Dopravca chce zakúpiť 14 autobusov, 16 hybridných autobusov a 2 elektrobusy.
DPMŽ pripravuje výraznú obnovu vozidlového parku autobusovej dopravy. Preto 12. júna 2017 vypísal tri verejné súťaže na nákup nových nízkopodlažných klimatizovaných vozidiel dlhých 11,9 až 12,2 m - prvú na autobusy s naftovým pohonom, druhú na autobusy s hybridným nafto-elektrickým pohonom a tretiu na elektrobusy. Nákup nových vozidiel by mal byť spolufinancovaný z fondov Európskej únie.
Naftových autobusov plánuje dopravca zakúpiť 14 a majú byť vybavené vznetovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6 s výkonom minimálne 209 kW.
Hybridných naftovo-elektrických autobusov sa chystá DPMŽ kúpiť 16 a majú byť vybavené naftovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6 s výkonom minimálne 145 kW, elektrickým trakčným bezprevodovým motorom s výkonom minimálne 110 kW alebo dvojicou motorov v zadnej náprave či v nábojoch kolies zadnej nápravy s výkonom po 70 kW, v každom prípade s možnosťou rekuperácie do akumulátorov alebo superkondenzátorov a generátorom s výkonom minimálne 140 kW.
Elektrobusy má dopravca v úmysle zakúpiť 2 a majú byť vybavené elektrickým asynchrónnym trakčným bezprevodovým motorom s výkonom minimálne 120 kW s možnosťou rekuperácie a trakčnými batériami umožňujúcimi dojazd 100 km bez nutnosti priebežného nabíjania. Nabíjanie môže byť riešené z troleja prostredníctvom zberača alebo z verejnej siete prostredníctvom zástrčky.
DPMŽ stanovil 3 kritériá, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, od ktorého výrobcu budú autobusy a elektrobusy pre linky žilinskej MHD - cena, náklady na spotrebu energie (pri autobusoch), resp. spotreba elektrickej energie (pri elektrobusoch) a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných, počet sedadiel dostupných po prekonaní viac ako 1 schodu, svetlá výška posuvných alebo výklopných častí bočných okien a vyhotovenie skeletu karosérie).
Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v júli. Prvý z naftových autobusov by mal byť dodaný do 4 mesiacov od objednávky, prvý hybridný naftovo-elektrický autobus do 5 mesiacov od zadania objednávky a prvý elektrobus do 7 mesiacov od zadania objednávky. Posledné z nových autobusov i elektrobusov by mali byť dodané do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy medzi výrobcom a DPMŽ.
Milan96