O dvoch vodičoch bolo napísané obrazne, lebo viem že je skupina nespokojných vodičov, ktorí musia jazdiť na starých Karosách. Pri prideľovaní dvoch vozidiel nebude vyhovené všetkým, a preto bude určitá nespokojnosť medzi vodičmi. Dá sa to prirodzene pochopiť, lebo každý by rád jazdil na novom.
Ešte nevieme na ktorých linkách a odkedy budú premávať nové B952 #11 a #12. Určite sa potešia aj dvaja vodiči, ktorým budú pridelené nové vozidlá a ostatní jazdiaci na B732 budú nespokojní a budú nadávať, že zas sa vozidlá pridelili ...
Ja len nerozumiem, prečo jednotliví výrobcovia zreteľnejšie neoddelia tlačidlo dverí od tlačidla znamenia vodičovi. Sám to vidím napr. v nitrianskych SOR-kách, kde tlačidlá STOP a DVERE sú hneď nad sebou a ľudia niekedy nevedia, čo majú stlačiť.
Ja by som tlačidlo STOP umiestnil mimo bežného dosahu cestujúceho (napr. vyššie na madlách, ako to majú Ikarusy 435). STOP-ku predsa len cestujúci stláča menej často, zvlášť keď som toho názoru, že stlačenie tlačidla DVERE by malo byť zároveň aj signálom vodičovi na zastavenie vozidla. V tomto zmysle sa mi vždy rozum zastavoval nad bratislavskými TrM-kami, kde cestujúci pred zastávkou na znamenie musí najprv stlačiť tlačidlo STOP, aby dal znamenie vodičovi, že sa má zastaviť a následne tlačidlo DVERE, aby sa mu dvere otvorili
Z hladiska definicie rozlisuje vyborne, ale pre cestujuceho dopytove otvaranie znamena povinnost stlacit tlacitko vzdy, ked chce vystupit, zatialco normalne otvaranie znamena povinnost stlacit tlacitko iba pred vystupom na zast. na znamenie. Sice v kazdom pripade ide o ine tlacitko, ale proste treba daco stlacit.
Možno je informácia pravdivá, ale hlboko pochybujem, že by bola takto odklonená doprava ako píšeš. GVD sa mení k 12.6.2005 a predpokladám, že tam bude len zmena ohľadom novej zastávky Žilina-Solinky.
Ja mám zas informáciu, že sa na Ul. Vysokoškolákov v blízkosti obratiska Fatranská bude budovať nový objekt. Ten má byť postavený vedľa odstavnej stopy smerom k panelákom. Ešte šťastie, že je tam už postavená odstavná stopa, lebo v budúcnosti by sa tam už nič nepostavilo. Škoda, že sa pri rekonštrukcii obratiska Fatranská, nepostavila na Ul. Vysokoškolákov ešte ďalšia odstavná stopa, ktorá by bola potrebná hlavne v špičke.
V piatok som zbadal jednu "podozrivú" osobu v meste ako fotografuje vozidlá MHD. Vedel som, že určite patrí do fachu MHD, tak som sa prihovoril. Pán v strednom veku patril do skupiny moravských priateľov dopravy a prišli na celodenný výlet do Žiliny. Boli veľmi spokojní, veď v Žiline neboli po prvýkrát a mnohí aj v Žiline študovali. Prišli sa pozrieť na novú trolejbusovú trať medzi Solinkami a Vlčincami, ktorá v júli oslávi prvé výročie. Slovami úžasné, si pochvaľovali aj posedenie pri pivku nad obratiskom trolejbusov na sídlisku Hájik, sledujúc otáčanie trolejbusov a malebné pohľady na Žilinu a Malú Fatru. Bol som veľmi prekvapený ich znalosťou o MHD v Žiline či už o okruhových linkách, trolejbusovej doprave a podobne. Veľmi sa im páčil ojedinelý mestský náter vozidiel a hlavne nové žlto-zelené farby, ktoré vynikajú na fotografiách. Škoda, že už bolo popoludnie. Niektorí sa chceli pozrieť ešte na svoje internáty na Hlinách, a potom už cestovali domov.
Čo sa týka konečnej Kamenná, ZVL, myslím si, že na ťahu sú teraz vlastníci objektov. Najlepším riešením je mať vlastnú otočku pre autobusy, aby otáčanie nebolo od nikoho závislé. Nie všade sa to dá vyriešiť. Napríklad v piatok som bol vo Vraní, kde je skutočne málo miesta na otáčanie (cúvanie) a napriek tomu, hoci domáci vedia, že tam premáva MHD, mnohí tam parkujú. Mali sme problém sa otočiť, lebo tam nešťastne stálo osobné auto s prívesom. Obdobne je to aj v Brodne, kde som prešiel z Vrania peši, radi pred miestnym pohostinstvom parkujú domáci, odskočiac si s autom na jedno pivo. Tu som bol svedkom, že jeden čo najviac prekážal, preparkoval auto ďalej pred otáčajúcim autobusom.
Zachytil som informáciu, že sa chystá výstavba kanalizácie cez obec Porúbka, pričom všetka doprava vrátane spojov SAD bude obchádzať cez Rosinu, Višňové a Turie, čo je podstatne dlhšie, pomalšie a drahšie. To by mohla byť príležitosť pre ŽRIDS (rajeckú železnicu) ponúknuť cestujúcim viac spojov cez deň za podstatne kratší čas a nižšiu cenu ? vie o tom niekto niečo bližšie?
Vladimír: ked chces uvadzat aj ex linky, tak by bolo dobre
- pre 220 dat ako exlinku 1
- pre 213 7cku
- pre 212 1tku
- pre 227 4ku
a pre 235 a 236 -3ku
Cestujuci nie ze nemusi, ale naopak MUSI zvonit pred KAZDOU zastavkou, ak je zavedene dopytove otvaranie dveri. Inak sa mu tie dvere neotvoria. Praveze pri dopytovom ovladani si treba dat viac pozor, ako pri automatickom.
Vladimír: no momentálne asi prevláda trend robiť aj CVR z fólií, lebo u nás sú všetky také. Je to jednoduchšie, ako dvakrát prelakovávať to isté vozidlo. Podľa toho sa to deliť nedá. A keď zaberá celú podokennú časť, tak je celovozová, nie? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
O dvoch vodičoch bolo napísané obrazne, lebo viem že je skupina nespokojných vodičov, ktorí musia jazdiť na starých Karosách. Pri prideľovaní dvoch vozidiel nebude vyhovené všetkým, a preto bude určitá nespokojnosť medzi vodičmi. Dá sa to prirodzene pochopiť, lebo každý by rád jazdil na novom.