Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: not.my.god #23379:
IDZK je fraška.
Ako zamestnanec železníc (majiteľ režinky), vlastník kreditnej karty SAD ZA a tiež ako zlatý darca krvi držiteľ zľavneného predplatného lístka DPMŽ som sa tešil, že dve z troch kariet zahodím.
Prekvapko: nie je možné zbaviť sa ani jednej
Reakcia na: Miro #23376:
No SADka si to nemohla urobiť sama bez schválenia výlukového CP od VÚC. Tu je problém to, že v DPMŽ (vraj) panuje aj po výmene extrémne nepríjemného Barienčíka akási obsesia, že IDSka chce poškodiť DPMŽ. Takže DPMŽ do niečoho integrovaného / koordinovaného zapojiť je heroický výkon a neviditeľný primátor necháva DP žiť svojím životom. Triezvy objednávateľ by najmä so "skvostom" ako je linka 1 už dávno niečo robil a detto s okruhmi 3 a 16 a prevážačom vzduchu v závese za 4/14 linkou 7 ... Nuž a SADku má okrem integrátora tlačiť aj župa. Ale tak oslovte niekoho zodpovedného na oddelení dopravy a uvidíte. To prekvapenie nechám už na Vás, nech si ho užijete.😇
Reakcia na: not.my.god #23375:
SAD to už riešila doteraz pri uzávierke smerov Kysucká -> Budatín a Ľavobrežná -> Kysucká tak, že zastávku Kysucká dotknutými linkami jednoducho neobsluhovala. Keď bude uzavretý podjazd, tak asi nebude zastávku Kysucká obsluhovať ani DPMŽ. Jedine že by na ňu zachádzal od Ľavobrežnej a točil sa na kruhovom objazde pri Lidli. Uvidíme.

V každom prípade si kladiem otázku, čo robí integrátor IDS ŽK, keď si to každý dopravca rieši inak.
Reakcia na: TB94 #23374:
"Paráda" ... obchádzkové trasy pre linky 21, 22, 27, 29 a 30 ale má aspoň DPMŽ a SADka pre prímestské linky na smery Kysuce, Divinka+BY a Teplička+Terchová naplánované?
A potom ako bude spojená MHDčkou časť pri zastávke Kysucká so zvyškom mesta?
Nechápem, že staviteľ, ktorý by mal byť na istej profesionálnej úrovni, zabudne na takýto krok. No na druhej strane, aj pri zdržaní pri tejto časti stavby môžu zatiaľ pokračovať na iných úsekoch, kde napríklad v pôvodnej zriaďovačke nemajú položené ani koľajové polia, kde je už položené štrkové lôžko a čaká sa len na koľajnice s podvalmi.
Reakcia na: konx.om.pax #23372:
Ak by bol na busoch interval 40 min. nenadväzovali by na nosné linky 3, 4/14, 5, 6, ktoré majú mať sedlový interval 15 min. To musia mať busy 45 min. potom. Avšak cez víkend potom 60min. a to už sa nedá jazdiť. Prípadne 40min., lenže bolo by zvláštne ísť cez víkend častejšie ako cez týždeň 🙂
Reakcia na: milan005 #23371:
No to je roky známa vec, ale ozaj mienia v takomto stave držať CP v ZA iba kvôli tejto skutočnosti? 🙄 To moc kvalite MHD nepomôže. Ešte keby sa tak dali do intervalu 40 minút radšej, vtedy by sa odchody opakovali ob-hodinu. Inak reálne skúšal dávať niekto už v DPMŽ, alebo ŽU, či iných dopravákov na papier taktové CP pre autobusové linky v žilinskej MHD?
Reakcia na: konx.om.pax #23369:
Nie som síce domáci ale keď pozrieš, že autobusové linky v ZA majú jazdnú dobu okolo 30 min. je problém jazdiť v nejakých deliteľoch šesťdesiatky. Najmä cez víkend.
Na každej konečnej končí jediná linka a teda nie je možné busy medzi linkami prestriedavať aby ti jazdili každých 60 min.
A robiť prejazdy cez celé mesto kvôli vykonaniu prestávok sa nedá. Bolo by ich buď more alebo by sa potreba prestávky stretla v jednom čase a nemalo by čo jazdiť.
Alebo by si potreboval na 60 min. interval 2 busy na linke čo je maximálne neefektívna a drahá práca a ani vodičov by si nemal toľko.
Mňa napadá, že ak by TB linky mali interval v sedle 15 min. busy by dokázali mať 45 min.
Tak aby vznikali v centre vždy rovnako prestupy. Ale aj tak vzniká dosť hluchých časov. Cez víkend je ale zasa problém.
Reakcia na: konx.om.pax #23369:
Dunčo ožil!
Pri pohľade na MHD v ZA mám otázku, že prečo sa autobusové linky tak úspešne vyhýbajú zavedeniu taktovej dopravy, t.j. aby na nich boli intervaly 10, 12, 15, 20, 30, 60 a 120 minút a nie rôzne chuťovky ako 25, 35, 40, 45, 50, 55, 65, 70, 75 atď. minút? A detto večerné a skoré ranné intervaly trolejbusových liniek.

A potom jeden námet: linku 3 by nebolo lepšie od nemocnice poslať obojsmerne okolo Auparku cez políciu k ŽST? Tam by sa prepla na linku 1 a ďalej by pokračovala na Štefánikovo nám., Aupark, políciu a rondel až na Kvačalovu. Stačilo by ale polovicu spojov točiť na rondli a polovicu poslať do vozovne. Nemusela by tak linka 1 premávať v tejto dnešnej nezmyselnej podobe, od nemocnice by nepremávala linka 3 rovnakou trasou ako linka 6 a Závodie pri vozovni by získalo použiteľnú linku 1 s i=20/30/20//40 a cez prázdniny 24/30/30//40.
Reakcia na: dzdz #23367:
Ďakujem.
Reakcia na: Miro #23365:
planovane cislovanie podla PLÁNU DOPRAVNEJ OBSLUŽNOSTI ZK:

1 – 99 Linky MHD Žilina
101 – 199 Prímestské autobusové linky v okolí Žiliny
201 – 219 Linky MHD Čadca
221 – 299 Prímestské autobusové linky v okolí Čadce
301 –349 Linky MHD Martin/Vrútky
351 – 399 Prímestské autobusové linky v okolí Martina/Vrútok
401 – 419 Linky MHD Ružomberok
421 – 499 Prímestské autobusové linky v okolí Ružomberka
501 – 519 Linky MHD Liptovský Mikuláš106
521 – 599 Prímestské autobusové linky v okolí Liptovského Mikuláša
601 – 619 Linky MHD Dolný Kubín
621 – 699 Prímestské autobusové linky v okolí Dolného Kubína


vlaky planuju mat oznacene takto :
➢ S1 Žilina – Predmier (– Púchov)
➢ S2 Žilina – Čadca
➢ R2 Žilina – Čadca (zrýchlené)
- S21Čadca – Skalité-Serafínov (– Zwardoň)
- S22 Čadca – Makov105
- S23 Čadca – Svrčinovec zast. (– Mosty u Jablunkova)
➢ S3 Žilina – Vrútky – Kraľovany – Ružomberok – Liptovský Mikuláš – Važec (– PopradTatry)
➢ S4 Žilina – Rajec
➢ S5 Vrútky – Martin – Turčianske Teplice – Horná Štubňa – Turček (– Zvolen)
➢ R5 Žilina – Vrútky – Martin – Turčianske Teplice (– Banská Bystrica – Zvolen)
- S51 Horná Štubňa – Sklené pri Handlovej (– Prievidza)
➢ S6 Kraľovany – Dolný Kubín – Trstená
Reakcia na: Miro #23365:
Neviem či je na tom niečo logické, ani neviem či to funguje niekde mimo IDS BK. Do jednej zóny ti zrejme bude jazdiť viacero liniek, ja mám pocit že ten bratislavský systém spôsobuje viac chaosu než čohokoľvek iného.

Celkovo "systémy" číslovania liniek sú nesmierne preceňované. Cestujúcemu je to jedno, proste sa naučí aké číslo má tá jeho linka a neskúma ako k nemu organizátor systému došiel.
Logickejšie by bolo, keby tie čísla boli podľa toho, do ktorých zón jazdia. Tak to má predsa aj Bratislava, nie?

A čo čísla vlakových liniek? S2 do Čadce beriem, ide do dvojstovkových zón. Ale prečo má Rajecká Anča označenie S4?
Reakcia na: Miro #23363:
Prepokladám, že všetko, čo ide do Žiliny bude 1xx a 2xx budú linky, ktoré sa budú motať čisto v okolí Čadce. Nasledujúce rady podľa mňa rozdelia pre Turiec, Považie, Liptov, Oravu a Trenčiansky kraj (Trenčín a Prievidzu).
Aký je vlastne systém číslovania tých liniek? Ja tam žiadny nevidím.

Čakal by som, že linky jazdiace do stovkových zón budú mať stovkové čísla a linky jazdiace do dvojstovkových zón dvojstovkové.
Reakcia na: dzdz #23361:
Plus Nesluša,OcÚ je tam dvakrát po sebe.
Reakcia na: burz #23360:
pekny planik , nasiel som jednu chybicku
- 117 a 118 mas vymenene - 117 ide z KNM a 118 Zo Ziliny

- do planiku by som este pridal linky ktore su integrovane vo viac ako jednej zone ale nie su "ocislovane" - 502404 , 502406 , 502462

v rami zon 100 a 200 su integrovane vsetky linky a zastavky "SADZA" ale to by uz ten planik bol asi neprehladny

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.