Reakcia na: Miro #22779:
Pýtal som sa na to priamo pána Šimka z DP a dostal som odpoveď, že DP plánuje zachovať ako historické vozidlá Škoda 14Tr #213), Škoda 15Tr #228), Karosa B 732 #89), Karosa B 961E (pravdepodobne #115) a medzi vodičmi sa hovorí, že by historická mala byť aj Karosa B 952E #12), tak sa necháme prekvapiť, aká bude realita. Tá 15Tr by sa podľa slov Šimka mala zachovať po vyraďovaní na jeseň, keď prídu opčné trolejbusy. Plus #219 by mala byť technologický voz a vraj počítajú, že po dva kusy zo starých Škodoviek z oboch typov by sa ponechali ako záložné.
falaise
Ak majú mať mestá a VÚCky k objednávaniu výkonov v doprave takýto lajdácky prístup, tak rovno nech sú tieto kompetencie samosprávam odobrané a nech je doprava vyňatá z dotovania z daní občanov, nech je platená iba z tržieb za lístky a tie nech sú za komerčné ceny. Dopravca tak bude prinútený si zarobiť sám na seba kvalitnou dopravou (= ponukou spojov), pretože ak ceny pôjdu hore a oni budú ponúkať to isté, čo dnes, tak pôjdú do hája. Je to síce absurdný návrh a viedlo by to veľmi rýchlo k zániku dopravy po 19-20:00 a zásadnému oslabeniu počas víkendov, ale čo iné povedať na tento bordel? Pokým nebudú dopravcovia niesť zodpovednosť za to, čo sami podsúvajú objednávateľovi ako to jediné správne a najlepšie, tak sa im v hlavách nerozbrieždi. Ale rozbrieždenie v hlavách boľševikov na teplých miestach nestojí za zruinovanie VHD, to radšej zruinovať ich zákonmi, ktoré budú na nich ako kladivo a dajú zásadné kompetencie do rúk objednávateľov skrz vyslovene imperatívy v zák. č. 56/2012 a odstránenie akéhokoľvek priestoru na lavírovanie.