Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #8878:
S istotou ti mozem napisat, ze mimo pesich je IAD a MHD neviem kolko, ale urcite 100%. Rovnica o dvoch neznamych.
Reakcia na: Juraj #8873:
Ako to percento vyzerá v súčasnosti v Žiline?
Reakcia na: LUK #8876:
Pozri #8873. Nechcem a nemam cas dookola prepisovat to iste kazdemu.
Reakcia na: Juraj #8867:
nebola čiste náhodou reč o medziročnom poklese cestujúcich a nie o medziročnom porovnaní hospodárskeho výsledku? ?
Reakcia na: marek #8874:
Uz sa ma chalani tolko nepytajte, lebo to vyzera, akoby som chcel toto forum okupovat, a to absolutne nechcem. Som tu len jeden z nas.

1/ Kedy skonci skusobna prevadzka, neviem. Potrebujeme hlavne zjednodusit prenosovu cestu udajov.

Pod "Prenosovou cestou" myslim postup, ktorym sa udaj o polohe vozidla /nie suradnice x,y teda GPS, ale iba x stanicenie/ dostava od kolesa vozidla az po tabulu. Je to MIMORIADNE zlozite, ma az 11 krokov, skusame 1 alebo 2 kroky vynechat.

a/Signal sa zachytava na naprave snimacom Kiencle.
b/Cesta signalu kablom do palubneho pocitaca. Tu sa poloha porovna s nahratym grafikonom a posiela sa kvoli zatazeniu siete a velkosti prenasanych paketov dat len rozdielova hodnota. Ak je v sulade /vozidlo nemeska ani nenadbieha/, vysle sa "0", ak je ina, vysle sa +alebo- cislo.
c/ Cesta signalu z PP do interfejsu, kde sa pripravi pre prenos digitalnou radiostanicou.
d/ Cesta signalu z interfejsu kablom do digitalnej Motoroly. Tu caka na dopyt "dopytovacieho centra" cca raz za 20-40 sekund na vyslanie odpovede.
e/ Cesta paketovych dat z digitalnej radiostanice do digitalnej centraly umiestnenej vo vytahovej sachte Polikliniky, kde caka /milisekundy/ na analyzu priepustnosti jedneho z 5-tich kanalov na centralny dispecing.
f/ Cesta paketovych dat z dig.centraly na centralny dispecing na Kosickej. Tu sa opat porovna "0" alebo "+/-" s nahratym grafikonom a definuje sa cas normalny, meskanie alebo nadbiehanie. Stale este v bode vozidla, kde sa nachadzalo v case merania.

Tu prichadza potreba definovat nie cas a miesto, kde sa vozidlo nachadza, ale cas a miesto, kde a kedy sa bude vozidlo nachadzat na mieste a vtedy, kde je umiestnena tabula. Na toto existuje samostatny softver, ktory je pomerne drahy a ktory este nemame. Zaroven testujeme, ci ho kupit, alebo prenajat. Teraz sa ten softver nachadza v Tarnove v Polsku a preto ide cesta informacii dalej nasledovne:

g/ Transmisia dat zo softveru Municom na prenos PC internetu na Kosickej.
h/ Plynuly prenos stabilnym pripojenim podnikovym intranetom DPMZ mikrovlnami k providerovi.
i/ Prenos dat od providera do Polska. Ani neviem, ci je to robene optickymi, ci metalickymi kablami ci satelitom. Tu je vykonane spracovanie signalu voci jednotlivym tabuliam /bude tych tabul ako uz bolo napisane viac/.
j/ Prenos informacie z Polska do modulu GSM v tabuli v Ziline. Samozrejme cez "mobil" GPRS.
k/ Prenos dat z modulu GPRS do vyhodnocovacieho mikroprocesora v tabuli a jeho zobrazenie na displeji.

Ako vidite, fakt je to mimoriadne zlozite, hoci sa to na prvy pohlad zda jednoduche ako facka, ako cela MHD /vsak 0903McLaren?/. Vsetko musi fungovat bezchybne, v realnom case a asbsolutne plynulym prenosom dat. Len co sa hocikde vyskytne zadrhel co len 2-3 sekundy /hlavne po opusteni signalu z DPMZ/, na tabuli sa objavuju hluposti a system ma zatial zabudovanu ochranu, ze ak to trva viac ako 7 minut, cely system vratane tabul dialkovo vypne.
No a na otestovanie tohoto vsetkeho je ta skusobna prevadzka. Neboj sa, nesedime tu podaromnici, niekedy z takejto zlozitej roboty "hlavou" boli telo viac, ako by sa 8 hodin robilo lopatou.

2/ Vsetky by sa mali namontovat do konca roku.

3/ Priznam sa, su trochu oproti tym predchadzajucim mensie. Hlavne kvoli tomu, ze na tych predoslych boli aj informacne plochy s napismi o vyzname jednotlivych udajov. K tymto tabuliam sa idu tieto plochy dodatocne montovat, takze budu trochu vacsie. Takisto uz je namerana nova vyska, aby boli nizsie a lepsie citatelne.
Juraj,

ake su zatial vysledky s tymi dvomi informacnymi panelmi co su pri zel. st.?

Kedy sa skonci skusobna prevadzka a namontuju sa na celom mestskom okruhu?

A este jedna vec...
NIE SU TIE TABULE MALE? CHCELO BY TO VACSI FORMAT A TYM AJ VACSIE PISMENA A CISELKA.... (trojka a sestka, 13 a 16 sa obcas veeeelmi podobaju...)
Reakcia na: Juraj #8872:
V roku 1992 boli na Slovensku radit a pomahat Taliani a hovorili:

1/ Ze u nas sa 75% ludi prepravuje s MHD a iba 25% autami. A ze sa to urcite zmeni. Ze u nich to bolo vtedy naopak, len 25% s MHD a 75% autami.

2/ Ze pocet prepravenych ludi urcite bude klesat a teoreticky by sa to malo zastavit na 25% aj u nas.

3/ Ze vsetko treba robit pre to, aby sa to zastavilo skor ako na 25%.
a/ Jedna vec je viac nalievat peniaze do MHD /aby cestujuci platil menej a bolo to pre neho viaz atraktivne/ - co sa u nas vobec nezmenilo, ba naopak, stat zrusil statne dotacie do MHD /aj v tej najkapitalistickejsej Amerike su dotacie az 65%/
b/ Je treba TVRDO obmedzovat v mestach osobne automobily a funguju na to len 3 pravidla: prve-RESTRIKCIA, druhe-RESTRIKCIA, tretie-RESTRIKCIA /zakazy, obmedzovanie, spoplatnovanie, obmedzovanie atd./

Nikto nema zaujem, aby to zo 75% spadlo az na 25%. Ale v dobe, ked nam to radili, nafta stala len asi 9 Sk.
Reakcia na: 0903McLaren #8870:
Este malo na dovysvetlenie. Z toho vsetkeho je jasna jedna vec.

1/ Podnik, ktory je V TYCHTO podmienkach v 1.polroku na "nule", URCITE skonci na konci roku v "minuse".
2/ Prvy polrok treba skoncit /s "docasnym ziskom" cca 4,2%, aby na konci bola 0.
3/ Ten, kto tvrdi pri polrocnom zisku do 4,2% v "zisku", ze podnik je ziskovy a cestujucich nebodaj zdiera len kvoli zisku, veci vobec nerozumie.

Aspon vidis, na co vsetko je treba pri MHD mysliet. MHD vobec nie je taka jednoducha vec, ako sa zda.
Reakcia na: S499.1023 #8868:
Ok priznavam, nepochopil som spravne vyraz medzirocne, ale aj tak 7,3% je obrovsky pokles. A ak sa nemylim pokles cestujucich za poslednych 5 rokov je priblizne 1 tretina, co je dost vela. A ak sa bude vyvoj dalej takto vyvijat, tak sa moze stat ze dojde k tomu co som spominal, a potom vam to Eurotelova formula pripomenie.
Reakcia na: Juraj #8867:
Dakujem za vysvetlenie
Reakcia na: S499.1023 #8868:
Sorry, o.k. Ale aj tak mu nezaskodilo male vysvetlenie. Pokial ho pochopil...
Reakcia na: Juraj #8867:
Ja si myslím, že som korektný a viem, čo znamená výraz medziročne.
Tým dotazom som chcel EurotelovejFormuli naznačiť, že ten pokles je oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka a nie porovnanie zima oproti jeseni.
Reakcia na: S499.1023 #8866:
Bud, prosim ta, korektny.

a/ Medzirocne v tomto konkretnom pripade znamena rozdiel 1.polroku 2005 voci 1.polroku 2006.

b/ Ako z minulorocneho zaveru vyplyva, MEDZIROCNY narast 4.4% z prveho polroku znamena KONCOROCNY efekt len 0,7 mil.sk /pri 115 mil.!!!/ Prijem 5,1 je oproti 4,4 zvyseny o 0,7%

c/ Z toho vyplyva predpoklad, ze pri ROVNAKYCH podmienkach /ktore nie su/ doterajsi 5,1% narast znamena predpokladany koncorocny efekt 0,7mil.Sk zvyseny o 0,7% /zhoda cisel/, teda len 7%. Teda 0,7mil. zvysenych o 7%, teda len o 0,049mil. Sk na 0,749 mil.sk.

Z tohoto predpokladu /je to len predpoklad, este nie je koniec roka/ vyplyva, ze teoreticky by mal byt plusovy vysledok takmer rovnaky ako v minulom roku.

Poznamka 1: Netreba mat vysoky zisk, lebo by sa z neho museli odvadzat dane statu. A je predsa logicke, ze od statu by mali peniaze PRICHADZAT, nie sa mu odvadzat. A preco nie je dobre byt "v minuse", ale mat malinky zisk, som pisal prednedavnom, nechcem sa opakovat.

POznamka 2: Malokto vie, co je to "Casove rozlisenie". To su peniaze, ktore sa daju iba 1x do roka a iba 1x na konci roka sa daju vyuctovat, uvazovat. Ale nie vsetky platby sa daju uvazovat pravidelne mesacne /zalohy za elektrinu, zalohy za plyn atd./. Je VELMI mnoho platieb /nakladov/, ktore sa platia iba 1x za rok, ako douctovanie zaloh za elektrinu, plyn, poistenie atd atd./. Okrem toho casove rozlisenie je mensi pocet cestujucich /teda aj trzieb/ v 2.polroku kvoli prazdninam, narocnejsia udrzba vozidiel kvoli priprave na zimnu prevadzku atd.

Je obrovske umenie udrzat sa v takychto neistych podmienkach pocas roka okolo nuly a pritom nebyt v minuse alebo na konci roku nemat uplne zbytocne velky zisk.
Reakcia na: 0903McLaren #8865:
Vieš, čo znamená výraz "medziročne"?
Reakcia na: PeterC #8863:
Zaujimave, pocet cestujucich prudko klesol, a to uz je co povedat, tohtorocna zima bola velmi kruta, neboli tu ani prazdniny. Myslim, ze tu treba nieco riesit. Dalsi pokles si myslim ze bude kruty. Cestujuci nemaju zaujem o MHD, a to je najlacnejsi sposob ako sa dostat na miesto, ktore ludia potrebuju. Nafta je velmi draha, tak ludia pomaly prestavaju vyuzivat auta. Je tu velmi vela nedostatkov, ktore by sa mohli zacat riesit. (napr. zlacnenie mesacnikov, zlacnenie jazd na cipovych kartach, studenti a dochodcovia by mali mat 50 % zlavu a nie len 30-33 %, hlavne spravit lepsie trasovanie s priamymi spojmi a pravidelnym intervalom zaroven=extremny nedostatok) To ze bol taky vysoky zisk, to pripisujem dobremu hospodareniu a efektivnosti ludi pri praci. Len tak dalej. Ale ked cez takuto krutu zimu ste zaznamenali pokles o 7,3 % tak tento polrok by to mohlo byt uz varujucich 15 %
a co bude potom s MHD o 5-10 rokov? Bankrot, alebo zadlzenie mesta.
Reakcia na: PeterC #8863:
Zaujimave, pocet cestujucich prudko klesol, a to uz je co povedat, tohtorocn
Reakcia na: Jakub #8855:
Jakub, myslim, ze aspon aka - taka odpoved sa da najst v clanku z 10. augusta 2006: http://mesto.sk/prispevky_velke/zilina/dpmzzvysilvprvom1155195960.phtml
Samozrejme, ze fundovana odpoved aj s nejakym podrobnejsim rozpisom hoci aj na tomto fore by mohla povedat viac.
Reakcia na: simkoslav #8854:
To mi je jasne, ze ludia, ktori cestuju trasu Vlcince-Sturovo namestie by neboli moc radi, ale som si takmer isty, ze by boli radi viaceri nez teraz, netvrdim, ze by to bolo genialne, ale lepsie.

Precital som si tvoj navrh na trasovanie, fakt velmi premysleny a kvalitny. Tiez sa zastavam tvojho nazoru, ze Zilina je male mesto na to aby sme nemohli mat priame spojenia. Tu je este raz tvoj nazor:
L1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky - Poľná (kde bude nová zastávka aj nový kruhový objazd, na ktorom by sa trolejbus otočil.) Interval: 24 min. špička, 20/40 min. sedlo, linka by sa doplňala s linkami 7 a 17 idúcimi po svojej doterajšej trase.
L.2 Bytčica - Hliny (Poľná, Hlinska) - Polícia - ŽST - Rosinská (kde budú nové byty Vlčince V.) . Interval: 12 špička/40 mimo špičky
L.3: stará trasa; interval 12/20, L.4: stará trasa; interval 12/20
L.5: Solinky - Hliny - Nemocnica - Vlčince; interval 20/20
L.6: Vlčince - Nemocnica - Štúrovo nám. - Hájik 20/30/60
l.7/17: stará trasa, 24/60; l. 8 b.ez zmeny.
Z Vlčiniec, Soliniek a Hlín: do centra v špičke pravidelný interval 6 min., v sedle 10 min., všetky sídliská prepojené, dobré spojenie centra so ŽU...

Akurat si myslim, ze spojenie L.2 je prilis pravidelne, aspon doteraz, kym tam jazdia autobusy, vsak cena nafty rastie z jedneho dna na druhy. Lepsie by bolo posilnit trolejbusove trasy. Keby sa nieco taketo zrealizovalo, bol by boli ludia mnohokrat spokojnejsi nez teraz. Tento navrh sa mi paci najviac zo vsetkych co som cital v starsich diskusiach. Ked sa da dodrzat pravidelny interval aj priame spojenie, tak preco sa to neda zrealizovat? Otazka na zamyslenie. Cestujuci su najnespokojnejsi od zaciatku existencie DPMZ, to uz je co povedat.
VLK: To preto som sem dal. ?
Reakcia na: brefos #8857:
toš keď to chapec nevie používať, nech to nechá tak... a ešte nech nezávadza v texte, nakoľko ním spomínaná linka 506418 nie je linkou MHD... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.