Reakcia na: Juraj #5331:
Myslím si , že logické je zlúčenie 29+30. Spojmi sa to zhruba rovná a linka je to pekná. Tento krok sa už mohol urobiť skôr. O zrušení L28 sme tu už písali... Tento krok je na mieste. Na každú zastávku tejto linky sa môžu cestujúci dostať jednou alebo viac linkami, preto táto linka už nemá zmysel. Treba navýšiť spoje na inej linke a vec je vyriešená. Juraj, vieš, stále mi vŕta v hlave spojenie na Hájik - možno aj preto, že tu bývam. Nehnevaj sa, ale zdá mi byť prinajmenšom zvláštne, že sú tu vedené 4 linky. Napríklad taká L16 - načo je? Keby fungoval prestupný systém, nemusí byť ani L6 / aj keď teraz je vyťažená pomerne dosť /. Ak má zostať zokruhovanie liniek, tak potom na Hájik len 7 a 17 a s hustejším intervalom a možnosťou prestupu. Viem, že k tej spomínanej L21 si veľmi zdržanlivý a radšej sa nevyjadruješ.... Ale skús tam načrtnúť nejaké riešenie - bude sa tam voľačo robiť? Ďalej.... Má zmasel viesť L27 až do Závodia? Veď teraz tam chodí len minimum spojov, väčšina končí na Hurbanovej. A ďalší dosť problematický bod je linka 2 a 22. Myslím si, že nie je šťastné spojenie Bytčice a Brodna spolu. Obe časti sú počtom obyvateľov a podľa trasy a vyťaženosti radikálne odlišné. Ak by fungoval prestupný systém, linka 2 môže zaniknúť. Veď pri Váhostave je možnosť prestupu. Bytčicu by som riešil samostatnou linkou a Brodno? Čo tak Mojšová Lúčka - Brodno?
Juraj
Prevazna cast "auditu" spociva v subore programov /software/, do ktoreho je mozno kedykolvek "presypat" udaje o oznaceniach CK a pap.CL a operativne vyhodnotit zmeny prepravnych prudov, zatazenia nielen liniek ale aj jednotlivych vozidiel nielen na celych linkach ale aj v jednotlivych medzizastavkovych usekoch a to nielen pocas dna alebo spicky-sedla, ale aj po jednotlivych polhodinach. Audit ukazal nielen vztah zdrojov-cielov ciest /s naslednou moznostou priameho spojenia alebo prestupov/ ale aj niektore navrhy opatreni.
Jedno z nich /a to chvalabohu nebude tu nikto kritizovat, lebo sa na tom zhodneme/ je znizenie poctu liniek a zvysenie /zahustenie/ intervalov na nich, a to zrusenim alebo zlucenim liniek. Avsak nove linky su na prvy pohlad natolko zvlastne a na zilinske zvyklosti nezvykle, ze to este urobi peknu burku v pohari vody a riadnu diskusiu. Konkretne udaje dam vsak do diskusie vtedy, ked nastane pozitivnejsia a tvorivejsia atmosfera na fore, aby z tej diskusie okrem nadavania a zosmiesnovania vyslo aj nieco tvorive a rozumne.
Druhe z nich je vybudovanie noveho obratiska trolejbusov niekde pri zimnom stadione a vybudovanie prepojky na Solinkach medzi Rudnayovou a Pod hajom.
Tretie je spojenie L 30 a L31 alebo L30 a L29. Zrusenie L28. atd... Samozrejme toto vsetko pre niektorych cestujucich bude znamenat zvysenie poctu prestupov, co zas prinesie komentare, aj ked uz bude fungovat prestupny system.
Atd atd, neskor dalsie.