ad Valec a Jozef:
Linka premavala z nakladneho nadrazia na Karvasa a Blahovca? A nie nahodou na Koloniu Hviezdu?
Spravne je nazov nakladne nadrazie a nie stanica, lebo linka v skutocnosti premava na sidlisko, ktore sa vola nakladne nadrazie, i ked je to z minulosti odvodene od nakladnej stanice. Cize keby to bolo podla stanice, tak je to uz davno Nakladna stanica, ale toto je sidlisko Nakladne nadrazie.
Este prednedavnom som napocital minimalne 4 harmoniky...
ich cisla:71, 78, 80, 82. Zvonku vyzerali celkom zachovalo, interier bol uz slabsi, ale ked porovnam harmoniky v trencine a PB, tak tie nase boli luxus.
V martinskej aglomerácii v roku 1989 tiež mali spracovanú novú koncepciu autobusovej dopravy na spôsob Žiliny. Pravdepodobne sa tiež na tom podieľal VÚD v Žiline. V tom čase Vrútky boli ešte súčasťou mesta Martin a bola tu zavedená intervalová doprava. Napr. linka z nákl. nádražia (správne stanice) prechádzala cez aut. stanicu Vrútky a pokračovala na druhý koniec Vrútok na K-B. Samozrejme, že sa muselo prestupovať do MT, lebo linky mali nové smerovanie. V roku 1989 po tzv. revolúcii, VPN a revolučné orgány toto zavrhli ako pozostatok totality a vrátili sa naspäť k svojim linkám, tiež síce totalitným, ktoré mnohé premávajú v takmer nezmenenej podobe. Ľudia nechceli prestupovať a každý z každého miesta z Vrútok sa dostal bez prestupu až do Martiina či už z nákladnej stanice, Karvaša-Blahovca, ŽOS alebo dokonca z Turčianskych Kľačian (tie nie sú súčasťou mesta). Boli zavádzané aj nové linky, ale to bolo stále také látanie. Cestovný poriadok nevyhovoval, lebo niekedy išli do Vrútok aj tri spoje za sebou, ale s rôznymi číslami. Ľudia nadávali, že im chýba len štvrtý do mariáša. V martinsko-vrútockej MHD by sa zišiel urobiť radikálny rez. Od roku 1990 sú Vrútky samostatné, neznalý pomerov nerozozná hranicu medzi mestami. V tomto čase sú primátormi v Martine a vo Vrútkach dvaja bratia, čiže majú blízko na riešenie pronlémov tejto aglomerácie, vrátane MHD.
Nad týmto som aj ja rozmýšlal. Tie martinské Ikarusy vyzerali minulý rok, keď som tam bol, v dosť dobrom stave. Ešte je možné že, ak už Protimonopolný úrad schválil predaj SAD TN spoločnosti SIRS, pôjdu do MHD PB alebo MHD TN, tam by bolo pre ne využitie.
Úcta k histórii by mala platiť nielen v umení a architektúre, ale aj v technike. Zachovávať technické pamiatky si dali za cieľ aj majitelia automobilovýchveteránov,ale už takmer vôbec sa nemyslí na historické autobusy. V Žiline môžeme potešiť všetkých pamätníkov na autobus RTO prevádzkovaný na
MHD od päťdesiatych rokov minulého storočia, klasickú červenú „uhorku “. Podarilo sa ju zakúpiť v pojazdnom stave za takmer šrotovú cenu a je to údajne jeden z posledných siedmich na Slovensku. Ako autobus – veterán ho bude možné po menšom vynovení využiť ako raritu na turistické
prehliadky mesta a blízkeho okolia, svadby či rôzne akcie podnikateľov pri slávnostných alebo prezentačných príležitostiach.
Ing. Juraj Popluhár, riaditeľ DPMŽ s.r.o.
Ten istý predpis razí okrem Žiliny aj Bratislava a minulý rok sa do spolku "user-friendly" dopravcov zaradil aj Prešov. Zdá sa, že je to nákazlivé. Uvidíme, dokedy budú odolávať Košice.
všimol si už niekto veľmi nenápadnú klauzulu v prepravn. poriadku, ktorá hovorí niečo v zmysle, že nei je možné kombinovť druhy cestovných lístkov, aj keď sa ich cena rovná ba dokonca prevyšuje dopravcom požadovanú cenu podľa tarify??? čiže ak mám napríklad len 2 osemkorunové lístky a potrebujem ísť za 12sk, nemozem si oznacit tie dva aj ked ich celkova suma je az 16 korún, čiže DP by si na mne eventualne zarobil o 4SK viac ako by keby som si oznacil listok presne podla tarify. Uz sa mi totiz aj osobne stalo, ze som potreboval ist dve pasma a mal som pri sebe napriklad len 2 jednopasmove listky. Keby som si ich oznacil, dopravca by na mne zarobil o par korun viac, ba dokonca, keby dosli rev. platim aj pokutu.. No uznajte super...
Je zaujímavé, že kým komerčné prepravy cestujúcich ponúka DP na pekných farebných letáčikoch, tak nábor vodičov robí na modrých papieroch A5 s textom s jednou vetou. Možno keby mali krajšiu reklamu (možno ju využiť aj v budúcnosti a aj na iné pozície), tak oslovia viacerých potenciálnych záujemcov.
Ja keby som mal D-čko a brali by aj brigádnikov (tak 3 zmeny cez týždeň by som dokázal odrobiť), tak by som to išiel skúsiť. Aspoň by sme mali častejšie info aj z druhej strany. ?
No ja by som v MT zaviedol niečo typu AVTD (však také niečo ste mali začiatkom 90tych rokov) a zanechal by som tak cca 10 liniek na ktorych by bola intervalova doprava. Na ČK by bola zľava pri prestupe (napr. 50%). Keď by sa nastupovalo už len jednými dverami, tak budiš, však ak by v relácii MT-VR jazdili autobusy pravidelne každých 5-15 minút, tak na zastávkach by nebolo naraz veľa ľudí, takže tí by ani dlho nenastupovali a cesta by sa skrátila.
Ano, som z MT a vidim, ze cestujucich je coraz menej...
ale za to si moze aj SADka sama... ked trva cesta z Vrutok do MT aj 25 minut.. to v lete pridete skor na bikeu a mate to zadara. odporucam sa ist pozriet na vytazenost spojov v lete.
Nocaky nechodia, spoje su robene, ze 15 minut nejde nic a potom idu tri do vrutok spolu...
chcelo by to zmenu a porusenie nejakych liniek- napr. 14,20, 22, 55 resp. ich obmedzenie.
jedine co sa mi paci, ze mame novych 8 autobusov.
Sorry ale nechce sa mi soferovat trolejbus ani autobus. Sice sa mi paci jeho akceleracia (TB) ale co uz ked su tam ti cestujuci a po prvom pridani plynu by tam lietali a hlavne vzadu. A dalsia vec, nadmerna spotreba elektriky by sa zrejme nepacila Jurkovi. Tak co uz... Autobus uz vobec nie lebo je to pomale...
A co vy, tiez by ste radi soferovali prazdny trolejbus?
A na čo? Preprava cestujúcich medzi MT a VR už nebude nikdy v takom rozsahu ako v 80-tych rokoch. V tom čase bol veľký presun pracovnej sily v uvedenej aglomerácii. Dnes, aj keď sú uvedené mestá spojené ako simaské dvojčatá, úplne postačujú sólo autobusy. Vodiči stihnú vybaviť všetkých cestuhúcich pri nástupe prednými dverami či už predajom cestovného lístka alebo zakúpením cez tzv. elektronickú peňaženku. Voľný predaj cestovných lístkov v novinových stánkoch, prípadne automatoch už nejestvuje, všetci cestujúci sú vybavení cestovným lístkom pri vodičovi.
Však ty si odtiaľ, skoč sa nakuknúť z toho kopca za areálom SAD, ale osobne dosť o tom pochybujem. Skôr by bolo prínosom zahustenie dopravy na linkách, ktoré obsluhovali Ikarusy. Čo po tom, že autobus je kapacitnejší, keď všetci aj tak nastupujú prednými dverami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marek
http://www.mestskadoprava.sk/galeria/category.php?cat=386
- z busov na fotkach jazdia uz len 37, 38. 36 a 48 su uz nove...