Reakcia na: Jakub #2562:
"ohromny vztak k zakaznikom, ze sa neobtazoval ani len zverejnit nejaku relevantnu e-mailovu adresu. Na ich stranke su len nejake zahadne funkcie "EON", "DPN", "tech. dok."
Jakub trošku miernejšie k tej kritike. Toto už nie je ktitika, ale zavádzanie ostatných, nechcem to nazvať horšie. Na stránke DPMŽ máš e-mailové adresy. Každá pošta v organizácii prechádza cez sekretariát riaditeľa a ten si poštu pridelí podriadeným. Prípadne aj sám riaditeľ má e-mail. Hádam nechceš písať ma oddelenie logistiky (MTZ), že ti meškal spoj. A skratky, ktoré sú uvedené vychádzajú zo systemizácie, kde je riaditeľ tak musia byť aj námestníci. Môže byť výrobný námestník, ekonomický námestník, prevádzkový a pod. V DP majú ekonomicko-obchodného námestníka (EON), dopravno-prevádzkový námestník (DPN) a podobne. Mňa to netrápi akú majú systemizáciu a ako sa volajú ich funkcie. Kontakt na DP je cez sekretariát riaditeľa, prípadne priamo riaditeľ.
Miro
Vychádzam z toho, že MHD má mať prednosť pred individuálnou dopravou aj za cenu toho, že človek, ktorý ide autom nakupovať do hypermarketu, prejde nejaký kilometer navyše. Okrem toho treba zabezpečiť čo najlepšiu priepustnosť v hlavnom smere MHD, t.j. Vysokoškolákov -
Obchodná.
Aby mala MHD prednosť, treba urobiť smer, v ktorom premáva, ako hlavnú cestu. To znamená zrušiť tie dva kruháče a ako hlavnú cestu urobiť smer od mesta a potom doľava na Obchodnú.
Na križovatke Lidl by mohol byť ľavý pruh na odbočovanie vľavo k Lidlu a pravý pre priamy smer. Od Lidla by som povolil len odbočovanie doprava.
Na mieste dnešného kruháča pri Carrefoure by hlavná cesta odbočovala doľava v ľavom pruhuna Obchodnú a z pravého pruhu by sa dalo odbočiť doprava k Carrefouru alebo ísť rovno po Vysokoškolákov.
Od Carrefouru by sa vychádzalo na Vysokoškolákov o pár metrov ďalej, približne na úrovni priečelia Carrefouru. Tam by mohol byť aj kruhový objazd, ktorý by zabezpečil aj vjazd
ku Carrefouru v smere od Kauflandu a vjazd aj výjazd od Baumaxu.
Z Vysokoškolákov v smere od Kauflandu by bolo povolené ísť len rovno a doprava. Vjazd kuCarrefouru z tejto strany by bol možný z vyššieuvedeného kruhového objazdu na úrovni
priečelia Carrefouru.
Z Obchodnej by bolo možné odbočiť len doprava po hlavnej na Vysokoškolákov v smere do mesta.
Trolejbus L8 by vchádzal ku Carrefouru tam kde teraz a vychádzal by na novom výjazde na Vysokoškolákov a potom by pokračoval priamo cez novú križovatku Vysokoškolákov - Obchodná.
Kruháčik pri Kauflande môže zostať, ten tam má svoje opodstatnenie.
Takto by dostala najvyššiu prioritu MHD - hlavný smer Vysokoškolákov - Obchodná. Okrem toho by sa maximálne oddelila od individuálnej dopravy ku Kauflandu, Baumaxu a Carrefouru, najmä v smere od Vlčincov.
Individuálna doprava by to mala len o čosi horšie a to v smere od Vlčincov ku Kauflandu a Carrefouru by bolo potrebné ísť po Obchodnej k NAY elektrodomu a tam doprava na Vysokoškolákov. Obchádzka max. kilometer. Ak by sa obnovila spojka medzi Obchodnou a Vysokoškolákov pri starom nákupnom centre, tak aj menej.
Druhé obmedzenie individuálnej dopravy by bolo pri výjazde od Lidla. Tam by sa dalo pouvažovať aj o povolení odbočenia vľavo prípadne s dopravou riadenou semaformi, ktoré by
reagovali na hustotu premávky z jednotlivých smerov.
Ešte by bolo potrebné vyriešiť prechádzanie chodcov a cyklistov cez Obchodnú od Baumaxu k Lidlu. Ideálny by bol nadchod (Obchodná tu klesá, takže by ani nemusel ísť veľmi strmo do kopca), alebo kým by nebol nadchod, tak tam obmedziť rýchlosť a nainštalovať spomaľovacie prahy.
Toľko moja predstava. Očakávam vaše názory.