Ak považuješ svoju cieľovú skupinu za problém, potom si zlý podnikateľ.
Vandalizmus je vždy spojený s cestujúcimi. Bol a bude. Podobne ako napr znečisťovanie obuvou alebo zvýšený hluk. Prevádzkovateľ s tým v rozpočte musí počítať. Ak máš 900 tisíc nástupov denne, je naivné očakávať že vozidlá budú bez údržby čisté, neopotrebované a nezničené
Napr. susedná bytovka každý mesiac pretierala grafity. Čo tým dosiahla? Jedine to, že vytvorila čisté plátno pre ďalšiu skupinu. Finančne to bolo neúnosné, teraz majú xy mesiacov staré grafity a nič nepribúda.
A neviem ktoré mesto/podnik/vlastníci bytov/nemocnice/atď. sú také bohaté, že majú raz za týždeň maľovať, resp. odstraňovať takéto výstrelky. Všetci majú silné reči ako treba šetriť na zamestnancoch, nákladoch na prevádzku, atď. a potom chcú, aby každý mal zamestnané partie čističov, ktoré budú makať 24/7.
PS: Pozrel by som si na tvoju reakciu, keby vám bytové spoločenstvo zvýšilo fond opráv o 30%, aby ste mali vždy peknú bytovku a boli dva kroky pred vandalmi. Sám tomu neveríš, že by si to akceptoval.
Pomôžu exemplárne a tvrdé tresty. Keď niekde môžu byť tresty za žuvačku na verejnosti takmer 100 000€/2 roky natvrdo, tak u nás môže byť niečo podobné v miernejšej podobe.
Ak cestujúci nie sú problém, kto je? Myslíš si že vodiči znečisťujú interiér vozidiel či čo? Včera som v jednom vlaku stretol až troch ľudí ktorí mali nohy na sedadlách. V dnešnej dobe je slušný cestujúci skôr výnimka než pravidlo.
Druhá vec je že DPB dokáže pri jeho neúdržbe zdevastovať vozidlo oveľa kvalitnejšie než hocijaký cestujúci.
A zaujímavé: ja som takéto nápisy videl v Torontskej MHD. Ale neboli takto neprofesionálne napísané na papieri, ale bola to reklamná kampaň priamo od dopravcu. A samozrejme im bola prd plátna.
Ja v tom nevidím žiaden rozpor. Nič nie je porušené.
Mimochodom, podľa "Technického a prevádzkového štandardu IDS BK", podľa bodu 3.26, v lete, ak je teplota nad +40 °C musí byť vo vozidle viac ako 50 °C. Jedine, že by to klimatizácia dokázala vychladiť pod 30 °C. Inak musí byť nad 50 °C.
"3.2.6 Tepelný komfort
Tepelný komfort zabezpečuje klimatizácia priestoru pre cestujúcich s vykurovaním (resp. samostatná
klimatizácia a samostatné kúrenie), ktorej úlohou je udržanie vnútornej teploty v rozpätí +7 až +25°C
v zimnom období a v rozpätí +17 až +30°C v letnom období (pri vonkajšej teplote nad +40°C musí byť
teplotný rozdiel najmenej 10°C)."
Za problém považujem to, čo sa deje v BA.
Raketovo stúpa počet posprejovaných budov, prístreškov, vitrín, rozvodných skríň, stĺpov, lavičiek...prejdi sa po centre, sídliskách...je to až nechutné.
A to na to nadväzuje ako vyzerá interiér vozidiel MHD, vlakov...
*vzácne* mi pripominaš jedneho veduceho a nie od autobusov,ktorý sa nič inemu nevenoval len kdo ma co vo vozidle ,lebo technickej a odbornej časti vobec nerozumel.
Od roku 2023 si môžeš značky nechať a do nejakej doby dať prepísať na nové vozidlo. Akurát bohvie, či to tak naozaj prebehlo aj tu, lebo internety sa zatiaľ netvária, že by to v posledných dňoch prebehlo cez TK/EK.
Ad Arriva: no, v meste ešte je aspoň konkurencia, ale už dlho niet týždňa, aby aspoň jeden vodič 666-ky, ktorá ide 6:53 z Cífera, Kaplnskej smer SC, nezabudol napriek včasnému znameniu normálne zastaviť v Blatnom pri škole. Včera síce zastavil aj bez pripomínania, ale zadné dvere otvoril až na výzvu(naberal nastupujúcich prednými dverami).
MHD Pezinok: vozidlo, ktoré prišlo o značky dostalo nové z iného vozidla a dnes už opäť jazdí (963 9UE -> AA-685CV), takže kríza je aspoň na chvíľu zažehnaná.
Ja už som sa na regiobusy v rámci mesta vykašlal, sme späť v SADistických časoch a toto sa mi nechce riešiť.
Pamätám si ako sme za čias SL obhajovali BID že to nie je ich vina, len proste kvôli tomu ako je nastavená zmluva s tým SL nevedeli dostatočne hýbať. Dnes majú všetku kontrolu a je to ešte horšie ako za čias SL. Na papieri je systém pekný, v realite tragédia.
Mne minulý týždeň zastavil na Hodonínskej smer AS, síce som mával aj vystupujúci boli, ale ako som nastúpil zadnými dverami, tak po mne kričal, že mám ísť dopredu a zároveň pred nosom doslova zavrel dvere ďalšiemu nastupujúcemu, ktorý nepochopil, že sa má presunúť dopredu a pýtať si lístok, tak sme odišli. Po oznámení vodičovi, že mám PCL 365d trval na svojom a dosť ponižujúcim štýlom po mne kričal, aby som sa presunul k nemu zastavil a otvoril mi dvere, že ak nie, tak musím vystúpiť. Celý čas som zostal pokojný a zdôrazňoval PP za jeho chrbtom, že to je hrubým písmom vyznačené, že v smere na AS v rámci BA môžem zadnými a nemusím pípať. Pod stanicou zase od znova konflikt, lebo niekto ďalší nastúpil zadnými dvermi.
Arriva mi odpísala vcelku stručne a jasne, že sa ospravedlňujú a opätovne dajú vedieť šoférovi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.