Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak az dnes som zistil, ze je (nizsie spominany) novy zakon cestnej premavke... http://www.zakonypreludi.sk/zz/2012-56

Osobne sa mi to zda lepsie ako ten predchadzajuci.. zaujimavostou je napr. povinnost zverejnit PP na webe, co bude mozno pre mensich dopravcov problem... akurat by ma zaujimalo ci sucasny PP napr. DPB je v sulade s novym zakonom, lebo sa mi zda, ze su tam nejake nove povinnosti... este si to precitam 🙂
Reply on: SORBN12 #179574:
"lebo mňa zaráža poslednú dobu cena lístkov že jeden súkromník má plno napriek tomu že ide "pod cenu""

A co ta na tom zaraza? Ked ma lepsie ceny tak asi je logicke, ze ma viac ludi (kedze u nas sa velmi kvalitou nekonkuruje). Inak, sukromnici su uz prakticky vsetci 😛
Reply on: Mike #179572:
Nový zákon to už (žiaľ) nedefinuje, ale rozdiel medzi diaľkovou a prímestskou linkou spočíval a asi aj spočíva vo vzdialenosti medzi východiskovou a cieľovou zastávkou. Podľa mňa v princípe nič nebráni existencií nedotovanej prímestskej linky.
Reply on: S499.1023 #179571:
Máš pravdu chlapec sa trochu pomýlil ak vezmeme do úvahy povedzme 100 miest na státie vynásobíme to 8 m2/os to by naše autobusy museli mať minimálne 800 m2 priestoru na státie a taký veľký nemám ani dom ? čiže áno 8 kusov na meter štvorcový a nie naopak ?
Reply on: Mike #179572:
Ja som počul práveže že je na vine Trnavský kraj, ale môžem sa mýliť. Že chcel len aby to robili ich ovečky, t.j. SAD Trnava. No k cenám sa nebudem aj ja vyjadrovať, lebo mňa zaráža poslednú dobu cena lístkov že jeden súkromník má plno napriek tomu že ide "pod cenu". Reláciu BA - TT má za 1,80 € (celý) a 1,20 (študent) čiže asi ako SAD TT (čo je tam dotácia kraja), keďže tá linka je evidovaná ako "prímestská"
Reply on: S499.1023 #179571:
Tak ako pardón človek sa nemôže ani seknúť tu? Asi nie... Ja som si to uvedomil až ked som to vyguglil. Ale už si sa tu do mňa pusti tak to kľudne dokonči. ?
Reply on: SORBN12 #179567:
Expresy BA-TT sa pokiaľ viem zrušili preto že je tam dostatočná ponuka rôznych diaľkových busových spojov ale hlavne aj vlakov (R, Zr, a teoreticky aj Os) a je zámer ministerstva rušiť autobusy tam kde existuje paralelné žel. spojenie (v princípe je to iba na papieri ale tak tu sa to už zrealizovalo).
Okrem iného čo som počul (a videl) tak SL mal tieto spoje v CP prímestských liniek, čo znamená že aj ony boli zahrnuté v "balíku" dotácií od BSK. Nech si ich kľudne SL zriadi... ako spoje nedotovanej diaľkovej linky.
A k cene sa ja vyjadrovať nejdem, lebo ak idú v dosť podobnej polohe ako SL nejakí iní diaľkári a majú voľné miesta ale problém je že sú drahší ako SL.... ?
Reply on: SORBN12 #179567:
Vieš koľko je 8 m2? Pletieš piate cez deviate. Kapacita vozidla sa počíta ako OSEM osôb na meter štvorcový a nie jedna osoba na osem metrov. A tam výrobca nič negarantuje, to je matematika, fyzika, geometria, vzorce.
Reply on: SORBN12 #179567:
Vyrobca nic negarantuje, vyrobca pocita kapacitu na zaklade plochy a normy kolko priemernych ludi sa na nu zmesti. Ale nic negarantuje, to by bol nezmysel.
Reply on: fanatikmhd #179565:
A stat realne ani nemozes v klbe (pri vypocte kapacity osob) Nie ze by sa to dalo v SOR NB 18,75 Shity.
Reply on: SORBN12 #179562:
U SL nie je pre vodiča problém si to ustrážiť, ale neviem si dosť dobre predstaviť ako má vodič MHD v systéme s nástupom všetkými dverami mať prehľad o tom či má alebo nemá vo voze o päť kusov naviac.
Reply on: 810zssk #179563:
No ja viem že po zrušení tých pár spojov (ešte minulý rok) bral ľudí aj zo Senca a bol dosť narvatý, aj keď mohol porušiť interné predpisy, ale boli radi, že nemuseli ísť drahším SlivTour (aj keď ho teraz viacej využívajú), lebo je lacnejší než SL Express. Len neviem ako to vysvetlil, že prečo keď stiahli dáta s Mijoly a pýtali sa na tie čísla.

Ad: #179564 : No presne je to už asi aj na Slovensku lebo dakde som čítal že ak je prekročená kapacita cestujúcich, tak tiež môže dostať pokutu a ísť na koberček.

Ad: #179565 : To by aj mňa zaujímalo, ale vieš čo je zaujímavé .. Výrobca garantuje 8m2 pre jedného človeka ale keď je niekto trošku širší než ja tak tých 8m2 je málo ?
Reply on: SORBN12 #179562:
Akurat tak na 901 bolo daco ohladom preplnenia. Ale podla fotiek ked vidim tu "pretazenu" 94 kde v celej mikro sorke je 10 ludi....urcite im chyba klbak. A ked uz ides takto, tak isto je vyrobgcom stanovene (zltou namalovane na podlahe) kde je zakazane zdrziavat sa z bezpecnostnych dovodov (priestor dveri, predna destrukcna zona u vodica a pod). Sranda je, ze v NB 18 SHITY je takto oznacena aj 2x ulicka, raz u srednej napravy, raz u zadnej 🙂 By ma naozaj zaujimalo, ci kapacita je na m2 pocitana s tymto priestorom alebo bez 😃
Reply on: SORBN12 #179562:
Tak ako v aute sa smie prepravovať iba toľko ľudí, koľko je napísané v techničáku miest, tak aj v buse sa môže prerpavovať iba toľko ľudí koľko je stanovená max. kapacita výrobcom. Ak je táto prekročená, môžu nasledovať od "strážcov zákona" pokuty... (Vraj sa tak deje napr. v Osle, ale verím že aj inde v EU).
Reply on: SORBN12 #179562:
Slovak Lines na dialkovej doprave uz dlhsiu dobu neprepravoval cestujucich na statie
http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/6162/kratke-sorky-na-menej-obvyklych-linkach.html#85295-3507-namiesto-obvykleho-klboveho-vozidla

Zabite ma za túto otázku ale musím, nemá to už "nadkapacitu"? DPB nemá ako SL interný predpis zobrať viac cestujúcich než je kapacita vozidla? U SL to funguje asi od začiatku minulého roku, ak správne mi vodiči vraveli a u expressov dokonca vraj od začiatku tohoto roka nemôžu nikoho brať ani na stojáka. A koľkokrát si pamätám narvaté Intouro až po schodík pri vodičovi len kvôli tomu, že zrýchlená linka BA-TT prestala premávať. A ľuďom jednoducho chýba.
Reply on: fanatikmhd #179559:
Nedaval som to sem, ale napad bol takyto: http://g.co/maps/hknkt

Aby som ten koncept vysvetlil... povodna myslienka boli dva vozy na 147 a 30 minutovy takt.. lenze jednak vznikol by problem s vyhybanim sa na niektorych miestach a tak ma napadlo, ze by sa zo 147 vyhodila Kalvaria, zostal tam jeden voz, ktory by uz stihal 30 minutovy takt... Kalvaria by mala inu linku, tiez s jednym vozom a 30 minutovym taktom... cize vysledok je rovnaky ako povodny navrh (dva voze), ale Kalvaria by mala separatnu linku.

Na Kalvariu kazdopadne SORku nedostanes ani vo sne.
Reply on: Mike #179558:
Tak ono s tymi pripojmi by bol idealny stav takyto:
64 -> 41 - na prestup 0 minut, 41 by na 64 ale povinne vyckavala (ako N53->N56)
41 -> 64 - na prestup 3 minuty, 64 by necakala (ale ked uz by ho v spataku videl tak neuleti), takze v smere do mesta pristresok

3c - Skolak urcite hej, no a mozno 141 v piatok
5 - podla tercikov to je presne tak ako popisal Ike
Reply on: 810zssk #179556:
Prepac, navrh som nevidel, ak niekde je spomenuty alebo mas link, resp prepisat, tak napis, rad sa pozriem. A ono, tymi ulicami kade jazdi 147 jazdim s autom (ta moja dojna biela krava je fakt krava) a bez problemov som to prechadzal, otocil sa kdekolvek a pod (roznos veci). Takze aj ta 9.5 by tam sa uzivila, pripadne nevidim problem vymenit sukromnikovi Lili 7.5 za nasu NB18 SHITY 🙂 Zbavime sa jedneho problemu, a vyziskame voz akurat na tu linku 🙂 A aj kebyze nie sorky, tak tych pikobusov dodavkovych mame viac nez vozov pre invalidov, takze dva-tri vozy na tej linke by sa uzivili s dobrym intervalom. Pripadne, moze do urcitych uliciek zachadzat iba v urcitych casoch, cize voz by behal skor po hlavnych cestach dole/hore a v pripade urciteho casu by siel akurat aj cez dotknute ulicky. Cize dvojica variant vedeni a hotovo (Vo vrakuni pri slovnafte su linky aj s 3 likovymi variantmi, v petrzalke detto, nevidim problem ani tu, aj tak tam behaju ludia na lacnych BMW X6, Audi Q7 a inych smartoch, cize nejaky bus je im niekde u čokootvoru....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.