Dnes skončila pomerne rozsiahla výluka dopravy pre cyklistické preteky Okolo Slovenska. Okrem iných obmedzení doprava na Hájik končila na zastávke „Žitná“. Všetky trolejbusy boli nahradené autobusmi. Kĺbové autobusy sa otáčali asi 200 m od zastávky v smere do Bánovej, malé sa otáčali pri zastávke „Žitná“ pred reštauráciou. Na niektorých autobusoch vymieňali vodiči čísla liniek. Autobusy išli načas podľa cestovného poriadku.
Nedostatky:
V trolejbusoch neinformovali cestujúcich počas týždňa zo zvukového záznamu o pripravovanej výluke a ani počas výluky autobusy neoznamovali cestujúcim, že končia na Žitnej. Vodiči museli niektorým nespokojným cestujúcim vysvetľovať, že na zastávke „Žitná“ je konečná a dôvod. (Keď som bol v Prahe, tak počas celého týždňa informovali cestujúcich v metre o pripravovanej výluke v sobotu a o náhradnej doprave počas výluky.)
Obmedzenie dopravy na sídlisko trvalo dlho (až 6 hodín), pomerne veľká časť občanov bola veľmi nespokojná. Predpokladám že sa dala zabezpečiť nepravidelná doprava aspoň jedným autobusom na sídlisko a späť zo „Žitnej“ v čase keď sa na sídlisku nenachádzali cyklisti. Je potrebné brať ohľad aj na matky s kočíkmi, deckami, na starších ľudí, ale ja na ženy s nákupnými taškami. Okrem toho som videl, že prímestská doprava okolo sídliska popoludní premávala.
Nedostatky:
V trolejbusoch neinformovali cestujúcich počas týždňa zo zvukového záznamu o pripravovanej výluke a ani počas výluky autobusy neoznamovali cestujúcim, že končia na Žitnej. Vodiči museli niektorým nespokojným cestujúcim vysvetľovať, že na zastávke „Žitná“ je konečná a dôvod. (Keď som bol v Prahe, tak počas celého týždňa informovali cestujúcich v metre o pripravovanej výluke v sobotu a o náhradnej doprave počas výluky.)
Obmedzenie dopravy na sídlisko trvalo dlho (až 6 hodín), pomerne veľká časť občanov bola veľmi nespokojná. Predpokladám že sa dala zabezpečiť nepravidelná doprava aspoň jedným autobusom na sídlisko a späť zo „Žitnej“ v čase keď sa na sídlisku nenachádzali cyklisti. Je potrebné brať ohľad aj na matky s kočíkmi, deckami, na starších ľudí, ale ja na ženy s nákupnými taškami. Okrem toho som videl, že prímestská doprava okolo sídliska popoludní premávala.
Jakub
Sucasny system je strasne idiotsky - vela liniek, na ktorych su spoje menej ako obcas, navyse vacsinou chodia vsetky naraz a potom nic a k tomu nepresupna tarifa. Naco je to dobre? Mnohi stale vychvaluju vyhody noveho systemu, ake ma zokruhovanie vyhody a pod., ale pre mna osobne sa cestovanie len zhorsilo. Zrusit tie zbytocne linky, nechat zopar hlavnych, ktore sa nebudu prekryvat, zaviest pouzitelny interval a hlavne prestupnu tarifu. Nemam problem prestupovat, pokial je to casovo a financne rozumne (napr. Praha).
Nemozem sa zbavit dojmu, ze hlavnym cielom je v komunalnych volbach sa pochvalit, kolko novych trolejbusovych linike sme zase Zilincanom postavili (+pripadne nejake to cestovne zdarma v den volieb).
A este - nepochopim, preco ked si kupim napr. 10 jazd, ma to obmedzenie platnosti 30 dni. Ved to nie je vo svojej podstate casovy prepdlatny listok (ako napr. na 240 jazd), ale jednorazovy elektronicky listok. Ked si kupim papierove listky, tiez mi predsa po 30 dnoch neprestanu platit...