Cestovanie v nových vozidlách spríjemní klimatizácia.
Verejnú súťaž na dodávku 15 nízkopodlažných trolejbusov s opciou na ďalších 12, ktorú vypísal DPMŽ 24. marca 2016, vyhrala spoločnosť Škoda Electric. Do Žiliny dodá 12 článkových vozidiel Škoda 27 Tr Solaris a 3 štandardné vozidlá Škoda 26 Tr Solaris. V prípade uplatnenia celej opcie vyrobí pre DPMŽ ďalších 6 trolejbusov Škoda 27 Tr Solaris a 6 trolejbusov Škoda 26 Tr Solaris.
Nové vozidlá budú mať ako prvé žilinské trolejbusy klimatizovaný salón pre cestujúcich, čo značne spríjemní cestovanie v letných mesiacoch. Pracovisko vodiča bude klimatizované nezávisle od priestoru pre cestujúcich.
Nákup nových vozidiel bude spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
Otváranie časti ponúk "ostatné" prebehlo 17. mája 2016 a časti "kritériá" 13. júna 2016. Po ich vyhodnotení a na základe následnej elektronickej aukcie vzišla ako víťaz verejnej súťaže plzenská Škoda Electric. Na druhom mieste skončila litovská firma LBUS.
15 nových trolejbusov má byť dodaných do 17 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy.
Vozidlá poľského výrobcu autobusov, trolejbusov a električiek Solaris bez problémov premávajú v mnohých štátoch Európy i mimo nej. Výrobca elektrických pohonov pre trolejbusy, električky, jednotky metra, prímestské elektrické jednotky, rušne či banské vozidlá Škoda Electric so 115-ročnou tradíciou spolupracuje s rôznymi výrobcami vozidiel a jeho zariadenia spoľahlivo pracujú v rozmanitých podmienkach prevádzkovateľov v mnohých krajinách sveta. Spojením týchto renomovaných výrobcov získa Žilina trolejbusy, ktoré svojou kvalitou nemajú na Slovensku obdobu. DPMŽ v súčasnosti prevádzkuje 5 autobusov Solaris Urbino 12 a všetky žilinské trolejbusy vyrobila alebo na ich výrobe participovala Škoda.
Doplnené: Zmluva medzi DPMŽ a spoločnosťou Škoda Electric o dodaní nových trolejbusov bola podpísaná 30. júna 2016.
moloth
Mimochodom o čom je ten zahraničný kapitál a "investície", keď oni tu síce zamestnávajú ľudí ale za aké mizerné platy koľko krát tu kórejskí "šéfovia lágrov" šikanujú a buzerujú ľudí za 450-550 eur na 3-4 šichty? Vyžerú našu kasu, lebo neplatia dane, podmienky sú také, že v zime robíš ako v mrazáku a v lete z teba leje a žiadna dôstojnosť. A to máš nielen u tých ázijských fašistov ale aj nemecké podniky to veselo robia. Takže spočítajme si, že koľko nám dlhujú na daniach, koľko dajú našim ľuďom zarobiť a koľko tí ľudia stratia zdravia potom. Mimochodom tie firmy tu iba prinesú vlastné technológie, a tie isté technológie zbalia a nechajú prázdnu halu v momente ako skončia daňové prázdniny! Keď napríklad dojdú nervy s kórejcami, tak myslíš, že koľko toho v Tepličke nechajú? To je všetko ich technika, v ktorej majú peniaze. Čiže oni tu neivestovali ani do hovna, okrem tých montovaných hál, ktoré rozoberú aj decká pomaly, pár komunikácií, žel. vlečky (možno) a pozemkov, ktoré vykupoval štát pre nich a neviem či im ich nedal gratis ako sprostý. To, čo tu majú za prázdniny daňové a čo ušetria na dementnej pracovnej sile, ktorá si vždy zvolí cudzincom poplatných politikov majú v paži nejaké skelety hál a pár ciest plus vlečky. Alebo spomeň si na japonských vyžieračov v Krompachoch. O čom to je, keď sa máš každých 8 rokov triasť u nového a nového zamestnávateľa či sa nezbalí, lebo mu skončia daňové prázdniny? Veď to je doslova výpaľníctvo a vydieranie štátu a občanov zo strany podnikov a nakoniec aj politici takto môžu vydierať občanov, že ak si nás nezvolíte, tak tí druhí Vám zrušia daňové úľavy a nebude mať prácu. A to je v dnešnej dobe hypoték najsilnejší argument, priam existenčný pre minimálne 85-90% slovenských domácností.
A tretia vec. Aspoň v tom nedokonalom bývalom režime, neboli tak sprostí ako dnes. Vtedy bol priemysel diverzifikovaný. Dnes je priemysel u nás takmer celý o autách. Takže zas môžu účelovo argumentovať, že nemôže padnúť napr. PSA Peugeot, lebo máme na nich naviazanú výrobu v Martine, Leviciach, Spišskej Novej Vsi, L. Mikuláši atď. a to sú tisícky ľudí. A preto sme sa sami dostali do začarovaného kruhu vlastnou hlúposťou, že nič iné ako autá vyrábať nevieme a ešte aj to ďaľšie čo tu otvoríme, tak je zas pre autá, vid. aj to sprepadené Lozorno. Síce už som jednu noc v bare mal dosť vypité a aj ten američan ale mal vtedy v 2012 pravdu, keď povedal, že tým ako tu púšťame automobilky a tvárime sa, že akí sme super si pílime pod sebou konár. Nepoučili sme sa z ich Detroitu ... navyše tak ako tam, tak aj tu, máme problém s neprispôsobivou menšinou, ktorá je v istých regiónoch pomaly väčšinou. ? Kto sa nepoučí z chýb iných, je odsúdený na to, aby sa učil na svojich.