Reakcia na: Miro #5187:
Problém je v tom že osobná doprava sa môže sprivatizovať hoc aj dnes (máme voľný prístup na dopravnú cestu, vďaka EÚ, inak by sme sa asi nedočkali), ale koľajnice a s nimi aj zastávky budú patriť ŽSR.
Tesim sa na to, ako zase budem Zilinu viac obdivovat, nez jej vytykat
Jozef
Už sme sa o vláčiku rozprávali, že aj ja by som si prial, aby sa v intraviláne mesta správala ako električka. Pri Váhostave je gymnázium, priemyselná zóna a sídlisko Hliny. Ďalšia zastávka by mohla byť pri priecestí na Novej Žiline. Ale, ... kto nezažil vybavovačky so železnicou, ten neuverí. Veď len vybavovanie zastávky Žilina-Solinky prebiehalo skoro 20 rokov. Koľko žiadostí za tie roky odišlo z mesta do Bratislavy. Od nich bola požiadavka, aby sa zrušila napr. zast. Žilina-Záriečie, a potom povolia ZA-Soliinky. O zapojení Železničnej spoločnosti, a.s. do žilinského integrovaného systému by mohol Juraj písať romány. Nekonečné vybavovačky s Bratislavou, ale aj rušňovým depom, všetko sprav a nachystaj. Všetci vieme, aký bol necitlivý prístup k Rajeckej železnici zo strany Železničnej spoločnosti v Bratislave, keď pred dvoma rokmi zrušila osobnú dopravu. Dnes je železnica v plnej prevádzke, zapojená do integrovaného systému, vybudovaná nová zastávka. Buďme radi, že za dva roky takmer od nuly, zásluhou jednotlivcov toto všetko v Žiline dosiahlo.