Reakcia na: Miro #2453:
S tým možno len súhlasiť, smerom do Rajca majú ešte veľké rezervy. Zaskočila ma však výška vozidlového parku v SAD Žilina, až 353 autobusov (samozrejme aj so zlúčenenými SAD-kami).
Teraz Ťa asi nepoteším, vieš o tom že sa chystá v roku 2005 v Žiline stavba ďalšieho kruháčika? Pripravuje sa kruhová križovatka v priestore Závodská cesta a Priemyselná ul. s ukončením 10/05 za 4.525 tis. Sk. Z Priemyselnej ul. nám vychádzajú všetky trolejbusy na sieť MHD. Križovatka v tomto čase nie je rovnomerne zaťažená, hlavný dopravný prúd smeruje po Závodskej ceste a smerom na Priemyselnú a Škultétyho ul. nie je vysoké dopravné zaťaženie. Preto predpokladám, že kruháčik tam bude skôr brzdou. Je všeobecne dokázané, že aj vodiči MHD majú radšej klasické križovatky ako kruháčiky. Skôr by som tam doporučoval klasickú svetelnú križovatku.
DP
Liniek by malo byť viac (177 ľudí) 44%, stačili by drobné zmeny (184) 46%, liniek by malo byť menej si praje len 19 respodentov 5% a zmeniť trasy úplne všetkých liniek len minimum 13 respodentov -
3%. Z odpovedí laickej a odbornej verejnosti vychádza, že spracovaná koncepcia liniek MHD v posledných rokoch, vrátane zokruhovaných, odborníkmi DPMŽ je správna. Aj predložené návrhy na rôzne nové smerovania liniek sa nestretli s porozumením na žilinskom diskusnom fóre a ani o nich veľmi domáci diskutovať nechceli. Z toho vyplýva, že Žilinčania dobre poznajú systém MHD vo svojom meste a v rámci ankety to aj potvrdili.