teda som sa dobre zamotal... chcel som povedat zatraktivnit, ale neobmedzovat IAD prilis, aby to nemalo opacny efekt... pekne postupne... (ale avizovane rozsirovanie prazskej sem urcite nepatri)
ano, ale kvoli comu bude mesto upchate IAD? kvoli ignorovaniu IAD (som proti obmedzovaniu, ale nie ignorovaniu) na ukor MHD. Cize defacto MHD sa sama zablokuje... presne ako to mozno bude v pripade stadiona... MHD sa najprv musi vyriesit az potom sa moze obmedzovat IAD
a bola to vseobecna reakcia nie na teba...
a nedala by sa nastolit podmienka tak (legislativne som v tom uplne mimo) ako napriklad pri stavbe nadstavby na dom (nadstavba ano, ale oprava celeho domu a jeho fasady)? ze napr vystavba sa schvali, ale investor musi prispiest na MHD (v zaujme buducich obcanov/zamestnancov vyuzivajucich budovu). Najlepsie nie financne, ale kupou povedzme urciteho poctu autobusov (napr 2, ktore by mali reklamu na danu stavbu bez expiracie). Nebol by to kompromis? realny?
jeejda, kde pisem ze chcem halu bez MHD? MHD k hale by mala byt samozrejmost v case majstrovstiev aj znacne posilnena... a vobec by som nebol proti keby v cene listku na hokej bola aj trebars (pol)denny predplatny listok na MHD... turisti by si este mohli popozerat mesto bez vydierania revizorov a vyuziavnia taxikov...
MHD by sa mala v prvom rade preferovat tak, aby nezablokovala sama seba... lebo ked teraz hrrrbrrr spravime vela antiIAD opatreni, tak bude upchate cele mesto aj s MHD
ešte k tej hale: časť ľudí tam určite dojde s IAD, takže parkovacie miesta budú musieť byť vytvorené tak či tak.. Napríklad ľudia z okolia Bratislavy alebo z celého Slovenska pôjdu podľa mňa určite autom.. keďže pre viac ľudí je cesta autom lacnejšia, keď sa to rozpočíta.. a na hokejové zápasy a iné podujatia väčšinou chodí spolu viac ľudí.. takže to všetko hrá v prospech IAD..
Samozrejme, Bratislavčania môžu prísť s MHD, ale ťažko rozkážeš zvyšku Slovenska, aby sem nechodili autom..
Teraz si to pomenoval už lepšie... a bohužiaľ je pravda, že pri riešení dopravy sa na MHD nemyslí. Otázka financovania je veľmi aktuálna, nakoľko mesto neplánuje zásadne zvýšiť prevádzkové náklady na MHD, teda aby sa mohli reálne posilniť výkony.
dobre dobre, len som sa pytal ? ja som len chcel naznacit ze pri sucasnych intervaloch na radialach je mi jedno ci sa mi v spicke zdrzi elektricka 5 minut alebo nie
Re #100542 ivanbuto: no, ved preto mi nie je jasne preco sa v meste uprednostnuje IAD, ale pri stadione sme velky MHDisti, ked naopak by to davalo omnoho vacsiu logiku (pochybujem ze ludi zo slovenska donutis aby do BA cestovali neIAD na zapas).
A ono nejde ani o tie parkovacie miesta, ako o tie frekventovane ulice. Ale to letisko by bolo asi najlepsie riesilo by to aj domacich aj cudzincov... a ide sem aj linka z HLST
ja nehovorím, že 3 veže sa nemali stavať.. ja len hovorím, že v nich bude bývať veľké množstvo ľudí, a teda aj nároky na dopravu budú veľké.. a tento problém sa mal riešiť posilnením MHD.. neviem teraz presne povedať, že ako konkrétne, nad tým by trebalo trocha porozmýšľať.. napr. mohol sa investor zaviazať, že kúpi X kusov autobusov na posilnenie L98, alebo že by vybudoval BUS-pruhy na Bajkalskej.. proste nejak sa mala riešiť aj MHD..
Lenže v Bratislave sa povolí veľké množstvo stavieb, bez vyriešenia MHD v danej lokalite, a potom nám tu vznikajú veľké zápchy..
Napr. aj okolie Polusu je už prehustené výškovými budovami.. to mi v princípe nevadí.. Vadí mi ale to, že ani po vybudovaní všetkých týchto výškových stavieb sa neposilnila MHD v okolí Polusu... to isté platí aj pre Lakeside Park.. majú tam byť 4 výškové budovy.. neviem, či budú tie tisíce ľudí z tých budov chodiť s L50 alebo ako to chcú vyriešiť.. ?
Takže 3 veže sa nemali stavať, lebo tam budú zápchy? Ani v zóne Chalupkova sa nemá stavať, lebo už teraz je tam zlá doprava, a budú tam zápchy?
Ja som by som bol tiež za lokalitu pri letisku, ale iba ak by sa ako podmienka riešilo aj obslúženie lokality MHD.
Ak niekto má takú predstavu, že hala má byť niekde čo najviac "mimo", kde sú čo najširšie cesty, a najlepšie hneď tých 13 000 parkovacích miest pre max. kapacitu, tak takúto predstavu a takýto urbanizmus nemienim podporovať.
ivanbuto