Tvrdil si "Ak mas vsak z pramena do ustia len jeden mozny sled, neprelinkujes tu nic. Existuje totiz prave jedna cesta..." #95778)
Ja som ti to príspevkom #96301 vyvrátil, načo si ty reagoval, že "Lenze zmena trasy v centralnom komponente toho vela neriesi a je zmenou cisto formalne-matematickou, nie zmenou, ktora by prinasala kvalitu do dopravneho riesenia." #96336) A na úrovni "Ale my nelynčujeme černochov" diskutovať odmietam.
Netvrdil si, že si odborník na dopravu, ale že si odborník na siete #95594, #95623).
A musíš si uvedomiť, že tu nediskutuješ s poslancami, ktorí (česť výnimkám) vedia o doprave veľké guľové, ale s ľuďmi, ktorých neoblbneš nejakými odbornými výrazmi, ktoré si kdesi vyčítal a teraz sa nimi ohnáňaš, miestami úplne mylne.
Mimochodom, svojím prístupom v diskusii mi pripomínaš Aquilu. Tiež tvrdo obhajoval svoje postoje a odmietal uznať, že sa mýli. A zaujímavé je, že jeho nick a tvoje priezvisko sú oboje pomenovaním vtáčích druhov. Nie ste náhodou jedna a tá istá osoba?
Električka totiž (poradie ľubovoľne):
- je menšia bariérová prekážka vo voľnom pohybe ako bežná štvorprúdová cesta s ktorou sa v strede Petržalky počíta
- tichšia než klasický vlak a metro
- v mnohých mestách výrazný mestotvorný prvok
- akonáhle sa dostane do mesta, mohla by vojsť do podzemia a napojiť sa na trasu zakotvenú v ÚP
- odstavenie Starého mosta upokojí IAD na Šafárikovom námestí, zároveň sa rozšíri pešia zóna smerom Sad Janka Kráľa
- lacnejšie riešenie, napriek tomu, ani na to mesto Bratislava nemá dostatočný obnos financí
- sa môže vetviť na Hlavnú stanicu, do Rače, Karlovej Vsi, na Vajnorskú, podzemný koridor TEN-T nie
- odbremenila by aj 93, 59, 98, keďže linky sa budú vetviť.
Ako odbremení TEN-T linku 59 a 98, keďže trasa vedie na Trnavské mýto a nie na Hlavnú stanicu a NDS zakreslený v ÚP?
mna na tom fascinuje spotreba 3l/100km o 5 rokov. To dnesne prditko s 5l/100km je len na rozbeh. Patrim do mensinovej skupiny cestujucich, ktori fandia hromadnej doprave nie podla jej aktualneho stavu, ale z principu. Ale ked pride o 5 rokov ekologicka hracka s 3l/100km, za 1700 EUR, tak asi neodolam (naivne predpokladajme, ze o rok mame EURo a platy o nieco nizsie ako vedla v Rakusku, kde je priemer cca 2500 EUR/mes).
Jednoducha uvaha: Razit tunely musis rovnako, len pri novom diele nemusis riesit prepojenie na esxistujucu siet. Nemusis najprv rozobrat stare a znovupostavit nove. nemusis sa prisposobovat existujucej sieti, ale vytvoris novu presne podla aktualnych potrieb. Ekonomickejsia je teda tym, ze sa nemusia realizovat mnohe stavby prepojenia na existujucu staru siet a odpadaju aj naklady na rozobratie tych casti, ktore sa budu stavat nanovo.
Pokial si pozries mapu Bratislavy a Rovniankovej ulice, zistis, ze koridor NS MHD ide menej nez 50 metrov od mojho baraku. Takze si rozhodne nemozem vyberat co a ako pojde. To je dane.
Ale mas pravdu, ze tento projekt bol iniciator toho, ze som sa o dopravu zacal systematicky zaujimat. Lebo urcite mi nie je jedno co sa v okoli mojho domu deje a bude diat. A uz vobec neni jedno, ze by o okoli mojho domu mal rozhodovat nejaky soto elektrickovy fundamentalista realizujuci si svoj Transport Tycoon sen (a ze je to velmi priliehave oznacenie som zistil pri stretnutiach s ing. Lunackom). A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich. Tak som sa dal dohromady s niektorymi odbornikmi (ing. Dulla - ekonom stavieb, MHSR; Dr.ing. Schllosser - autorizovany dopravny inzinier, ing. Kocur - autorizovany dopravny inzinier) a spolu sme prisli k zaveru, ze elektricka v Petrzalke nie je to prave orechove a uz vobec nie to najlepsie riesenie.
Elektricka totiz (poradie lubovolne):
۰ je barierova prekazke vo volnom pohybe
۰ je hlucna
۰ vadi vizualne
۰ dobre obsluhuje radialu Petrzalky, ale ako nahle sa dostane do mesta, konci
۰ na prekonanie Dunaja musi byt odstaveny Stary most a zruseny aj prechod Vajanskeho - Dostojevskeho
۰ nie je ekonomicky ani dopravne opodstatnene dopravne naroky riesit elektrickou
۰ elektricka by oblsuhovala len tu cast ludi, co dnes vyuzivaju 95ku, lenze mame tu dalsie spadove a taziskove linky: 93, 59, 98
Tak som v spolupraci s uvedenymi inziniermi a Dr. Kusikom, enviromentalistom a ing.arch.Pavlaskom dali dohromady riesenie (inspirovany mnohymi realizovanymi projektami), ktore zahrna ochranu regionalneho biokoridoru, ktorym je Chorvatske rameno, eliminuje nevyhody elektriciek ale sa stavia pozitivne k rieseniu nosneho systemu dopravy. Navrhujeme teda trasu NS MHD v Petrzalke riesit v tzv. plytkom tunely, pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase developerske projekty. Zaroven sa vyriesi prekrytie a uprava povrchu aby bol prirodny a tvoril plynuly prechod k terasam domov, co bude tvorit mestske prostredie. Pozdlz trasy sa budu striedat lokalne centra a parkovo/sadovo upravene uzemia okolo Kanala s prepojenim na terasy.
Uvedeny navrh sme komunikovali a komunikujeme prislusnym organom a tieto si ich osvojili. Ci uz ide o MDPT, splnomocnenca pre nosny system, ci mestku cast Petrzalka.
Pochybujem o úspechu tej haraburdy. Keby som si mal kúpiť IGK, tak si siahnem hlbšie do vrecka. A navyše, myslíš si, že to bude mať rovnaký úspech, ako tzv. nákupný košík Fábia Junior 1,0, ktorý by pri plnom naložení nevyšiel ani hore Pražskou?
Pokial viem, tak studie metra nie su v podobe platneho koncepcneho alebo systemoveho riesenia dopravy. Pre potreby sucasneho rozvoja mesta ich je potrebne aktualizovat a mierne upravovat. UP ich akceptuje zo zotrvacnosti.
Re #96504 Martin Fundárek: Martin, nechcel som na tvoj prispevok reagovat, ale musim, lebo nehorazne klames.
1. Nikdy som nepovedal, ze som dopravny odbornik, prave naopak.
2. Nic si nevyvratil, prave naopak.
3. Uviedol som tu cely rad odbornych argumentov (ktore som prevzal od inych odbornikov) a jedine co sa s nimi urobilo boli posmesky a urazanie.
Takze sa nehnevaj, ale moja reakcia na taketo spravanie bude taka, ako si zasluzi: ignoracia. Nielen tebe, ale aj dalsim podobnym. Aplikujem biblicke "nehadz perly sviniam, lebo ich rozsliapu". Avsak chapem tvoj (vas) postoj, budovali ste si tu svoj Transport Tycoon a ono to nie kazdy zdiela, ba najde sa aj niekto kto s tym otvorene nesuhlasi a oponuje tomu.
2. Nikde som doteraz nečítal, že by trať z Filiálky mala mať duálnu prevádzku. Akási "duálna prevádzka" sa plánuje len v úseku Bosákova-Janíkov dvor, ale zatiaľ nikto z predkladateľov návrhu nevysvetlil, ako si predstavuje zladenie vlakov a električiek. Podľa môjho názoru je to bez použitia oddelených koľají pre vlak a električku nemožné z hľadiska následných intervalov.
Ahá, vyvrátil som tvoje názory (dokonca aj v oblasti, na ktorú si podľa svojich tvrdení odborník) a došli ti argumenty, tak nastal čas na urážky? Hej, všetci sme blázni, len ty si lietadlo...
Nehovoril som, že ÚP je koncepciou dopravy, aale o návrhu nosného systému tak, ako je zakotvený v ÚP. Dúfam, že uznáš, že trasy NS MHD vznikli na základe štúdií (metra). Lenže Ty tvrdíš, že (okrem iného) všetky štúdie metra boli nekoncepčné ("Vsetko ostatne su len nekoncepcne navrhy alebo ine uvahy.")
"Trat Filialka - Nivy - Petrzalka bude mat "dualnu" prevadzku. Bud na nej budu regionalne spoje typu S-bahn, ktorre budu riesit primestsku dopravu do mesta a zaroven to bude mestska elektricka." - Máš aj nejakú konkrétnejšiu predtavu? Kde budú stanice? Aké budú intervaly? Aké bude linkovanie? Aká bude prepravná kapacita?
UP mesta rozhodne ziadnou koncepciou dopravy nie je. UP je len funkcne zatriedenie jednotlivych parciel, teda na co sa ta-ktora parcela moze pouzit. Podkladom pre vznik UP mesta su urbanisticke studie, pre dopravu su to dopravno-urbanisticke studie. Co sa tyka sucasnych vyhradenych koridorov, tie boli zapracovane na zaklade DUS a starych projektov metra, ktore su doteraz platne.
Tak toto je fakt asi moj historicky najvacsi preklep/prekuk, pretoze som fak zle precital to iste... To uz mam z toho zblbnutia ako je pol dispecerskeho len "nevideli ste kde je CapaCity?"
Fakt sa Ti za to ospravedlnujem a diki ze si koncil smajlikom ?
Sorry, ale to neviem. Respektíve mám nejaký laický názor, ale nemám ho podložený výpočtami sklonov, dostatočného priestoru a pod., nakoľko nie som odborník v odbore dopravných stavieb. Ale moja predstava je zakopať približne tie okruhy, ktoré má riešiť NDS v meste podľa územného plánu, t.j. Šafko-HlSt-Trnavké mýto-Záhradnícka a Nový most-Nivy-Trnavské mýto-Pionierska. Nemá zmysel zakopávať súčasné trate, tie treba zväčša nechať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.