Historický kalendár:
17.11.1994 - Pripomíname významný deň v histórii DPMŽ - spustenie trolejbusovej dopravy v Žiline. Ako prvý vyšiel z vozovne o 4.42 hod. trolejbus Škoda 14Tr #213, režijne na sídlisko Vlčince. Na novej trolejbusovej trati a trolejbusovej linke č. 1 po trase Matica slovenská - Predmestská - Železničná stanica - Hálkova - Kvačalova DP, odviezol trolejbus na prvom rannom spoji o 5.03 hod. prvých cestujúcich.
Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň), pričom v úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Zo začiatku dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.
17.11.1994 - Pripomíname významný deň v histórii DPMŽ - spustenie trolejbusovej dopravy v Žiline. Ako prvý vyšiel z vozovne o 4.42 hod. trolejbus Škoda 14Tr #213, režijne na sídlisko Vlčince. Na novej trolejbusovej trati a trolejbusovej linke č. 1 po trase Matica slovenská - Predmestská - Železničná stanica - Hálkova - Kvačalova DP, odviezol trolejbus na prvom rannom spoji o 5.03 hod. prvých cestujúcich.
Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň), pričom v úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Zo začiatku dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.

?
Jozef
http://mestskadoprava.sk/diskusia/