Nie, tá diskusia je svedectvom o tvojej sociálnej inteligencii a miere empatie. Som celkom zvedavý, ako sa budeš so svojou angličtinou dohovárať v Budapešti či v Kišineve. Okrem toho, neviem ako Ty, ale ja cítim istý rozdiel medzi AJ či NJ, kde sa dá predpokladať pomerne vysoké percento znalosti aj u cudzincov, a medzi slovenčinou, kde to asi môžeme očakávať ťažko...
V každom meste a štáte je to inak. V Nemecku (aj Rakúsku) sú väčšinou lístky tzv. na jednu cestu odkiaľkoľvek kamkoľvek, potom zošitky po 4, 6, či 10 takýchto lístkov a potom až 24-hodinové.
No s tým "všade BKV panelom" by som si nebol taký istý. Maďar všade, kde to je len možné, buduje otvorený zvršok s dvojitým pružným upevnením (pružné upevnenie koľajnice k podkladnici a pružné upevnenie podkladnice k pražcu) (takmer celá d-2), pri rekonštrukciách je prísny zákaz obnovy BKV zvršku - všade klasický zvršok v asfalte a s tlmiacimi bokovnicami (celý Terez/József/Neviemktokörút, celé juhozápadná časť Bp.). Takže tie rozbité BKV panely sú akurát na úsekoch, ktoré sú tesne pred rekonštrukciou a na tých, ktoré sú určené na zánik. Tých je bohužiaľ veľmi veľa.
dám ti malú radu, prihlás sa na jazykový kurz a nauč sa aspoň po anglicky. Potom sa ti pravdepodobne nestane podobná situácia mimo SR. Aj ten najtuhší SNS-ák nemôže očakávat, že vo svete sa so slovenčinou dohovoríš ?
No fakt je ten, že keď som musel jednému páriku mladých Nemcov vysvetliť, že u nás sa kupuje lístok podľa toho, koľko im bude časovo trvať cesta, a že nad rámec toho teraz potrebujú lístok 90minútový, hoci cesta bude kratšia, lebo idú na nočák... Ja vlastne neviem, či som mi to nakoniec podarilo vysvetliť ?, ale lístok si (aspoň vtedy) kúpili správny a stále len opakovali, že u nich to funguje úplne inak...
tento príspevok svedčí len o tvojom IQ. Ale inak ďakujem, predpokladám však, že po anglicky sa dohovorím ďalej ako len v strednej Európe. Som neni naivný ako ty, že všade bude všetko v slovenčine alebo budem cestovat načierno ked nebude...
Alebo nie, prial by som Ti niečo horšie. Prial by som Ti revizóra, ktorý by Tvoju situáciu pochopil a pokutu Ti neudelil. To by Ti muselo celý svet prevrátiť naruby. ?
Ty si vážne debil. Prajem Ti v nejakom cudzom meste, kde budú informácie len v jazykoch, ktorým nebudeš rozumieť, žiadna otvorená predajňa na lístky, automaty len na mince, žiaden predaj u vodiča, a ty bez mincí, aby si tam dostal nejakú riadne mastnú pokutu.
V nedelu som bol tam, kde sa celel BKV panely spachali, v Budapesti. A tiez ich maju brutalne rozbite, ich tramvaje su hlucne, pomale, rachotia este viac ako bratislavske - a to teraz pisem o T5C5 a tych GANZoch, tie stare historicaky, to je kapitola sama o sebe. Ich trate vobec nie su lepsie oproti nasim. Takmer vsde BKV panel (co by ste aj cakali) a takmer vsade uplne rozbity. Jedine co je dobre su tie Ex Hannoverske ci ake vozy, su super tiche, odtlmene, parada. Len by to chcelo rychlodraznu trat a nie to co tam maju (presiel som si linku 3), to je brutalna pomalodraha, nasa linka 5 ma zarucene vyssiu premavkovu rychlost. Akoze tam by bol najvacsi Krabust asi najrychlejsim vodicom.
Este k tomu ta ruzinovska radiala ma tie panely nad nivelitou okoliteho terenu, co iba prispieva k nerusenemu sireniu hluku na vsetky strany. A o tom betonovom podklade ani nemusim pisat. Samozrejme ze je to zvratena trat, len je super lacna (aj ked velmi kratkozrako pocitane) a najma bezudrzbova.
Tlak zalezi od plochy, co vsetci vieme. Ak mam prazec rovnakej sirky na 1435 aj 1000, tak je to jedno. A o akych silach sa bavime? Priecne, pozdlzne, diagonalne? To su vsetko rozidely. Rozdielom rozchodu akurat namaham samotny prazec, ale ucinky na lozko trate nie su az take dramaticky odlisne. Pripustam ze nie su identicke, ale vobec nesposbuju to, co tu vela ludi pise. Tieto nepriaznive javy sposobuje fusovanie pri stavbe, neudrzba a opotrebovanie, nie rozchod ako taky.
AD Praha: s BKV máš pravdu, mimochodom, si všimni ako je to v Prahe s rekonštrukciami tratí na miestach na to vhodných s otvoreným zvrškom, respektíve nie je...
Ad Košice: "trolejbusový park je tam velice slušný" myslíš tie 2 trolejbusové linky a zopár kusov trolíkov ? Čo je na nich slušnejšie ako na bratislavských ? Aj v BA jazdia presne tie isté, dokonca v BA máme aj 21Tr...
Aký celkový dojem z tratí?
*úsek Trnavské Mýto-Miletičova ulica
*úsek na Vazovovej ulici
*úsek Hl.st. - Radlinského ulica
Ostatné sú docela OK alebo sa budú ešte tento rok robit. Takže toto je ten celkový zlý dojem? A k tej ružinovskej radiále ti poviem tolko, že v Prahe kvalitatívne zhodných zvrškov najdeš kopec, ešte to nie je také zlé.
Včera sa vykoľajila KT8-čka v KE..................