Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pomaranc #23296:
Teba už stihli vyhodiť aj z DPMŽ 😁?
Reakcia na: Yogi616 #23292:
V pohode 😉 Je škoda, že hoci má Žilina najlepší vozový park na Slovensku, tak práve zanedbávanie autobusových liniek, čo sa týka najmä intervalov a trolejbusových liniek po skončení poobednej špičky +1h tiež po stránke intervalov dosť znižuje tú atraktivitu. Prichádzajú navyše o šoférov, resp. tých čo majú tak znechutili, keď im nedovolili vybrať kvôli podstavu dovolenky, že si proste dali PN a majú u riti, no plným právom pretože žiadny zamestnanec nie je povinný ťahať celý rok ako mulica, až ho vystrie iba preto, že vedenie nie je schopné prilákať nových šoférov ale ani sa k nim správať tak, aby ostali pracovať v DPMŽ. Gentlemanské dohody v DPMŽ (a nielen tam) neplatia vôbec = ak sa v tomto čase dohodol šofér na rozpise smien, alebo brigádnik, tak na obed to už neplatí ale vedieť mu nadriadený nedá. Iba mu to mailom pošle ako hotovú vec. Osobné neblahé skúsenosti sú: Čo nie je na papieri podpísané s osobnými údajmi a svedkami, to neexistuje, keďže národný šport na Slovensku je zjavne obrať človeka o peniaze, a ak nie to, tak aspoň o nervy a čas. Prípadne keď zájdem mimo brány DPMŽ, tak všetko životaschopné už poškuľuje po ČR, keďže je to za humnami kúsok. Je neuveriteľné, že hoci tu je vážny problém s podstavom personálu schopného viesť autobus či dráhové vozidlo, tak slovenskí manažéri spia na vavrínoch a tvária sa ako keby bol ešte čas stále. Im snáď nedochádza, že takého človeka treba nielen zverbovať, ale aj musí byť zdravý, prejsť zdravotnými testami a odbornými skúškami, naučiť sa jazdiť a aj keď dostane papiere a je spôsobilý jazdiť samostatne tak skúsenosti zbiera prvé roky kým je naozaj "hotový". A potom samozrejme musí byť zdravotne OK, čo vieme všetci aké je to ťažké. Takže ak si takého človeka podnik nevie udržať a vytvoriť mu nejaké prostredie na slušný výkon služby - nehovorím ani tak o sociálnom zázemí ako o ľudskom prístupe nadriadených, ak je iba neprznenie dňa a práce podriadeným, či kolegom nadľudský výkon, tak by mal dotyčný výrobca "dusna" zvážiť čo najskôr svoje pôsobenie na pozícií, kde prispieva k (ne)pohode zamestnancov.
Reakcia na: Miro #23294:
To je len pri (polo)okružných linkách 1/3/16/20, ktoré sú tu umelo rozdelené na smer niekam a späť,
lebo nie je predpoklad že sa za celý rok nájde jediná osoba (okrem vodiča) ktorá by absolvovala (takmer) celú trasu.
[Gondola L1 bola degradovaná na Trolejbus, a je po jedinečnej atrakcii]
Reakcia na: TB94 #23293:
Čo znamenajú zastávky uvedené kurzívou?
L1 sa nemôže prepínať s L3, pretože L1 je turistická atrakcia - gondola, všetkých pozývam na jazdy 😂

!!! ==> https://imhd.sk/za/cestovne-poriadky

Reakcia na: pomaranc #23291:
už ťa chápem, tuším si mi tento návrh vysvetľoval už minule 😃 sorry
Reakcia na: Yogi616 #23290:
Nie, žiadne dvojité kolečko - vysvetlím znova.
Linka 3 začne na Solinkách, pokračuje ako dnes cez Centrálnu, Obvodovú a Tajovského k nemocnici - potiaľ by bola L3 ako dnes bez zmeny. Od nemocnice by obojsmerne mala trasu Aupark, polícia, Hurbanova, ŽST, Štefánikovo nám. avšak už na Hurbanovej by sa prepla na L1 s trasou ŽST, Štefánikovo nám., Aupark, polícia, Hálkova a určené spoje ďalej na Závodská, Kvačalova a Stodolova. A opačne by sa L1 prepínala na Štefánikovom nám. na L3 s pokračovaním ako dnes, keď ide na Solinky: ŽST, Hurbanova, polícia, Aupark, nemocnica, atď. Je to rovnaký princíp ako keď sa v Prešove prepínajú medzi sebou trolejbusy na linkách 2 a 5, či niektoré autobusové sa mi zdá, že tak tiež fungujú (32, 32A, 36 a 36A) a donedávna aj električky 3 a 8 v Bratislave.

Ešte okopírujem a pridávam časť z príspevku #23288 o linke 3:
3 - zobojsmerniť jej trasu od nemocnice cez Aupark, polícia, Hurbanova, ŽST a odtiaľ ako linka 1 na Štefánikovo nám., Aupark, políciu, Hálkovu, DPMŽ a po zatrolejovaní úseku Kvačalova - Hájik viesť spoje na Hájik namiesto 27, zatiaľ polovicu spojov otočiť na Hálkovej cez Rondel a druhú polovicu viesť na Kvačalovu.
Reakcia na: pomaranc #23288:
to dvojité kolečko na linke 3 by bolo pre cestujúcich pri Auparku TOP, asi by si mali tipnúť, či už bol na stanici alebo tam ešte len pôjde 😁
A zabudol som na objavenie kúzla využitia výjazdov a dojazdov do vozovne na prepravu cestujúcich. T.j. autobusové linky 27, 29 a 31 a trolejbusová linka 1 by sa mohli na tento účel perfektne využiť. Nerozumiem, že prečo Žiline trvá toto už vynájdené objaviť a aplikovať do praxe? Nebodaj obavy, že potešia cestujúcich a možno by vedeli prilákať do MHD vďaka tomu aj takých, čo končia v práci o 22:00 a neskôr?
Reakcia na: milan005 #23283:
Žilina ale nie je isto jediné mesto, ktoré to takto má s jazdnou dobou, že okolo 30 min a na 100% sú mestá, kde napriek tomu vedia fungovať s taktovým CP. Problém nie je len pri 60 min intervale ale aj pri 30 min intervale, pretože keby nebol, tak by neboli na trolejbusoch večer tie šialené "intervaly" 25, 35 a 45 min. Takže ak tu odznelo, žeby sa pri zahustení zo 60 min na 30 min dalo efektívnejšie fungovať, tak ani to nie je pravda pretože na CP trolejbusových liniek to DPMŽ jasne ukázal, že sa to nedá a nebude to tak proste. Spiatočnícke alebo stagnujúce myslenie sa tam dlho nezmenilo a ani nezmení. Ono je super, že Žilina má asi najkvalitnejší a najkomfortnejší vozový park na Slovensku, ale nemá to vplyv na kvalitu CP a bohužiaľ predstava, že iba nové vozidlá a tarifné odbavenie, či tarifa (koľko rokov trvalo v ZA než objavili časové prestupné CL???) prilákajú ľudí do MHD je viac než mylná. SADky sú toho živým krásnym príkladom, že nemenné CP a spôsob ich tvorby ročne strácajú 3-5% cestujúcich.
Čo sa týka konkrétnych nedostatkov na linkách:
1 - zbytočná linka, ak by niekoho napadlo využiť parciálne trolejbusy v Žiline konečne rozumne (a nie na paškvil číslom 67), tak by mohla 1 premávať na Hájik cez Kvačalovu a od polície ísť k Auparku a nemocnici k OC Dubeň (v smere na OC Dubeň 19min jazdná doba, v smere na Hájik 17 minút, 7min pauza na OC Dubeň by umožnila sa vozidlu vrátiť na Hájik za 43min, čiže v pohode ba dve vozidlá dali 30 min interval), dočasne by táto linka fungovala takto pokiaľ by nedošlo k zatrolejovaniu úseku Kvačalova - Hájik a prepojeniu s linkou 3, viď. nižšie
3 - zobojsmerniť jej trasu od nemocnice cez Aupark, polícia, Hurbanova, ŽST a odtiaľ ako linka 1 na Štefánikovo nám., Aupark, políciu, Hálkovu, DPMŽ a po zatrolejovaní úseku Kvačalova - Hájik viesť spoje na Hájik namiesto 27, zatiaľ polovicu spojov otočiť na Hálkovej cez Rondel a druhú polovicu viesť na Kvačalovu.
4/14 - asi top linka v Žiline, no chcelo by to aj v sedle cez školský rok 15 minút a nie 20
5 - zatiaľ by stačilo držať na linke do konca premávky aspoň 30 min interval a neísť do dlhších intervalov ako to ľúbia v BB veselo aj cez deň s hodinovými intervalmi
6 - najlepšia linka pre Závodie a Hájik, bolo by vhodné ju posilniť a viesť všetky spoje na Vlčince
7 - zbytočná linka vedená na úkor výkonov, ktorými by mohli byť posilnené hlavne nosné linky 4/14, 6 v druhom rade 3 a prípadne aj 5, či zlepšená obsluha Kvačalovej
16 - nahradená by bola kombináciou liniek 1 a 6
autobusové linky:
- zaviesť držanie sa intervalov 60, 30 a 15 minút, prípadne aj 20 (stále lepšie ako 25, 35, 40, 45, 50 a 55, či iné "sadkárske" konštanty), pracovať konečne aj s PAD = uvažovať o možnosti využitia PAD vo väčšej miere pri obsluhe Považského Chlmca, Bytčice, či Rosiniek, resp. neredukovať za každú cenu a netlačiť ľudí do PAD ale zabezpečiť preklad medzi spojmi liniek, príp. aj nadväznosti.
- na linkách 20 (Hlinská+Fándlyho vs. Mostná+Rajecká) a okruh na Vlčincoch), 27 (Hálkova+polícia vs. Veľká okružná+Rázusova), 29 (jednosmerka cez Strážov); 30 (okruh poza ŽU a okoli KC MV raz za hodinu)

Ako jeden návrh na zmenu k lepšiemu by bolo aj to aby premávala linka smerom od HM Tesco (Košická) a Predmestská smerom na Aupark, pretože dnes týmto smerom nepremáva nič pričom prúd IAD ide týmto smerom, takže dopyt tu nebude isto malý.
Reakcia na: Dispecer #23286:
Moja skúsenosť je, že aj jedna ubratá/pridaná minúta do jazdnej doby dokáže viditeľne ovplyvniť štýl jazdy na spoji. Úpravu o dve minúty považujem sa vcelku odvážny zásah. Zhruba päťminútové krátenie jazdnej doby si dovoľujem odhadnúť ako nereálne. Neverím, že by tam bola až taká rezerva.
Reakcia na: Vladimír #23285:
Isto jazdné doby autobusov nemajú také rezervy, že by sa to dalo vyjazdiť pod cca 25 minút?
Reakcia na: milan005 #23283:
Áno, Žilina má v tomto smolu, že typická autobusová linka má jazdnú dobu cca 30 minút v jednom smere a mimo špičky jazdí raz za hodinu. S jedným vozom pravidelný hodinový interval nevyjazdíš, dva vozy sú luxus.
Dá sa to riešiť buď za cenu ohromných prejazdov, ako píšeš Ty, prípadne ešte rozseknutím liniek v centre mesta (príklad voz L22 ide cez víkend ŽST - BR, BR - BY, BY - ŽST, pričom na ŽST by dorazil cca 5-10 min. po odchode iného voza smer BR).
Samozrejme, otázkou je, či aspoň v špičke, keď je frekvencia spojov vyššia, by to nešlo spraviť lepšie.
Keď sa v roku 1988 AVTD (de facto súčasné LV) zavádzala, autobusové linky mali aj mimo špičky 30-minútový interval. Ak by sa toto podarilo raz vrátiť, do pravidelného intervalu by sa to turnusovalo doslova ideálne.
Reakcia na: Mike #23278:
Nedostatky, ktoré si vymenoval, tiež vnímam a sú určite na diskusiu. Otázne je, či na celkovú úroveň MHD vplývajú do takej miery, že by platila veta, že "žilinská MHD má v porovnaní s inými slovenskými MHD obrovské rezervy". Existujú totiž aj ďalšie parametre, vďaka ktorým žilinská MHD dorovnáva skóre. Ja napríklad veľmi pozitívne vnímam obnovený vozidlový park, nástup všetkými dverami, logické a jednoduché a stabilné (!) linkové vedenie, silný dôraz na dodržiavanie CP, vysokú úroveň informačných technológií a (podľa mňa asi) najvyššiu úroveň grafického podania informácií v SR (celkovo zastávkové vitríny, i samotné ZCP).
Reakcia na: Mike #23282:
Ten pravidelný interval na autobusových linkách je asi neriešiteľný z toho dôvodu, že každá linka "nemá na svojej konečnej inú linku" na ktorú by vozidlo "prebehlo". Jazda na jednej linke tam a späť spolu s potrebnou manipuláciou sa nezmestí do hodiny. Ak by jeden spoj linky mal cca 25 min. ešte by to šlo ale zasa s nárastom prázdnych km, keďže po spravení 4 hod. vedenia vozidla by sa musela spraviť bezp. prestávka 30 min. Vozidlo už by muselo prebehnúť na inú linku = jazda cez celé mesto naprázdno 2 vozidiel súčasne po každých cca 4 hodinách. Ale spoje liniek majú až okolo 30 min. jazdy a to znamená že by namiesto jedného vozidla museli behať dve s veľkým množstvo ostatnej prestávky = neefektívnej práce a zasa je to o peniazoch.
Reakcia na: engineer #23280:
Ale kľudne sa bavme o tej chrono (jazdnej dobe), ktorá platí cez pracovné dni po 18:30 a cez víkendy celodenne. O koľko je kratšia oproti tej "kmeňovej", teda čo je v pracovné dni od začiatku premávky do 18.30.. A že na akú priemernú rýchlosť je počítaná ...Lebo večer a cez víkendy podľa mňa až na lokálne výnimky zápchy nie sú. A aj cez deň sa môžeme baviť o tom, v akom čase sú zápchy a že prečo je v KE, BA, Brne ... robená jazdná doba na sedlo a v špičke spoje logicky meškajú. Ale OK - na inú, širšiu diskusiu.


A čo sa týka intervalov - ja som nemyslel zahustiť. Aj keď viem, že aj na to existuje postupný plán, minimálne u tbusov bol aj tu prezentovaný. Ja som písal že u autobusov nie sú pravidelné. To nemá nič spoločné s objednávaným objemom km, ten sa vôbec nemusí meniť. Všetky ostatné krajské mestá s výnimkou TT majú pravidelné intervaly (napr. v NR, TN, BB v sedle a cez víkend bežne 60 minút), iba v ZA to v každú hodinu ide ináč ...
Reakcia na: engineer #23280:
Ešte stále máte celodenne a celotýždenne jedno chrono?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.