Žilina bude mať najmodernejšie trolejbusy v strednej Európe
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

DPMŽ bude prevádzkovať prvé trolejbusy s karosériou Solaris 4. generácie na svete.

Hoci tradičný výrobca trolejbusov pre české a slovenské mestá Škoda Ostrov vyrábal nízkopodlažné trolejbusy od roku 1995 a niektorí iní výrobcovia ešte skôr, Žilina sa im spočiatku vyhýbala. Z úsporných dôvodov i v snahe vyhnúť sa schvaľovaciemu procesu nového typu dráhového vozidla dal DPMŽ podobne ako iné slovenské dopravné podniky aj na začiatku 21. storočia prednosť osvedčeným trolejbusom z ostrovskej Škody so stredne vysokou podlahou a v následnom období stagnácie boli vykonávané iba generálne opravy starších trolejbusov. Prvé nízkopodlažné trolejbusy dorazili do Žiliny až v roku 2012. Low-cost trolejbusy Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR majú síce nízku podlahu, no typické pre ne sú viaceré negatíva - nevhodne riešený interiér, redundantne vysoký počet dverí, slabá pevnosť nosného rámu a ďalšie.

Z verejnej súťaže na dodávku 15 trolejbusov s opciou na ďalších 12, ktorú vypísal DPMŽ 24. marca 2016, vzišla ako víťaz firma Škoda Electric, rovnako ako pred 4 rokmi, teraz sa však prihlásila do tendra s trolejbusmi s diametrálne odlišnou mechanickou časťou, a to od poľskej spoločnosti Solaris. Vďaka tomu ponúkne DPMŽ na rozdiel od iných slovenských miest cestujúcim podstatne viac, než low-cost. Túto skutočnosť znásobí fakt, že pôjde o trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris a Škoda 27 Tr Solaris s karosériou 4. generácie. DPMŽ bude prvým prevádzkovateľom trolejbusov s karosériou Solaris 4. generácie na svete. Od predchádzajúcej generácie sa líšia predovšetkým odľahčenou konštrukciou, ktorá však zachováva rovnakú alebo ponúka vyššiu pevnosť, a celkovým dizajnom.

3 štandardné trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris a 12 článkových trolejbusov Škoda 27 Tr Solaris by malo do Žiliny zavítať v priebehu budúceho roku. Cena 1 vozidla Škoda 26 Tr Solaris je 447 950 € bez DPH, cena 1 vozidla Škoda 27 Tr Solaris 584 250 € bez DPH. 15 nových trolejbusov bude stáť dovedna 8 354 850 € bez DPH. Nákup nových vozidiel bude spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, pričom 85 % nákladov bude financovaných zo zdrojov EÚ, 10 % zo štátneho rozpočtu a 5 % zo zdrojov DPMŽ.

Najzásadnejšie novinky, ktoré prinesú nové vozidlá do žilinskej trolejbusovej dopravy:

  • karoséria z nehrdzavejúcej ocele;
  • klimatizácia priestoru pre cestujúcich (od firmy Eberspächer);
  • kombinácia nízkej podlahy a primerane širokej uličky;
  • USB prípojky na nabíjanie mobilných telefónov a tabletov.

17.11.2016
-Majo-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Dispecer11.2.2017 18:27 #18 Re:
Reakcia na #16 od S499.1023:
Už aj Plzeň:
https://www.facebook.com/plzensketrolejbusy/posts/1397211573685708
URBINO8.2.2017 16:23 #17 Re:
Reakcia na #16 od S499.1023:
tak,tak.Ten titulok je troška nafúknutý.Ale ako čítam nižšie, už sa to tu riešilo.
S499.10237.2.2017 18:58  +1#16 Re:
Reakcia na #15 od URBINO:
Alebo České Budějovice Solarisy s baterkami?
URBINO7.2.2017 18:50 #15 Re:
Taká otázka,kto bude mať modernejšie trolejbusy?Žilina ,s modelom skoda Solaris ,alebo Ban.Bystrica sice s modelom sor,ale s baterkami.?No neviem,ale asi tá Banská.
absurd17.1.2017 9:44 -1#14 Re:
Reakcia na #10 od S499.1023:
Aké iné modernejšie trolejbusy než tieto ešte v strednej Európe jazdia? Nebodaj tvoj protežovaný ŠtBákmi vlastnený SOR? ?
Dispecer24.12.2016 3:23 #13 Re:
Reakcia na #12 od Mongolec:
?
Mongolec23.12.2016 20:20 #12 Re:
Finálna verzia náteru?
https://www.facebook.com/plzensketrolejbusy/photos/p.1319640344776165/1319640344776165/?type=3&theater
9 Tr4.12.2016 10:22 #11 Re:
Motory jsou ok, jde o nastavení výzbroje a když je jeden motor, tak to nemůže mít rozjezd jak metro....
S499.102321.11.2016 22:33  +1#10 Re:
Reakcia na #9 od CX34:
Na túto banánovú republiku rozhodne a samozrejme áno. Na strednú Európu však nie.
CX3421.11.2016 21:42 #9 Re:
Reakcia na #8 od S499.1023:
Na jednej strane, máš pravdu. Budú to len obyčajné t-busy s krajšou karosériou. Ale aj ty musíš uznať, že je to na túto banánovú republiku aj trochu výnimočné.
S499.102321.11.2016 16:56  +1#8 Re:
Reakcia na #5 od Majo:
Nechceš ako megašotouš odo mňa, aby som to teraz dohľadával, však? Baterkotrolejbusy napríklad v Ebesrwalde, Metrostyle v Soľnohrade, superkapy v Gdyni...
S499.102321.11.2016 16:51  +1#7 Re:
Reakcia na #6 od Petto:
Už len ten titulok je značne zveličený.
Petto21.11.2016 13:18 #6 Re:
Reakcia na #3 od S499.1023:
Kecas znacne mimo. Majo popisal len fakty, bez toho aby nieco zveličoval.
Majo21.11.2016 12:40 #5 Re:
Reakcia na #3 od S499.1023:
Kde v strednej Európe jazdia trolejbusy, aké popisuješ?
S499.102320.11.2016 10:58 #4 Re:
Reakcia na #2 od Dispecer:
Neočakávaš od autora myšlienky troloelektričky racionálnu odpoveď, dúfam?
S499.102320.11.2016 10:53 -1 +3#3 Re:
To sú teda šotokecy a nie objektívny článok. Ešte že to inde nevedia, že nie ich trolejbusy trojčlánkové, hybridné, indukčne dobíjané a napájané, so supercapmi a neviem čím ešte ale žilinské úplne obyčajné trolejbusy, akurát s karosériou NG, budú tie najmodernejšie v Európe.
Dispecer19.11.2016 22:16 #2 Re:
Reakcia na #1 od MatusZA:
Čo je hrozné na motoroch Škoda v 30 / 31 Tr? ?
MatusZA19.11.2016 12:32 #1 Re:
Dúfam, že budú aj motoricky dostatočne lepšie ako "Sortroly", lebo tie sú hrozné.