímal taký istý postoj?
Pojazdný bordel by nemali prevádzkovať, keď majú zarábať na všetkom, na čom sa dá?
Presovsky DP zacal na Citelisoch a spol. menit okna na vacsie, pretoze v nich bolo v lete nedychatelno. Zo zaciatku sa velke okno dava na lavu stranu za kabinu vodica plus na lavu stranu za klb, aby od nich isiel prievan pokial mozno na co najvacsiu plochu interieru.
Vsimnite si velku vetracku vedla malych vetraciek:
ULF B ma 7 dveri, 4 podvozky a 8 motorov .. a o 20 cm nizsiu podlahu nastupna hrana je 18 cm vs. 32 cm teda ta prazska ma skoro 2x tolko nastupnu hranu .. a to tu ULF jazdi od nejakeho 1992 v prototype ...
ale jasne, tie trate su zjavne problem .. a o namahani oblukov ti nevie, ale vo W su hoodne klukate trate
A este jeden Lubomirovi: Autoskola DPB potrebuje nutne nielenze nove vozy, ale aj novych instruktorov. V kurze od 7.1. nas bolo 38 a zapotili sme sa vsetci. Nemyslim si ze tie vozy sa nevyuziju. Ak nie na vycvik vodicov (a takisto si myslim ze jeden klbak by tiez nebol od veci) tak na zajazdy sa to vyuzije.
VSETKYM na margo klimy: Myslim ze by bolo fajn, keby aspon VSETCI VODICI mali klimatizovane pracovisko. Dovod je hadam pochopitelny. A ak maju byt plne klimatizovane vozy, vodicom jednoznacne treba dat skolenie, ako spravne klimu pouzivat. Pustat to v celom voze na 19°C urcite nie je spravne ani zdraviu prospesne. Mama mi takto nachladla na Sahare a vodic autobusu mal este otvorene okno
no ved to je ok keby bol bus otvoreny, tiez nemam nic proti ale v lete sa vplyvom istych smradlavych individuu + kazdy sa poti, sa autobus meni na sklennik... a myslim ze ochladenim by sme mohli aspon to potenie mierne eliminovat
klimatizacia by mala byt, ale ako vravis, ziadne extremy. Bolo by vhodne tak, ako ked ides v letny den napr. domov a si v brane, kde je prirodzeny chlad. Takyto chlad "vyrobit v busoch", aby tam nebolo tak teplo, ale zase nie mraznickovo... okna by boli vhodnejsie... najidealnejsie take ake su vo vlakoch, ze vyslovene polka okna dole
To mas prast ako uhod. Bud ti niekto skolabuje z tepla, lebo mu klesne tlak, alebo sa nachladi v klimatizovanom priestore. Oboje moze u oslabenych jedincov skoncit fatalne. Pripadne - este sa da skolabovat po nahlom ohriati pri prechode z klimatizovaneho priestoru do vonkajsej horucavy. Kazdopadne, aj keby sa klimatizacia zaviedla, nemal by klimatizovany priestor byt chladnejsi o viac ako 10 stupnov oproti teplote v tieni vonku.
Je to obrovsky problem. Aky obrovsky problem to je, je vidiet aj na tom, ze DPB je jediny autobusovy dopravca na Slovensku, ktory neponuka predaj CL u vodica a do toho pocitam aj vsetky styri zostavajuce Dopravne podniky na Slovensku.
S499.1023